Fitness Seller

Meer spierpijn na een week niet sporten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sezer0sezer

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
825
Waardering
28
Lengte
1m65
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Hier het volgende wanneer je een week of een maand niet sport en je begint weer met het sporten heb je vaak meerdere dagen spierpijn en na een weekje ben je gelijk weer immuun tegen spierpijn waarom is dit het geval?
 
Laten we het vergelijken met je de lessen Frans op de middelbare school: Je leert het wel, maar een maand later ben je het vergeten. Pak je het daarna een paar dagen op, weet je alles weer.
Maw: Zolang je bezig bent lukt het wel, als je er even mee stopt krijg je andere prioriteiten.

Iemand anders mag nu met wetenschappelijke wotnot komen voor de vraag van deze meneer :D
 
Laatst bewerkt:
Laten we het vergelijken met je de lessen Frans op de middelbare school: Je leert het wel, maar een maand later ben je het vergeten. Pak je het daarna een paar dagen op, weet je alles weer.

Iemand anders mag nu met wetenschappelijke wotnot komen voor de vraag van deze meneer :D

Ik hoefde geen frans te doen omdat ik dyslexie heb:)
 
Laten we het vergelijken met je de lessen Frans op de middelbare school: Je leert het wel, maar een maand later ben je het vergeten. Pak je het daarna een paar dagen op, weet je alles weer.

Iemand anders mag nu met wetenschappelijke wotnot komen voor de vraag van deze meneer :D

Problem solved:o
 
Maar om je lichaam in de war te houden moeten ze eigenlijk russisch, frans en duits steeds verwisselen zodat je jezelf niet ergens aan aanpast :o
 
Bump
 
niemand die het weeT????
 
Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen. Maar als je je spieren traint voeren je spieren afvalstoffen af. Daar worden ze efficiënter in. Als je dan een week (of 2) niet hebt getraind dan heb je dus meer afvalstoffen in je lichaam. Op het moment dat je dan weer traint zijn de ophopingen van melkzuur aanzienlijk hoger.

Maar nogmaals, zo heb ik het me eens laten vertellen. Heb zelf geen wetenschappelijk stuk gezien.
 
Gewenning..., zoals met alles!
 
Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen. Maar als je je spieren traint voeren je spieren afvalstoffen af. Daar worden ze efficiënter in. Als je dan een week (of 2) niet hebt getraind dan heb je dus meer afvalstoffen in je lichaam. Op het moment dat je dan weer traint zijn de ophopingen van melkzuur aanzienlijk hoger.

Maar nogmaals, zo heb ik het me eens laten vertellen. Heb zelf geen wetenschappelijk stuk gezien.


Zou kunnen lijkt mij mogelijk, maar kan er ook niets over vinden op het net wel raar...

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 15:18 ----------

Gewenning..., zoals met alles!

Ja maar ik wou weten wat er achter zit :(
 
Omdat je lichaam van zichzelf gewoon ontiegelijk lui is.
"Oh er wordt niet meer getraind? Weg met al dat vocht en glycogeen, kost alleen maar energie."

Daarom moet je ook altijd blijven sporten. Aangezien spieren veel energie kosten wil je lichaam er van af als je ze niet gebruikt.
 
Tijdens krachttraining, onstaan oxidanten die vervolgens onstekkingsreacties stimuleren. Deze ontstekkingsreacties prikkelen vervolgens je zenuwen en dat voel je als spierpijn. Een van de aanpassingen die gebeurd in je spieren als gevolg van krachttraining, is het verhogen van antioxidant enzymen. Maar dit is een snelle aanpassing, hij schakelt snel in (zoals je zelf zegt, binnen no time ben je weer immuun), maar hij schakelt ook weer snel uit.
 
In de tijd dat je niet traint, gaan je spieren eigenlijk groeien net zoals dag na de training tijdens je slaap. Maar na verloop van tijd bv. een maand niet trainen, en je begint dan terug. Ga je een overbelasting doen op spieren die je gedurende tijd niet meer belast hebt of toch niet hard zoals de eerste dagen terug zwaar trainen dus onstaan er terug even spierpijnen die daarna weer afnemen door de gewenning.

(in heel simpele woorden : tijdens het trainen maak je kleine scheurtjes in spieren die dan worden opgevuld zo word je gespierder)

:)
 
Back
Naar boven