MuscleMeat

Meerdere explosies in Londen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

BodyLover zei:
Ik voel mee met de Britten maar ik voel ook mee met de Irakezen die dit dagelijks 10 keer erger meemaken en in veel slechtere omstandigheden leven.

das helaas een ver van m'n bed show voor de meeste

"enkel de doden hebben het eind van de oorlog gezien"
 
Laatste nieuws: 45 doden en meer dan 1000 gewonden. Aantal zal zeker nog aanzienlijk stijgen!
 
hellahelli zei:
Come on grow up, je begrijpt best wat ik bedoel. Ik doel op bv de steun van Engeland in de oorlog in Irak, of een andere reden.
Hmm, als dat de reden is dan is het wel raar dat je de burgers keihard raakt, terwijl heel veel engelse burgers (de meerderheid?) TEGEN de oorlog in Irak is.

Mijn opmerking is geen onvolwassen makkelijk grapje, ik geloof echt dat de motivatie voor deze aanslag een algemene haat is tegen alles wat Westers is.

En daarom haat ik hun. Ik heb echt geen enkel probleem met de manier waarop moslimextremisten hun geloof belijden. Geen spatje alcohol, prima. 5, 6 of voor mij part 30 keer per dag naar Mekka bidden, prima. Een Burka aan, prima. Ik respecteer hun. Maar hun respecteren ons niet! Ze haten ons omdat onze vrouwen topless op het strand liggen, ze haten ons omdat we alcohol drinken, ze haten ons omdat wij een ander geloof hebben. Hoeveel van doden bij deze aanslag hebben die moslim extremisten OOIT in hun leven een strobreed in de weg gelegd? Heb jij OOIT een moslimextremist dwars gezeten? Heb ik OOIT in een moslim een strobreed in de weg gelegd? NOOIT! En toch slachten ze ons af! In hun ogen zijn we lager als zwijnen. Ik haat die vieze kankernekken. Moslimextremisten willen ALLES afpakken wat me lief is.
Probeer goed tot je door te laten dringen hoe de wereld eruit ziet als moslimextremisten hun zin krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Lauw zei:
Hmm, als dat de reden is dan is het wel raar dat je de burgers keihard raakt, terwijl heel veel engelse burgers (de meerderheid?) TEGEN de oorlog in Irak is.
Dat was in Spanje ook zo.
 
Inderdaad niet vergeten dat eenmeerderheid van de Britten tégen hulp aan de oorlog in Irak was.

Dit is een daad van terrorisme tegen diezelfde burgers.

Je drijft ze nu dus recht in de armen van de pro-oorloghoek.
 
DBC01 zei:
Je drijft ze nu dus recht in de armen van de pro-oorloghoek.

Juist niet. Kijk maar naar Spanje. Direct erna kozen ze een linkse regering die geen troepen in Irak wou.
 
Lauw zei:
En daarom haat ik hun. Ik heb echt geen enkel probleem met de manier waarop moslimextremisten hun geloof belijden. Geen spatje alcohol, prima. 5, 6 of voor mij part 30 keer per dag naar Mekka bidden, prima. Een Burka aan, prima. Ik respecteer hun. Maar hun respecteren ons niet! Ze haten ons omdat onze vrouwen topless op het strand liggen, ze haten ons omdat we alcohol drinken, ze haten ons omdat wij een ander geloof hebben. Hoeveel van doden bij deze aanslag hebben die moslim extremisten OOIT in hun leven een strobreed in de weg gelegd? Heb jij OOIT een moslimextremist dwars gezeten? Heb ik OOIT in een moslim een strobreed in de weg gelegd? NOOIT! En toch slachten ze ons af! In hun ogen zijn we lager als zwijnen. Ik haat die vieze kankernekken. Moslimextremisten willen ALLES afpakken wat me lief is. Probeer goed tot je door te laten dringen hoe de wereld eruit ziet als moslimextremisten hun zin krijgen!

