Fitness Seller

Meet review Belgisch Kampioenschap VGPF-IPF + FOTO'S (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
Vooravond :

had wat moeite om in slaap te vallen, maar ik ben het niet meer gewoon om vroeg in mijn bed te kruipen. afijn, heb toch goed geslapen.

Ochtend :

op't gemakje opstaan. no stress. douche nemen. heb ze een stuk kouder genomen om goed wakker te zijn. help echt!
ontbeten, en dan weg om 'n vriendin op te pikken (ze wou mee). en daarna naar de gym om een medelifter mee te nemen.

Ze Meet :

de weging was om 11u, we komen ietsje later aan. en ik ga me wegen; 94.4KG woohoo, bijna 2 kg zwaarder dan in Oostende 3 weken geleden. net wat ik nodig had. effe bulken is fijn.
na de weging hebben we iets gegeten en dan is de meet begonnen. Er waren 3 plateau's vandaag, Sub-Juniors, Juniors en Masters.

Sub-juniors

Daar hebben we toch een aantal sterke mannetjes gezien hoor.... miljaar. toch een 185kg deadlift van een 16-jarige vent in de -67.5kg. die heeft ook gewonnen in punten in zijn plateau. is ergens wel logisch dat zijn deadlift zo goed is. hij heeft nog gewichtheffen gedaan vroeger.
En dan nog de broer van Orhan, de kleine Mohammed... sterk mannetje. 15 jaar en al 71kg. sterk in de squat, maar erg zwak in de deadlift... spijtig, want een goede deadlifter kan het bijna altijd van een goeie squatter halen.

Mohammed Bilican - 14j



175kg Squat



185kg Squat



90kg Bank



100kg Bank



105kg Bank

Juniors

in de juniors waren we met z'n drieën van Merchtem, Vincent, Geoffrey en ikzelve.

Vincent heeft bij de squat echt ongeluk gehad. zijn opener was 165, een gewicht dat hij gemakkelijk haalt. maar... bij de eerste poging is zijn rechter knieband van binnenuit losgekomen, waardoor hij wat steun verloor aan een kant en dit is destabiliserend, zelfs met een gemakkelijk gewicht. 3 rode lichten.
tweede poging werd onrechtmatig afgekeurd. want het was echt gemakkelijk, en diep. hij schoot er echt mee naar boven. 2 rode lichten. we weten nog niet waarom.
Derde poging was de goeie. hij besloot om er maar diep genoeg mee te gaan. dit werd echt een diepe squat. 1 rood lichtje maar.
spijtig voor hem want hij kan 185 of zelfs 190 aan... hij heeft vorige keer 180 gesquat dan.
Bij de bench heeft hij de 125 gemist. hij was er nochtans niet ver af. nou ja.
Ondanks dit alles heeft hij zijn totaal tóch nog kunnen verbeteren van 2,5kg. en dit door middel van zijn deadlift, waar hij redelijk veel kracht in heeft. heck! die magere vent heeft 200 kg voor 3 witte lichten van de grond gekregen!!! zo zie je maar dat de deadlift zeker niet te onderschatten is.

Geoffrey heeft een hele goede dag gehad.
in de squat heeft hij het squat record dat in de -82,5kg op zijn naam stond, verbeterd met een knappe squat van 292,5kg !! sterke vent.
in de bench heeft hij zijn eigen record ook verbeterd. het exacte record weet ik niet meer. zijn derde beurt was echter niet goedgekeurd, maar ze hadden 't record toch al, dus who cared
en in de deadlift heeft hij een knappe 245 gehad. echt goed voor hem, aangezien hij niet zo'n grote deadlifter is. zijn PR was 250, wat hij toen in een zwaardere categorie heeft gehad. so congrats for him!

