AndroidHealthClinic

Peiling Meest gemaakte fouten

Bezoekers in dit topic

Minimalisme in training kan goed werken, maar eens in de zoveel tijds moet je diverser trainen. Al was het alleen maar om verborgen zwakten te onderkennen.
Ik wil ook niet zeggen dat 't een efficiënte manier van trainen is hé :)
Er zit verder wel variatie in door de aanpassingen.

Stel ik doe op een UB dag BP + OHP + BOR. Pak ik er nog face pulls, chin ups en tricep extensions bij.
Dan pak ik een andere UB dag overhead press (DB) + close grip/incline/decline BP + pendlay/t-bar row en lateral raises, pull ups, tricep dips/skull crushers. (Of wat curls natuurlijk)

Snel voorbeeldje zo uit m'n hoofd hoor. Ik zorg verder wel dat ik alle spiergroepen aanpak.
Nogmaals, is natuurlijk niet het efficiëntste wat er is en ik raad het ook niemand aan.
Maar voor iemand die gewoon recreatief sport en niet aan het preppen is voor contests en nog geen 4+ dedicated trainingsjaren heeft (En dus ook geen duidelijke zwaktes) kan het geen kwaad natuurlijk.

Zorg gewoon dat de totale volume van de workouts gelijk is en langzaam met LP op de grote compound oefeningen wordt verhoogd.
Isolatie verhogen volgt daar natuurlijk ook op al verhoog ik daar eerder de reps van 8 -> 12 voordat ik daar een gewichtstoename in pleur.
 
Te weinig eten, en intensiteit te hoog ivm volume of andersom.
 
Aanvankelijk alle beginnersfouten wel gemaakt, verkeerd trainen, verkeerd eten, te vroeg gaan kuren, etc. toen hier terechtgekomen.
Sindsdien niet veel veranderd though:roflol:
 
- Elke training helemaal kapot willen gaan. Veel onnodige oefeningen dus. (Houd je maar heel even vol!)
- Denken dat je een slechte training heb gehad als je geen spierpijn heb de volgende dag.
- Elke training andere oefeningen doen. Degene die ‘leuk’ zijn voor die dag.
- Veel te weinig benen trainen.
- Niet letten op progressive overload.
- Niet letten op eten. (Denken dat 1 bakkie kwark genoeg is)
 
Te lang splitschema zonder fatsoenlijke voeding
Jezelf dikvreten en het bulken noemen, vervolgens denken dat een diet shake het zo weer recht trekt.
 
Geen appeldagen inplannen
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Back
Naar boven