Fitness Seller

Meer spiermassa en afvallen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thierry145

Novice
Lid geworden
7 mrt 2019
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m86
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en zou hier graag meer te weten willen komen over voeding en oefeningen en hopelijk ook schema's. Mijn doel is toch meer de strongman kant maar zeker ook nodig lichaams vet afvallen. Hebben jullie goeie tips voor mij. Dus eigenlijk do's and dont's. Alvast bedankt! Ps ik ken weinig tot geen afkortingen op dit gebied excuses hiervoor.
 
Starx6673 bedankt voor deze tip ik heb zeker een begin eruit kunnen halen bedankt staat goeie informatie in.
Alleen zit ik met het volgende kwa voeding.
Ik let er heel erg op wat ik eet en hou me echt aan mijn voesing kwa kip Zilvervlies rijst en zo goed mogelijk allea in de gaten houden.
Hiermee heb ik all veel berijkt maar ik weet niet echt wat ik precies doe of nodig heb.
 
Starx6673 bedankt voor deze tip ik heb zeker een begin eruit kunnen halen bedankt staat goeie informatie in.
Alleen zit ik met het volgende kwa voeding.
Ik let er heel erg op wat ik eet en hou me echt aan mijn voesing kwa kip Zilvervlies rijst en zo goed mogelijk allea in de gaten houden.
Hiermee heb ik all veel berijkt maar ik weet niet echt wat ik precies doe of nodig heb.
Hoeveel calorieën krijg je momenteel per dag binnen? En wat doet dat met je gewicht?
 
Mijn Gemiddelede innamen is ongeveer 1200/1500 hierdoor ben ik al 8 kg kwijt in een maand maar begin mr slap en vutloos te voelen terwijl ik met sporten begon en me energiek voelde.
 
Aardig crash dieet. Hoeveel weeg je nu dan?
 
Kan ik dat in prive zeggen?
 
Mijn Gemiddelede innamen is ongeveer 1200/1500 hierdoor ben ik al 8 kg kwijt in een maand maar begin mr slap en vutloos te voelen terwijl ik met sporten begon en me energiek voelde.

Hoe zou dit komen?
 
Laat maar, zo belangrijk is het niet. Wel een baard laten groeien als je strongman wil worden, dat ziet er ruiger uit. Bij sommigen tenminste :)
 
Laatst bewerkt:
Naja goed het is wel een (schaamte puntje) voor mij wat niet zou moeten ik weet het.
Helaas is me lichaam aaltijd zo geweest en ook familie.
Lengte is 1.86 en gewicht 128kg
Dat is de reden dus dat ik er wat aan wil doen.
Helaas kom ik uit een lastige periode maar voel me gelukkig wel weer goed in mn vel.
Door het sporten begint me zelf vertrouwen ook weer terug te komen dus zeker een pluspunt en goed eten is zeker fijner dat merk ik met alles.
Bedankt voor jullie begrip
 
Wat bedoel je met altijd zo geweest en ook familie?
Komt allemaal goed man, je komt er wel gewoon luisteren naar de tips hier, je kcal bijhouden , regelmatig trainen en voldoende slapen.
Succes.
 
Schaam je niet want je wil er wat aan doen.
Maar wat je nu doet is gewoon je lichaam kapot maken door zo weinig te eten. Je lichaam schreeuwt om energie en zal dit dus eerder uit makkelijk afbreekbare componenten halen van je lijf. Dus je spiermassa...Vet kost namelijk meer moeite voor je lijf om energie uit vrij te maken. Dus nu ben je juist de goede spieren aan het verbranden.

Lees je eens in in de link van voeding die Starx heeft gepost. Dan snap je ook waarom je zo moe bent door t weinige eten.
Sporten is fijn dat klopt. Maar spieren opbouwen is sporten EN goed eten. Vet verliezen is simpelweg onder je onderhoud eten. Maar niet zo ver eronder dat je je lichaam schade aandoet..
 
Bedankt voor jullie goeie reacties dat doet mij goed.
Ik had me inderdaad ingelezen op dat artikel.
Maar het is meer de kennis van voeding en wat is nou voldoende voor mij.
Ik train 3 a 4 x in de week.
Compound oefeningen.
Maar ik ben dan toch bang dat ik te veel eet.
Ik ben nu ruim 3 maanden gestopt met alles drinken wat slecht is en snaaierij zooi.
En dat bevalt super goed voel me daar een stuk beter door.
Rijst is zilvervlies en ik eet geen varken meer maar meeste eet ik kip en kalkoen.
Water drinken de hele dag.
Maar het is meer van hoe vaak moet ik eten en hoeveel.
Ik ben zeer onbekend en misschien kennen jullie iemand die me iets daar in kan helpen.
Bedankt ik voel me welkom hier
 
Weet je ook je vetpercentage?
Als je dat weet, moet je je BMR berekenen met je vetvrije massa.
Dus als je vetpercentage 40% is, is je VVM 128*0,6=76,8 kilo
je BMR is dan 1874. Vermenigvuldig dit met je activiteitsniveau.
  1. Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
  2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
  3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
  4. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
  5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9
Het getal dat daaruit komt, zou de hoeveelheid moeten zijn dat je dagelijks zou moeten eten.

Waarom eten naar je dagelijkse behoefte, en niet gewoon wat minder eten?
Het is de bedoeling dat je alleen lichaamsvet gaat verbranden. Als je eet naar je dagelijkse behoefte zorg je ervoor dat je spieren genoeg voedingsstoffen voor handen heeft, en geen directe reden heeft tot spierafbraak. Op deze manier minimaliseer je het spierverlies. Als je minder eet dan je dagelijks nodig hebt aan calorieën dan komt je lichaam macronutrienten te kort. Eiwitten zijn nodig in het lichaam voor talloze andere processen, het zijn de bouwstenen voor het lichaam, niet alleen voor de spieren. Als eiwitten niet voldoende in het lichaam aanwezig zijn voor andere processen gaat het lichaam deze zelf winnen uit - jawel - spierweefsel! Verder is deze manier van cutten veel beter vol te houden, en een stuk gezonder voor het lichaam. Cardio verbeterd niet alleen de conditie, maar helpt ook bij het opbouwen van je metabolisme (het aantal calorieën dat je verbruikt in rust).
 
Wat bedoel je met altijd zo geweest en ook familie?
Komt allemaal goed man, je komt er wel gewoon luisteren naar de tips hier, je kcal bijhouden , regelmatig trainen en voldoende slapen.
Succes.
Ik bedoel met familie dat aan me vaders kant iedereen gezet is
 
Bedankt voor jullie goeie reacties dat doet mij goed.
Ik had me inderdaad ingelezen op dat artikel.
Maar het is meer de kennis van voeding en wat is nou voldoende voor mij.
Ik train 3 a 4 x in de week.
Compound oefeningen.
Maar ik ben dan toch bang dat ik te veel eet.
Ik ben nu ruim 3 maanden gestopt met alles drinken wat slecht is en snaaierij zooi.
En dat bevalt super goed voel me daar een stuk beter door.
Rijst is zilvervlies en ik eet geen varken meer maar meeste eet ik kip en kalkoen.
Water drinken de hele dag.
Maar het is meer van hoe vaak moet ik eten en hoeveel.
Ik ben zeer onbekend en misschien kennen jullie iemand die me iets daar in kan helpen.
Bedankt ik voel me welkom hier
Als je de link leest en de excel gebruikt daar staat alles in ;)
 
Back
Naar boven