Ikzelf heb een hele goede wedstrijd gehad!
mijn eerste squat was 175kg. ging niet perfect want we moesten ons haasten met de banden aan te doen. slechte timing hé . afijn, ik kreeg slechts 1 rood lichtje, dus dat was ok. ik vond het wel niet fijn van de hoofdreferee om zo lang te wachten voor mij het squatsignaal te geven. heb mij daardoor een spier in mijn rug bezeerd, ergen tussen mijn wervelkolom en mijn linker schouderblad. voor mijn volgende poging zijn we wat vroeger begonnen met de banden aan te doen. het werd een diepe en hele vlotte 200kg! veel beter dan vorige keer! en zeker veel beter dan mijn eerste poging. daarna wou ik mijn pr verbeteren, en ik ging voor de 205kg. dit was een ander verhaal. ik had de stang lager liggen dan normaal, en ook met mijn getweakte rug kon ik niet 100% rechtstaan. kan ook niet, hoe lager de stang zit, hoe meer je wat naar voor moet leunen. het werd een diepere squat dan mijn vorige poging, enkel heb ik voor de lockout efjes vertraagd, maar iedereen vond het een goede squat : 2 rode lichtjes, niet goed dus. maar voor al de anderen, zelfs voor andere refs die erbij zaten te kijken, vonden het een goede squat. officieel is die dus niet goed, maar eigenlijk heb ik mijn PR met 5kg verbeterd!
De bench ging ook zeer goed, hoewel ik beter mijn eigen gedacht had moeten blijven volgen. ik heb dus in de training getraind om met een lange stop te kunnen werken. soms deed ik met opzet een 5seconden stop met 110 kg, en duwde ik die terug naar boven. ik wou gewoon niet opnieuw 3 rode lichten krijgen door een te korte stop. heb dus elke keer een duidelijke lange stop gedaan de 2 eerste pogingen, elke keer 3 witte, hoe kon het ook anders. maar een ander zei mij dat ik, naar zijn mening, wat te lang pauzeerde... dus ik dacht toch maar iets minder lang te pauzeren voor mijn laatste poging (130kg) deed wel een pauze, en het gewicht ging ook heel vlot naar boven (130 kan ik toch redelijk gemakkelijk aan nu), maar kreeg dus 3 ****ing rooie lichten. natuurlijk, je kan het raden, de pauze was niet lang genoeg naar hun zin. ach, volgende keer laat ik ze hen lange pauze met 140 zien. bastards
deadlift was ook een hele goede dag! 170 ging heel gemakkelijk, zonder talk op men benen trouwens. dan kwam the moment of truth.... tweede poging 190kg. ik had dus een tijd geleden al 190kg gedeadlift, maar sumo en redelijk moeizaam toch. deze keer ging ik het the conventional way doen. dwz ook met een veel grotere ROM. smoked it. Het was een snelle deadlift. ben er heel blij mee!! zeker als je denkt dat ik een maand geleden 180 niet van de vloer kon halen conventional. ik waag dus mijn kans met een 200kg deadlift, je kan nooit weten, maar ik had beter 195 genomen. 200 ging niet verder dan een paar centimeters van de vloer. hey, deze keer ging het tenminste van de vloer!

zo was het ongeveer voor mij :

SQ : 175kg(*°°), 200kg(°°°), 205kg(°**)
BE : 115kg(°°°), 125kg(°°°), 130kg(***)
DL : 170kg(°°°), 190kg(°°°), 200kg(***)

Totaal : 515kg @ 94,4kg

ik heb dus 3 keer gewonnen!

1. een PR in mijn deadlift en totaal
2. mijn qualificatie om met de senioren mee te bollen
3. 't kampioenschap gewonnen!

Michaël Heiremans - 19j



175kg Squat



200kg Squat



205kg Squat



115kg Bank



125kg Bank



130kg Bank



170kg Deadlift



190kg Deadlift

Masters

Dit was ook een zeer indrukwekkende plateau! ook met 1 van ons dat meedeed. we hebben daar een masters +40 gezien in de -125kg categorie... sterke vent, die heeft jaren geprobeerd om hugo te verslaan, maar is er nooit echt in geslaagd. hij had vandaag wel een goede dag! een 340 squat, een 206 bench (eigen record verbroken), en een 290 deadlift. miste 300. sterke vent hoor!
we hebben ook heel wat oudere menen gezien, onder andere een paar van 50+ en zelfs 60+, en die nog aardig wat konden squatten en deadliften! en ik spreek over gewichten tegen of over de 200kg! je moet het maar doen zeg ik het! sport is gezond, en powerlifting, deftig gedaan, kan je lang volhouden!
en onze Mark, van bij ons in merchtem, heeft ook een hele goede prestatie geleverd. vrijwel ongetraind (hij is twee jaar gestopt en nu anderhalf maand wee bezig. heeft hij een 240 squat gedaan, een 150 bench (raw) en een 245 deadlift! echt heel mooi. die vent heeft een hele mooie uitvoering.

