XXL Nutrition

meer "swoop" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luca

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2002
Berichten
227
Waardering
2
Hey!

k zou een dikkere "swoop" aan de buitenkant vmijn benen moeten zien te ontwikkelen. de druppel op mijn quads zit al goed in elkaar. iemand tips buiten het feit dat ik meer met mijn voetpunten naar buiten moet trainen? goeie oefeningen en dergelijke oa...?

Greetz,
Luca
 
Originally posted by luca
Hey!

k zou een dikkere "swoop" aan de buitenkant vmijn benen moeten zien te ontwikkelen. de druppel op mijn quads zit al goed in elkaar. iemand tips buiten het feit dat ik meer met mijn voetpunten naar buiten moet trainen? goeie oefeningen en dergelijke oa...?

Greetz,
Luca
]

voeten vlak naast elkaar houden bij squatten leg pressen etc..
 
wel, het slechte nieuws is... de stand van het squatten of legpressen heeft geen invloed op de mate waarin je quads werken. of je ze nu vlak naast elkaar houd, of iet wijder dan schouderbreedte, dat maakt niets uit.

ik zou zeggen, blijven squatten. je volume in je quads vergroten. misschien wat vaker front squatten als je dat al niet deed.
 
Vind hack squats persoonlijk goed voor de druppel. Leg presses daar en tegen geven bij mij meer stimulans aan de sweep.

Maar Luca, gewoon door blijven trainen en dat been flink laten groeien. Dan wordt Alles groter.
 
Ik voel zelf verschil als ik tijdens de legpress met de binnen of buitenkant van de voet drukt.

Ik weet dat er veel zijn die zeggen dat de Sweep genetisch is, maar ik voel zelf het accent naar de buitenkant gaan als ik tijdens de legpress/Hacksquat met de buitenkant van de voet afzet ipv met de hele voet

Probeer het eens.
 
Originally posted by Spike

ik zou zeggen, blijven squatten. je volume in je quads vergroten. misschien wat vaker front squatten als je dat al niet deed.

Ugh ugh... wat zeg je daar??? Front squaten? Kom je hem eens voordoen dan? Wat een pleu*is oefening zeg... :eek:
 
Originally posted by Robin
Ugh ugh... wat zeg je daar??? Front squaten? Kom je hem eens voordoen dan? Wat een pleu*is oefening zeg... :eek:
Als je hem doet zoals Espi hem deed dan wel ja.
Anders vind ik het wel een lekkere oefening.
 
Hoe deed espi hem, en hoe doe jij m?
 
ik doe hem zoals de gewichtheffers.

zo erg is die oefening toch niet? hoop ik toch :)
 
Ik vind frontsquatten wel een fijne oefenening omdat ik dan het gevoel heb dat mijn rug rechter blijft.Jammer dat deze oef.niet zo zwaar kan.Maar er gaat niets boven lekker zwaar squatten vind ik persoonlijk.
 
Originally posted by Robin
Hoe deed espi hem, en hoe doe jij m?
Espi: stang in de elleboogsholte voor je houden.
Ik: stang op voorkant schouders houden en dan gekruist vasthouden met ellebogen hoog (zoals Ronnie) zodat hij niet over je schouders rolt richting elleboog.

Dus zoals dat plaatje was Spike heeft gepost, alleen kruis ik mijn handen, ik ga die van dat plaatje morgen ook eens proberen.
 
"Espi: stang in de elleboogsholte voor je houden"

Is geen frontsquat, maar Zerchersquat, leuk als je geen squatrek heb, mar verders een bud oefening waarbij je armen het eerder opgeven als je benen :(


Zelf prefereer ik dit

[Abeelding niet meer beschikbaar]
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Dus met de straps als extra handgreep.
 
jep dit is ook een veiligere versie dan handen gekruist en is goed voor wanneer je polsen het anders niet aankunnen of wanneer je daar niet soepel voor genoeg bent.
 
Back
Naar boven