Fitness Seller

Meer vitamine b5 is meer remming van talgproductie?

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Ik slik b5, 10 gram per dag, nu merk ik dat de talgproductie duidelijk minder is, maar is het zo dat als ik bijvoorbeeld 15 gram ga slikken mijn huid nog minder vet wordt? Of stopt de lijn met toename van remming van talgproducite bij een bepaald punt? Het gaat mij puur om deze vraag, risico's of wat dan ook buiten wegen gelaten.
 
Ik heb het geprobeerd maar 15/20gr maakte bij mij geen verschil met 10gr. Ben er wel mee gestopt omdat mijn eetlust er van verdween.
 
Hmm, jammer, want ik neem nu 10 gram per dag en m'n huid wordt nog steeds een beetje vet. Ik heb het nu omhoog gegooid naar 15 gram, maar het duurt natuurlijk ff voordat je het effect merkt, omdat je poriën langzaam kleiner worden enzo.

Het liefst wil ik m'n talgproductie echt minimaal maken, ik had gehoopt dat dat met b5 kon, maar jullie denken van niet?
 
Vit B5 is een fantastisch middel tegen acne/talg, geef het alleen wat tijd. Bij sommige werkt het pas echt goed na enkele maanden. Zou niet hoger gaan dan 10 gram! Bij mijzelf werkte 5 gram per dag al perfect.

goede reviews: http://www.acne.org/vitamin-b5-reviews/52/page1.html
 
Het werkt ook perfect bij mij, ik heb echt zo goed als geen puistjes meer. Maar ik moet er naast B5 ook wel echt op letten dat ik niet veel suikers/zuivel enz binnen krijg, en dat ik om de paar uur mijn gezicht schoonmaak, want anders krijg ik alsnog puistjes.

Ik dacht dat meer dan 10 gram per dag van de vitamine b5 er misschien voor kan zorgen dat ik hier niet meer zo op hoef te letten.

:)
 
10 gr per dag is al 'n flinke dosis, maar goed, kan in sommige gevallen zijn dat meer benodigd is, zie:
In some of these cases, in order to get a more immediate response, it may even be necessary to step up the dose to 15-20 grams a day. In any event, the improvement is normally a gradual and steady process, with perhaps minor interruptions by premenstrual flare or excessive intakes of oily food.
 
vitamine b5 is zit toch ook in biergist?
 
10 gr per dag is al 'n flinke dosis, maar goed, kan in sommige gevallen zijn dat meer benodigd is, zie:

Dat stuk had ik ook gelezen ja, maar goed, het werkt al goed bij mij. Ik wil alleen weten of nog meer een nog beter effect geeft. Maar 1 manier om er achter te komen denk ik.

:)

vitamine b5 is zit toch ook in biergist?

Ja, maar niet zoveel. Biergist is meer een vit B-complex met meerdere B vitamines..
 
Zeker weten, b5 heeft mij echt enorm geholpen. Toen ik ermee begon nam de acne en talgproductie binnen 3 weken echt heel duidelijk af. Ben nu zo goed als vrij van puistjes. Af en toe krijg ik er eentje.
 
Weet iemand waar je specifiek vit B5 kan kopen? Ik slik nu al een tijd de biergist van de Tuinen met een goed effect of mijn borst en schouders. Nu ik verneem dat B5 een beter resultaat kan opleveren zou ik graag willen weten waar ik dit kan kopen, wellicht ook bij de Tuinen?
 
Veel te duur daar, beste om het te kopen is bij stopacne.nl
Als je b5 poeder neemt ben je flink goedkoper uit daar, maar is wel ****ing smerig, ik neem zelf capsules
 
ik ben na roacutane aardig af van acne maar heb af en toe nog wel wat grotere ontstekingen. Krijg je hier ook zo'n enorm droge huid van als met ROA?
en hoeveel mg zit er in die pillen van stopacne? zie alleen 1000 pillen maar niet de inhoud van 1 pil.
 
Zo enorm droog als bij roa wordt je huid niet.
Bestel poeder, niet de pillen, makkelijker.
 
ik ben na roacutane aardig af van acne maar heb af en toe nog wel wat grotere ontstekingen. Krijg je hier ook zo'n enorm droge huid van als met ROA?
en hoeveel mg zit er in die pillen van stopacne? zie alleen 1000 pillen maar niet de inhoud van 1 pil.

Zo enorm droog als bij roa wordt je huid niet.
Bestel poeder, niet de pillen, makkelijker.

Inderdaad, ikzelf heb de pillen omdat ik deze ingeslagen had en niet had gezien dat deze veel duurder waren. 1 pil is namelijk een halve gram (500mg). Dus 1000 gram poeder is 2x zoveel als 2000 pillen.. daar had ik me even op verkeken.

:p
 
Heb het zelf 3 jaar genomen @ 5gr pd. Half jaar geleden helemaal van afgestapt en het ''probleem'' bij de bron aangepakt. Wanneer ik zuivel iname beperk tot 250gr kwark en 60-90 gr whey heb ik het eigenlijk niet nodig. Dit mede vanwege de prijs (bestelde voorheen altijd uit amerika in nl is het toch best prijsig) daarnaast vraag ik me toch af of het wel zo goed voor je is om zoveel te nemen elke dag het hele jaar door.
 
Ik zit er aan te denken om een kuur roa te pakken, want ik ben die talgproductie helemaal zat (ik weet dat roa best heftig is). Constant als ik in warme omgevingen ben, denk ik van: Shit, hier moet ik niet te lang blijven, want dan krijg ik weer vette huid en daardoor puistjes. En dit stoort me echt in het dagelijks leven..

Met uitgaan bijvoorbeeld denk ik constant van: ik moet niet te lang in deze hitte blijven, want dan komt er morgen weer een pukkel opzetten. Ook vond ik het vroeger altijd ****ing leuk om te gamen met wat vrienden, maar nu doe ik dat ook niet omdat na half uurtje op m'n kamer te zitten en intensief gamen al denk dat ik moet stoppen anders blablablabla, je snapt het wel.

Zit vrij diep.

:o
 
Kun je dit niet bij de kruidvat halen?
 
Vitamine b5 niet.
B-Complex of biergist wel.
 
Wellis minocycline geprobeert? Kan op doktersrecept, werkt ook best goed!
 
Back
Naar boven