Marc Roelandts - 43j



175kg Squat



210kg Squat



142,5kg Bank



150kg Bank



200kg Deadlift



230kg Deadlift



245kg Deadlift

Roger Van De Velde - 53j (niet van bij ons)



195kg Squat

Jean-Luc Collaert - 44j (niet van bij ons)



300kg Squat



330kg Squat



206kg Bank

lol, ik vind het zo grappig, Physical Merchtem komt met 5 mensen naar een kampioenschap, en achteraf heeft Hugo 5 nieuwe kampioenen erbij! sterke ploeg vind je niet?
 
sjezus....das niet niks allemaal:)

dat menneke van 14 jaar...lijkt me niet echt goed zoveel massa tillen met een lichaam wat nog vol in de groei zit....

indrukwekkende prestaties iig!
 
zo hey ! mooi report :)
 
Nice man zie je toch weer goed dat kracht en massa niet veel met elkaar te maken hebben.
 
goed verslag Spike!! heel leuk om te lezen!
 
Goed verslag :thumbs:, ik kan alleen de foto's niet zien.
 
he ze offline moeten brengen omdat ik vrees voor mijn webspace :D
 
heel mooi verslag bro!
 
hey ik ben muhammed bilican

ik sen die jonge van 14 j da slecht kan deadliften hallooow ik sen nu juis maar 19 en kan al 260 deadlift is da weinig en 180 bank en 300squat en mijn lichaaams gewiht is 80kg doe mee met -82.5 .


tot hier toe heeft niemand tege me kunnen winne ok salukes houd ale goed he salukes
 
muhammed kan beter eerst maar es een typcursus nemen want dit is onleesbaar.

btw. topickick van het jaar!
 
snap er ook weinig van, hij gebruikt geen punten, komma's en vraagtekens.
 
ik vind die jongen van 14 jaar daar slecht deadliften hallooow. Ik ben nu net maar 19 en kan al 260kg deadliften. Is dat weinig? en 180kg bankdrukken? en 300kg squat? Mijn lichaaams gewicht is 80kg en doe mee met klasse onder 82.5 kg. .


tot hier toe heeft niemand van me kunnen winnen. Ok salukes, houd alles goed he salukes

zo iets?
 
ik denk dat 'mo' nog wel wat meer mag integreren ipv aan de gewichten zwieren!
 
jezus wat ene topic kick..ik zit die gewichten te lezen van onze spike en dacht jezus die jongen kan toch veel meer tillen ????..is het topic al 4 jaar oud wheheh
 
hele mooie report wat een prestaties
 
muhammed

hey
sorry voor het type fouten.
ik ben muhammed bilican.
ik ben nu 19j oud;
en heb een sq van 300kg
bk van 180kg
dl van 260kg
mijn lichaams gewicht is 80.3kg, zit in de categorie - 82.5kg

op dit site staat er op dat ik een slechte deadlifter ben,en een deadlifter wind altijd tegen een squater...( dit zinnetje vind ik dat het verkeerd gezecht is)

ik ben ook naar jullie wedstrijden komen kijken en von het heel goed georganiseert.Beter dan ipf..
maar ipf is erkend op wereld titel.daarom doe ik mee met ipf.
het is ook een leuke site.

het tekst over orhan bilican is wel heel oud.
nu is hij niet meer 6des maar wel eerstes op europese titel en heeft ook een wereld record van bank drukken.
hij sq 385 kg
bk 285.5 kg weredrecord
dl 330 kg
prettige dag nog voor julie.
 
Back
Naar boven