AndroidHealthClinic

MegaTec Smith Machine + Lat Pulley (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je de smith stang helemaal beneden aflegt of helemaal bovenin inhaakt heb je er normaal gesproken niet snel last van bij pull ups :)

mt-mp-10-detail01_1.jpg
 
Ok makes sense....

En qua stabiliteit? Want je kan geen extra tegengewicht opsteken...
 
Ok makes sense....

En qua stabiliteit? Want je kan geen extra tegengewicht opsteken...
De MegaTec racks zijn zeker stabiel genoeg voor thuisgebruik. Tegengewicht is niet nodig voor normale pull-ups.
 
Ik heb de MegaTec Smith Machine zonder Lat Pulley..
In principe bevalt het prima. Staat stevig en pull-ups gaan prima zonder tegengewicht.
Smith Machine werkt ook prima.

Grootste nadeel vind ik persoonlijk dat er geen lange spotters verkrijgbaar zijn.
Verder is het wel vervelend dat je de J-cups eraf moet halen voor je de Smith Machine helemaal vrij kan bewegen. Nu begrijp ik dat dit niet heel raar is, maar het kan wel gaan irriteren.
Zelf gebruik ik hem ook als half rack voor het 5x5 stronglift schema. Voor squats heb ik dan de Smith Machine helemaal onderaan en voor Bench press weer bovenaan. Om dit te doen moet je elke keer de gewone stang + J-cups eraf halen, Smith verplaatsen, J-cups + Stang er weer op (waar maak ik me in godsnaam druk om.. maargoed :D).
 
Ik heb de MegaTec Smith Machine zonder Lat Pulley..
In principe bevalt het prima. Staat stevig en pull-ups gaan prima zonder tegengewicht.
Smith Machine werkt ook prima.

Grootste nadeel vind ik persoonlijk dat er geen lange spotters verkrijgbaar zijn.
Verder is het wel vervelend dat je de J-cups eraf moet halen voor je de Smith Machine helemaal vrij kan bewegen. Nu begrijp ik dat dit niet heel raar is, maar het kan wel gaan irriteren.
Zelf gebruik ik hem ook als half rack voor het 5x5 stronglift schema. Voor squats heb ik dan de Smith Machine helemaal onderaan en voor Bench press weer bovenaan. Om dit te doen moet je elke keer de gewone stang + J-cups eraf halen, Smith verplaatsen, J-cups + Stang er weer op (waar maak ik me in godsnaam druk om.. maargoed :D).
Dat klopt, de J-hooks hebben een dubbele functie en dienen ook als noodopvang voor de smith stang (zie de foto hieronder). Je zult die dus altijd even op de juiste hoogte moeten instellen als je van oefening verandert.

Zo te horen train je voornamelijk met de losse halterstang in het rack. Voor welke oefeningen gebruik je de smith stang wel nog? :)

upload_2018-10-9_9-3-14.png
 
Dat klopt, de J-hooks hebben een dubbele functie en dienen ook als noodopvang voor de smith stang (zie de foto hieronder). Je zult die dus altijd even op de juiste hoogte moeten instellen als je van oefening verandert.

Zo te horen train je voornamelijk met de losse halterstang in het rack. Voor welke oefeningen gebruik je de smith stang wel nog? :)

Bekijk bijlage 435771

Zelf gebruik ik de smith machine niet, alleen mijn vriendin gebruikt hem nog. Konden hem destijds krijgen tegen een goede prijs en was een mooie upgrade ten opzichte van ons vorige rek.
 
Jeroen1996 gebruik je het speciale Megatec bankje of een gewone?
Zonder lat pulley attachment kun je vrijwel elk bankje gebruiken bij deze ondiepe racks, want dan kun je het bankje gewoon over de achterste dwarsbalk zetten.

Als je het rack echter met lat pulley optie gebruikt, dan is er geen ruimte om het bankje verder naar achteren te plaatsen. In dat geval dien je het MegaTec bankje te gebruiken om alle oefeningen optimaal te kunnen uitvoeren. De meeste normale bankjes zullen dan namelijk te ver naar voren staan bij incline presses.
 
Nee de Barbarian Leg Press Attachment past niet op de MegaTec Smith Machine, de bevestiging gaat namelijk door de stang heen. Dit accessoire is enkel bedoeld voor de Barbarian Monster Gym.
 
Hmm jammer.

Maar leg press met stang, is dat aan te raden of gewoon onmogelijk?
 
Hmm jammer.

Maar leg press met stang, is dat aan te raden of gewoon onmogelijk?
Je kunt in feite een vertical leg press doen door de smith stang met de onderkant van je voeten omhoog te drukken. Maar echt super handig of veilig is dat niet...

 
Back
Naar boven