XXL Nutrition

'Mein Kampf moet vrij verkrijgbaar zijn'

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
[foto]http://www.nu.nl/img.db/1177731+s(120!x120!)[/foto]DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Onderwijs vindt dat het boek Mein Kampf van Adolf Hitler vrij verkrijgbaar moet zijn. De PvdA-bewindsman zegt dat in een interview met het blad Hollands Diep.

"Misschien moeten daar maar eens mee ophouden, met Mein Kampf te verbieden", aldus Plasterk. "Laat het vrij verkrijgbaar zijn - en dat zeg ik dan maar als minister van media en literatuur."

Plasterk reageert op de oproep van PVV-leider Geert Wilders om de Koran net als Mein Kampf te verbieden. "Het zou me niks verbazen als de mensen zeggen: die Wilders hebben we nu wel gezien."

"De Koran verbieden, dat gaat de mensen te ver. Maar Wilders heeft gelijk dat het vreemd is dat Mein Kampf wèl verboden is."

Bron
 
Het heeft weinig zin om literatuur te verbieden, hoe achterlijk de inhoud en zienswijze van de auteur(s) ook is. Je kan mensen beter leren om kritisch te zijn over boeken, dan ze zomaar voor waarheid te nemen, of te censureren. Ik kan me dus wel vinden in deze uitspraak, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Als een uitgeverij het boek 'Mein Kampf' in de handel wilt brengen, dan moet er natuurlijk wel een hele kritische noot in verwerkt worden.
 
Het is een flutboek, Rudolf Hess is het ook niet gelukt om nog wat zinnigs te maken van dat boek.
 
Inderdaad oprotten met dat boek
 
Mein Rampf :D
 
Maakt niet uit of 't een k*tboek is of niet. Gaat nergens over dat 't verboden is natuurlijk. Zijn er uberhaupt andere boeken dan die verboden? Hypocriet gedoe
 
Maakt niet uit of 't een k*tboek is of niet. Gaat nergens over dat 't verboden is natuurlijk. Zijn er uberhaupt andere boeken dan die verboden? Hypocriet gedoe

true
 
Het is niet verboden om te bezitten, het enige verbod is op een herdruk van Mein Kampf. De staat denkt het auteursrecht te hebben en verbied een heruitgave.

Onnodig, dat boek is zwaar achterhaald.
 
Van mij mag hij weer in de schappen...wil wel eens lezen wat die man te schrijven had
 
Het is niet verboden om te bezitten, het enige verbod is op een herdruk van Mein Kampf. De staat denkt het auteursrecht te hebben en verbied een heruitgave.

Onnodig, dat boek is zwaar achterhaald.

Maar wel een boek van een historisch zeer belangrijk figuur

Ik kwam niet voorbij het eerste hoofdstuk overigens.
 
mooi, hoe ik die niet meer te kopen, wou hem eigenlijk altijd al hebben.. eens kijken of ik er door heen kan komen, schijnt echt te wazig verteld te zijn maar een boek va de belangrijkste persoon uit de 20ste eeuw is altijd interessant
 
Was laatst op tv. Je mag het idd wel via internet downloaden maar je mag het niet vermenigvuldigen of verder doorverkopen. Beetje vreemd wel.
Ik vind dat het gewoon verkocht mag worden. Niet dat het mij een interessant boek lijkt hoor maar om alles te verbieden wat dictators etc geschreven hebben begrijp ik niet.
Mogen we straks ook geen boeken van osama lezen als hij in de pen klimt om een literair stuk te schrijven ? :D ;)
 

Mein Lampf was het toch ??? Vind het overigens onzin dat dit soort literatuur verboden/gehaat/raar naar gekeken word en dat islam gebengel mag vrij gaan en staan...
 
Laatst bewerkt:
Calimero syndroom, Adhoc?
 
Tis een saai boek,met veel te uitgebreide lange zinnen. Mooi om te zien hoe die kerel ineen zat maar oervervelend. Als het vrij verkrijgbaar moest zijn zou iedereen inzien hoe slecht het is en het laten liggen.
 
vrijgeven die handel. Al was het alleen maar om de overheid de 'last' van het copyright te ontnemen. Kunnen ze zich ipv daarmee met zinnige dingen bezighouden... :D
 
Ik vraag me trouwens af in welk boek de meeste onzin staat: de Koran of Mein Kampf. Volgens mij zijn ze aan elkaar gewaagd, maar ik blijf voorzichtig want moet die laatste nog lezen.
 
Ik vraag me trouwens af in welk boek de meeste onzin staat: de Koran of Mein Kampf. Volgens mij zijn ze aan elkaar gewaagd, maar ik blijf voorzichtig want moet die laatste nog lezen.


:D
 
Back
Naar boven