AndroidHealthClinic

Meetapparatuur onverwacht resultaat

Bezoekers in dit topic

Kilo

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mei 2007
Berichten
26
Waardering
1
Lengte
1m94
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben behoorlijk lang niet actief geweest omdat ik 2 jaar geleden door een schouder en knie blessure ben gestopt met trainen. Tot 5 weken geleden heb ik vrij weinig gedaan maar ik ben nu weer fanatiek bezig.

Ik wil op een andere manier trainen. Niet meer zoals voorheen, 5x5 sets puur op kracht, maar ik wil nu meer werken aan m'n vorm en conditie. Ik ben begonnen met sets van 15 reps met max 1 min pauze. Voorafgaand aan de training doe ik altijd 15 min cardio. Ik merk dat ik deze vorm van trainen totaal niet gewend ben. Ben ook helemaal uitgeput na de training en zweet als een otter.

Nu heb ik een begin meting laten doen met een of ander fancy apparaat en afgelopen week (4 weken later) een tweede meting. Nu ben ik behoorlijk verbaasd over het resultaat.

Zie hieronder de m'n stats:

Screenshot_20180507-225529.png
Screenshot_20180507-230800.png
Screenshot_20180507-230820.png


Ik had deze resultaten niet verwacht... Gewichtsverlies is logisch maar meer vet? Ben juist gestopt met cola, alcohol, snacks etc.

Kan dit een eerst reactie zijn van mijn lichaam omdat ik 1,5jaar op een beetje hardlopen na weinig actief ben geweest? Dat het later bijtrekt?

Of is die meetapparatuur gewoon totaal niet accuraat?

Ben benieuwd of iemand hier verstand van heeft.

Groeten,

Kilo :cool:
 
Rommel die meetapparaten.

En stoppen met cola en snacks is ook niet gegarandeerd vetverlies. Hangt er van af of je door hiermee te stoppen onder je onderhoud komt of niet.
 
Rommel die meetapparaten.

En stoppen met cola en snacks is ook niet gegarandeerd vetverlies. Hangt er van af of je door hiermee te stoppen onder je onderhoud komt of niet.

Hij geeft toch aan gewicht te verliezen (zie ook grafieken), waarvoor het evident is dat zijn voeding inname qua kcal onder onderhoud ligt.

Als je met een vast schema traint en er zit progressie in je trainingen, kun je ervanuit gaan dat je massa opbouwt. Zeker als je nog niet zoveel spiermassa hebt. Als je kracht niet daalt, kun je ervan uitgaan dat als je gewicht daalt, dit voornamelijk vocht en Vetmassa is. Als buikomtrek afneemt betekent dit ook vrijwel altijd dat vet% daalt.

Als je trainingen lekker gaan of minimaal niet achteruit gaan + gewicht daalt, zou ik me geen zorgen maken. Zelfs als je kracht wel iets daalt omdat je extreem laag qua kcal zit, verlies je nog geen bergen spiermassa. Jouw metingen kunnen op geen enkele manier kloppen (op gewichtmeting na).
 
Ik gebruik maar 2 'maatstaven'. De weegschaal (1 keer per week) en de spiegel. Die fancy apparaatjes heb je niets aan.

Als je echt perse iets van vet% wil meten, ga dan voor een huidplooimeting.
 
Back
Naar boven