MuscleMeat

meer spierpijn bij meer spieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beatbuster

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
8
Waardering
0
Ik had pas een discussie met mn vriendin die zich afvroeg of je meer spierpijn zou hebben als je meer spieren hebt.

elke spier is gevoelig zou ik zeggen, en als je veel spieren hebt in je biceps bijvoorbeeld dan zou je hier ook meer van kunnen voelen. toch?

of heeft het ook met je zenuwstelsel te maken?

Ben benieuwd of iemand mij dit kan uitleggen.

Groet!

Henry.
 
Originally posted by Beatbuster
Ik had pas een discussie met mn vriendin die zich afvroeg of je meer spierpijn zou hebben als je meer spieren hebt.

elke spier is gevoelig zou ik zeggen, en als je veel spieren hebt in je biceps bijvoorbeeld dan zou je hier ook meer van kunnen voelen. toch?

of heeft het ook met je zenuwstelsel te maken?

Ben benieuwd of iemand mij dit kan uitleggen.

Groet!

Henry.

Je krijgt niet meer spieren(aantal), maar je spiermassa wordt groter.
De spieren die je hebt worden dikker/groter.

Voor mijn gevoel maakt het weinig uit. Had vroeger ook veel spierpijn, en dat heb ik nu nog steeds.
Misschien dat het wel erger wordt, maar dat je pijngrens ook hoger komt te liggen.
 
Zit wel iets van waarheid in je beshadigd meer eiwit bruggetjes en je actine myosine word ook steeds groter.

Daarom is het ook hoe langer je traint hoe langer je herstel tijd word. iemand die net begint kan nog goed herstellen van een full body terwijl een gevorderde atleet dit niet kan.
 
maar dat is ook hoe langer je traint hoe intensiever je traint
 
Het schijnt inderdaad wel zo te zijn, dat je langer doet over je herstel, maar of het dan ook meer pijn doet? ??? Mja, binnen 1 persoon kun je het al merken, bijv. je bovenbeenspieren zullen langer pijn doen dan je biceps over het algemeen. Stel dat er nu een (flink gespierde) man is, die even grote biceps heeft als mijn quadriceps, misschien doet ie dan ook net zo lang over herstel?
 
Je krijgt niet meer spier!!! de bestaande spieren verdikken zich (hypertrofie).

Je krijgt dus ook niet meer pijnreceptors.

Eneige is dat je door de zwaardere belasting die je met getrainde spieren aankunt, de spier meer beschadicht wat meer pijn op kan leveren. Maar dit heeft niets met de groei te maken
 
tenzij we natuurlijk aan de HGH gaan :D dan hebben we wel meer spieren
 
er zijn onderzoeken gedaan dat hyperplasia in zeer kleine mate kan voorkomen...
 
Je krijgt niet meer spierpijn als je meer kg's spieren hebt. Maar volgens mijn bescheiden mening is het zo, dat je meer spierpijn krijgt naarmate je een zwaardere, intensievere training hebt gedaan. Dus op die manier kun je wel zeggen dat mensen met meer spieren meer spierpijn hebben, omdat je die nu juist krijgt als je traint voor spierwinst.
 
Back
Naar boven