Probeer goed tot je door te laten dringen hoe jouw karmabalk eruit gezien zou hebben als er geen limieten waren...:bow:
 
DBC01 zei:
Je drijft ze nu dus recht in de armen van de pro-oorloghoek.
Zolang er nog genoeg gematigde Moslims in Irak wonen blijf ik tegen de oorlog daar. Dat een stel moslimextremisten hun bizarre idealen met geweld proberen te verwezenlijken daar kunnen de Irakezen ook niks aan doen.
Trouwens, moslimextremisten hebben net zo’n hekel aan ons ‘Westerse zwijnen’ als aan gematigde moslims.

edit: @ DBC: Karma? Ik wissel al mijn karmapunten in voor één dode moslimextremist.:D
 
delguy zei:
Juist niet. Kijk maar naar Spanje. Direct erna kozen ze een linkse regering die geen troepen in Irak wou.

Hoho!

Dat was als straf omdat Aznar en de zijnen het volk voorloog.

Ik ben uiterst goed op de hoogte van de situatie aldaar.
Als Aznar meteen had gezegd dat het de moslims waren en een gevoel van eenheid had gecreeerd, had iedereen de schouders eronder gezet, zie als voorbeeld het dadkrachtige optreden van Spaans rechts tegen de ETA.
 
Lauw zei:
En daarom haat ik hun. Ik heb echt geen enkel probleem met de manier waarop moslimextremisten hun geloof belijden. Geen spatje alcohol, prima. 5, 6 of voor mij part 30 keer per dag naar Mekka bidden, prima. Een Burka aan, prima. Ik respecteer hun. Maar hun respecteren ons niet! Ze haten ons omdat onze vrouwen topless op het strand liggen, ze haten ons omdat we alcohol drinken, ze haten ons omdat wij een ander geloof hebben. Hoeveel van doden bij deze aanslag hebben die moslim extremisten OOIT in hun leven een strobreed in de weg gelegd? Heb jij OOIT een moslimextremist dwars gezeten? Heb ik OOIT in een moslim een strobreed in de weg gelegd? NOOIT! En toch slachten ze ons af! In hun ogen zijn we lager als zwijnen. Ik haat die vieze kankernekken. Moslimextremisten willen ALLES afpakken wat me lief is.


Dit zijn grove veralgemeningen, het wapen van alle raszuivere racisten:rolleyes:

Je doet precies alsof er op elke hoek van de straat een extremist woont, het zou me verwonderen mocht je er ooit al één gezien hebben.
 
BodyLover zei:
Dit zijn grove veralgemeningen, het wapen van alle raszuivere racisten:rolleyes:

Je doet precies alsof er op elke hoek van de straat een extremist woont, het zou me verwonderen mocht je er ooit al één gezien hebben.

Eh, ik vind mensen van rascisme beschuldigen wel erg ver gaan hoor.

Hij heeft het hier over de extremisten, vereenzelf je je daar dan mee?
 
Lauw zei:
Hmm, als dat de reden is dan is het wel raar dat je de burgers keihard raakt, terwijl heel veel engelse burgers (de meerderheid?) TEGEN de oorlog in Irak is.

Mijn opmerking is geen onvolwassen makkelijk grapje, ik geloof echt dat de motivatie voor deze aanslag een algemene haat is tegen alles wat Westers is.

En daarom haat ik hun. Ik heb echt geen enkel probleem met de manier waarop moslimextremisten hun geloof belijden. Geen spatje alcohol, prima. 5, 6 of voor mij part 30 keer per dag naar Mekka bidden, prima. Een Burka aan, prima. Ik respecteer hun. Maar hun respecteren ons niet! Ze haten ons omdat onze vrouwen topless op het strand liggen, ze haten ons omdat we alcohol drinken, ze haten ons omdat wij een ander geloof hebben. Hoeveel van doden bij deze aanslag hebben die moslim extremisten OOIT in hun leven een strobreed in de weg gelegd? Heb jij OOIT een moslimextremist dwars gezeten? Heb ik OOIT in een moslim een strobreed in de weg gelegd? NOOIT! En toch slachten ze ons af! In hun ogen zijn we lager als zwijnen. Ik haat die vieze kankernekken. Moslimextremisten willen ALLES afpakken wat me lief is.
Probeer goed tot je door te laten dringen hoe de wereld eruit ziet als moslimextremisten hun zin krijgen!


