Fitness Seller

Meest effectieve Tricep-oefening (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelf doe ik vaak:
Dippen
smal drukken
scull cruchers
pushdowns

Je triceps groeien ook van:
Oh press
bankdrukken, incline en plat
 
ja,hij zal zich wel vergist hebben ,ik ken zulk oefening toch niet iig

:rolleyes: voor zover ik weet is het gewoon een press met neutrale grip met dumbbells of een tricep bar.

Ik voel men triceps het best bij:
boardpress, reverse grip benchpress
 
Hoe kun je nu eigenlijk weten wat de meest effectieve manier als je 3 a 4 oefeningen doet?? Zijn er dan mensen die slechts 1 oefening doen?!
 
Hoe kun je nu eigenlijk weten wat de meest effectieve manier als je 3 a 4 oefeningen doet?? Zijn er dan mensen die slechts 1 oefening doen?!

Ik doe er doorgaans 2. eentje omhoogdrukken, en eentje naar beneden drukken (of andersom). Maar als je er dan toch eentje zou doen moet je goed kijken hoe de driekoppige bovenarmspier is verbonden met je ledematen en een oefening uitzoeken die alle aspecten die relevant zijn aanspreekt. (voor zover mogelijk dan).
 
rack lockouts (smal iets meer uiteraard), tate presses en close grip pushups (met extra gewicht eventueel)
 
Ik train geen triceps. Ze groeien voldoende mee met de rest. Moest ik ze trainen zouden ze uit verhouding met de rest komen. Iedereen heeft zo zijn goeie spiergroepen he :)
 
Hoe kunnen je triceps nou te groot zijn?:P

Ik doe zelf eerst Rope pull Down en dan Close grip Bench.
 
Heb vandaag die close-grip bench press maar eens geprobeert en die beviel me heel goed :D ook niet zo belastend voor ellebogen ;)
 
Electromyography test

Triceps:

* Decline triceps extensions (Olympic bar) - 92
* Triceps pressdowns (angled bar) - 90
* Triceps dip between benches - 87
* One-arm cable triceps extensions (reverse grip) - 85
* Overhead rope triceps extensions - 84
* Seated one-arm dumbbell triceps extensions (neutral grip) - 82
* Close-grip bench press (Olympic bar) - 72
 
Electromyography test

Triceps:

* Decline triceps extensions (Olympic bar) - 92
* Triceps pressdowns (angled bar) - 90
* Triceps dip between benches - 87
* One-arm cable triceps extensions (reverse grip) - 85
* Overhead rope triceps extensions - 84
* Seated one-arm dumbbell triceps extensions (neutral grip) - 82
* Close-grip bench press (Olympic bar) - 72

Interessant man, thnx!
 
Ik had weinig vooruitgang in kracht met triceps. sinds ik dippen en close grip BP heb toegevoegd gaat het stukken beter.

mijn triceps training bestaat meestal uit dippen/ CG BP. en meestal nog een 3e oefening erbij waarmee ik vaak varieer.
 
Ik had weinig vooruitgang in kracht met triceps. sinds ik dippen en close grip BP heb toegevoegd gaat het stukken beter.

mijn triceps training bestaat meestal uit dippen/ CG BP. en meestal nog een 3e oefening erbij waarmee ik vaak varieer.

Sinds ik doe dippen heb gaat het ook een stuk beter :thumbs:
 
zware dumbbell achter je hoofd drukken, geen idee hoe de oefening heet. Je moet wel echt zware dumbbells hebben, anders heeft het geen effect.
 
zware dumbbell achter je hoofd drukken, geen idee hoe de oefening heet. Je moet wel echt zware dumbbells hebben, anders heeft het geen effect.

triceps extension :eveneens goede oefening maar ik krijg er last van aan mijn elleboog
 
Mijn favo's

Decline french curl + French Press
Reverse press
BEnch dips (vind gewone dips meer borst+schouders)
 
dat niemand floor presses zegt? vooral met dumbbells voel ik die veruit het meeste in men triceps (of dat em de effectiefste maakt is een ander verhaal)

close grip bench = ook heerlijk
 
Back
Naar boven