Mushral
Advanced Bodybuilder
- Lid geworden
- 24 jul 2011
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 8%
Ik denk dat de meesten het wel kennen. Je bent gaan trainen, en richting het einde van je workout komt er bijvoorbeeld een vriend van je binnen waar je nog even mee staat te praten. Terwijl je dan toch aan het praten bent doe je nog wat extra oefeningen, omdat je er toch nog bent en je gaat ook geen kwartier niets staan te doen. De intensiteit van dat kwartier is een stuk lager maar je pakt wel een hoop meer sets dan je normaal gesproken zou hebben gedaan. Ik merk bij mezelf dan al gauw dat op zo'n moment dat ik nog heel rustig wat extra setjes/oefeningen mee pak ik helemaal geen verzuring / vermoeidheid meer voel (die ik normaal gesproken aan het eind van een intensieve workout wel heb). M'n vraag is dan ook, hebben die paar extra setjes waarmee je rustig je training afsluit dan wel echt meerwaarde (met name ten opzichte van bijvoorbeeld cortisol aanmaak?) Of kun je beter gewoon je training op je "hoogtepunt" afsluiten en stoppen, in plaats van nog op een laag pitje wat extra setjes erin te gooien?