Helemaal mee eens, die ****ing moslimextremisten.......... :mad:
 
MrJ zei:
Eh, ik vind mensen van rascisme beschuldigen wel erg ver gaan hoor.

Hij heeft het hier over de extremisten, vereenzelf je je daar dan mee?


Natuurlijk niet, die gozers kunnen voor mij geen goed doen maar weet dat er heel weinig extremisten zijn die wel een groot gevaar vormen door hun waanzinnigheid en de manier waarop ze de ganse moslimbevolking in een slecht daglicht stellen.

En ik ging daar mss wel wat te ver met m'n uitspraken over racisme
;)
 
BodyLover zei:
Dit zijn grove veralgemeningen, het wapen van alle raszuivere racisten:rolleyes:

Je doet precies alsof er op elke hoek van de straat een extremist woont, het zou me verwonderen mocht je er ooit al één gezien hebben.

Tralala onzin van de bovenste plank.
Lauw reageert op het hoe en waarom van de aanslagen en wat de mensen drijft die deze aanslagen plegen. Wie aanslagen pleegt van dit kaliber, op onschuldige burgers, is vervuld van domme haat en blinde woede tegen alles wat vooruitgang en modernisatie betekent. Modernisatie betekent verandering en deze mensen zijn daar tégen want verandering betekent tornen aan hun pijlers van redenen tot het bestaan:

Hun boek en hun geloof wordt bedreigd. En daar mogen ze elk wapen tegen inzetten, volgens veel geestelijke leiders en ja ook sommige leiders in moskeeen bij JOU in de buurt kerel!
 
BodyLover zei:
Natuurlijk niet, die gozers kunnen voor mij geen goed doen maar weet dat er heel weinig extremisten zijn die wel een groot gevaar vormen door hun waanzinnigheid en de manier waarop ze de ganse moslimbevolking in een slecht daglicht stellen.

En ik ging daar mss wel wat te ver met m'n uitspraken over racisme
;)


Ja en waarom zou dat zo zijn denk je?

Als jij 10 moslims ziet, pak jij dan maar de extremist eruit. Dat lukt je dus nooit, aangezien je aan de buitenkant niet kan zien wie van de 10 moslims de extremist is. In dit geval (huidige west-europese samenleving) is dus elke moslim in feite een potentiele extremist en daarmee een terrorist.

alsof ze met een stickertje op hun voorhoofd lopen: "Ikkuh Eksjtremisjt"
 
26 doden al.. en vast nog meer... :mad:
 
BodyLover zei:
Dit zijn grove veralgemeningen, het wapen van alle raszuivere racisten:rolleyes:

Je doet precies alsof er op elke hoek van de straat een extremist woont, het zou me verwonderen mocht je er ooit al één gezien hebben.
@ Bodylover: Racist!? Iemands ras of land van herkomst doet er voor mij helemaal niet toe.
Iemands geloof doet er ook niet toe. Maar als iemand mijn vrijheden wil afpakken dan haat ik ze.
Wat veralgemeen ik eigenlijk? Heb ik geen gelijk? Als het ze gaat om de politiek die het westen bedrijft waarom treffen ze dan niet het leger of de overheid? Als ze respect hebben voor de westerse levensstijl dan moeten ze de burgerbevolking niet treffen! Maar ze hebben geen respect voor ons, ze haten ons. Toon mij aan dat ik generaliseer. Toon mij 1 moslimextremist die bereid is tot een compromis.

En waar doe ik dan alsof er op iedere straathek een terrorist woont?
We moeten het gevaar van extremisme niet overdrijven. Maar het is een feit dat er meer als genoeg moslimextremisten op deze aardbol rondlopen die ons haten vanwege onze vrijheden.
 
Jordees zei:
Ja en waarom zou dat zo zijn denk je?

Als jij 10 moslims ziet, pak jij dan maar de extremist eruit. Dat lukt je dus nooit, aangezien je aan de buitenkant niet kan zien wie van de 10 moslims de extremist is. In dit geval (huidige west-europese samenleving) is dus elke moslim in feite een potentiele extremist en daarmee een terrorist.

alsof ze met een stickertje op hun voorhoofd lopen: "Ikkuh Eksjtremisjt"


Als je niveau hoger ligt dan je schoenmaat, reageer dan nog eens :rolleyes:
 
Explosies in centrum Londen

Uitgegeven: 7 juli 2005 10:37
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 16:23

LONDEN - Het centrum van Londen is donderdagochtend getroffen door een serie terreuraanslagen. In zes metrostations en een dubbeldekbus zijn explosieven ontploft. Volgens onofficiële berichten zijn minstens vijfenveertig doden en honderden gewonden gevallen. Exacte cijfers ontbreken door de chaos in de Britse hoofdstad. De Britse politie heeft verklaard dat het om een 'grote terroristische aanval' gaat.


Zeven doden zouden zijn gevallen bij de aanslag op een dubbeldekbus op Tavistock Square. De ziekenhuizen in de Britse hoofdstad hebben gemeld dat in totaal minstens driehonderd gewonden zijn binnengebracht. Bij de bucoïtusplosie zou een zelfmoordenaar zich hebben opgeblazen in de dubbeldekker.


Al-Qaeda

Een tot nu toe onbekende groepering claimt in naam van al-Qaeda de aanslagen in Londen. De groepering met de naam "Secret Organisation al Qaeda in Europe" zegt de aanslagen te hebben uitgevoerd, aldus Sky News donderdagmiddag.

De Britse minister van Binnenlandse Zaken, Charles Clark, kon eerder op de middag nog niets zeggen over mogelijke daders. Bij de autoriteiten zou nog geen claim zijn binnengekomen waarin de aanslagen worden opgeëist.


Chaos in centrum Londen

Volgens een politiewoordvoerder zijn zeker negentig mensen gewond geraakt bij het metrostation Aldgate Station. Scotland Yard liet weten nog geen zicht te hebben over de precieze oorzaak van de explosies op de verschillende plaatsen. Het complete metroverkeer in Londen is stilgelegd. De getroffen metrostations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square zijn ontruimd.

Zeker twee metrotreinen zijn getroffen. Het betreft de aanslag in het station Edgware Road. Minstens een explosie zou hebben plaatsgevonden in een trein die zich tussen twee stations bevond.


Beveiliging

De explosies hebben een grote verkeerschaos veroorzaakt in Londen. Verschillende delen van de binnenstad zijn hermetisch afgesloten. De Amerikaanse ambassade in Londen en Buckingham Palace zijn extra beveiligd. Daarnaast zouden eenheden van de Britse strijdkrachten op belangrijke plaatsen in de stad voor orde en veiligheid zorgen.


Ambulances

De overheid heeft een dringend beroep gedaan op het Engelse Rode Kruis om extra ambulances te sturen. "Dit hulpverzoek toont aan dat er sprake is van een grote ramp", aldus de woordvoerster. "In eerste instantie worden er alleen middelen van reguliere ziekenhuizen en de brandweer ingezet om hulp te bieden. Het verzoek om extra ziekenwagens van het Rode Kruis is een teken dat dit heel groot is."


Scotland Yard

Volgens een Israëlisch radiostation zou Israël donderdag door Scotland Yard, een paar uur voor de aanslagen, zijn ingelicht om de beveiliging te verscherpen en extra waakzaam te zijn.


Metrotunnels

Aanvankelijk verklaarde politie kort na het voorval dat er sprake was van een plotselinge voltageverhoging op vijf verschillende metrostations. Al snel zeiden medewerkers van het metrobedrijf echter dat er sporen van explosieven waren gevonden in de metrotunnels.


Bus ontploft

Over het aantal bussen dat zou zijn ontploft bestond aanvankelijk onduidelijkheid. Volgens de eerste berichten zou er sprake zijn van drie dubbeldekbussen. Een van de busontploffingen vond plaats in het hart van Londen op Tavistock Square. Daarbij zouden verscheidene doden zijn gevallen. Ooggetuigen zeiden tegen de televisiezender Sky News dat een explosie een dubbeldeks autobus "volledig uiteen heeft gereten".

De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen.

http://www.nu.nl/news/553204/29/Explosies_in_centrum_Londen_(video).html
 
Back
Naar boven