Fitness Seller

Nieuws Meisje uit Pijnacker pleegt zelfmoord 'om bangalijst'

Bezoekers in dit topic

Tymen

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
15.553
Waardering
1.077
Lengte
1m78
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haa...ijnacker-pleegt-zelfmoord-om-bangalijst.dhtml

In Pijnacker heeft gisteravond een 13-jarig meisje zelfmoord gepleegd. Op internet en sociale media gaan geruchten dat het meisje zich van het leven heeft beroofd omdat haar naam zou voorkomen op een zogenaamde 'bangalijst'. De politie in het Zuid-Hollandse dorp heeft de zelfmoord bevestigd, maar wil geen commentaar geven.

Het meisje, Livia, werd gisteravond in een bos langs de Oude Klapwijkseweg in Pijnacker zwaargewond aangetroffen. Zij werd in kritieke toestand met een ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis, maar is later aan haar verwondingen overleden. Een traumahelikopter was ook aanwezig.

Onrust
Het overlijden van Livia heeft tot grote onrust geleid in het Zuid-Hollandse dorp onder de rook van Delft. Slachtofferhulp is ingezet voor de kinderen uit haar straat en vriendinnetjes in de buurt.

Bangalijst
Een bangalijst is een nieuw fenomeen onder jongeren. 'Banga' betekent slet in straattaal. Scholieren sturen elkaar lijstjes door met een top 10 van meisjes die volgens hen de grootste sletten zijn. Meisjes die op zo'n lijst voorkomen balen daar flink van, want vaak hebben ze geen enkele aanleiding gegeven en is het lastig van het stigma af te komen.

'Treurige sfeer'
Vestigingsdirecteur Zuiderwijk van het Stanislascollege in Pijnacker, de school waar het meisje leerling was, spreekt van een 'treurige sfeer' op school vandaag. De school van het meisje heeft een herdenkingsruimte geopend waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten.

'Ik heb onze leerlingen opgevangen om ze het nieuws te vertellen. En van een bangalijst weet ik niets. Volgens mij gaat het om een twitterbericht wat maar eindeloos doorgetwitterd wordt. Onze eerste zorg is nu de leerlingen, en uiteraard de bescherming en de ondersteuning van de ouders van het meisje.'

Een bangalijst heeft Zuiderwijk nog nooit op zijn school gezien. 'Maar u begrijpt, dat als er eentje zou zijn, ze die echt niet aan de directeur laten zien.'

zal der leren! een beetje de slet uithangen!




even zonder dollen, wel een treurig verhaal!echt te erg voor woorden eigenlijk.
 
Ja het is maar net waar maak je je druk over een beetje zwak om dan zelf maar een einde je leven te maken.Ipv jezelf te bewijzen dat het niet zo is en zoiezo als iedereen zich druk gaat maken om internet word het een rare wereld
 
trieste evolutie in deze wereld met dat focking internet
 
Je kan je wel afvragen of zo iemand eigenlijk wel sowieso sterk genoeg is om het leven aan te kunnen, als voor zoiets banaals zelfmoord al een betere uitweg is.
 
Tjah, de bangalijst hoort nu eenmaal tot onze multiculturele samenleving...althans de naam doet me exotisch aan.
 
13 jaar is natuurlijk nog egt een kind, waarschijnlijk erg onzeker geweest, treurig.
 
ze heeft eer ;)
 
Zal wel een moslima geweest zijn. Die zou anders door haar pa toch dood gestenigd worden omdat ze de familienaam geschaad heeft.
 
Je kan je wel afvragen of zo iemand eigenlijk wel sowieso sterk genoeg is om het leven aan te kunnen, als voor zoiets banaals zelfmoord al een betere uitweg is.
Nou vind ik dit toch een beetje snel geoordeeld, misschien waren er meerdere factoren die een rol speelde.
 
zal dr lere, de slet
 
Vind het zwak is geen reden om dit te doen en ook niet al speelde er meer zwak en meer is het niet ken mensen die het echt zwaar hebben leven nog dus dit is het zwakste wat ik kan indenken
 
Nou vind ik dit toch een beetje snel geoordeeld, misschien waren er meerdere factoren die een rol speelde.
Het is een voorlopige vaststelling op basis van dit bericht idd. Wie weet was het maandenlang pesten, dat zou de zaak weer veranderen...
 
Lol ga ervan uit dat er veel meer mis was met haar .. je gaat je toch niet zelf van kant maken omdat je als slet bekend staat ? :D:(
 
heb wel eens vaker gehoord dat bij deze dan meisjes, die weinig aandacht etc thuis krijgen, meestal niet heel veel geld aandacht in andere dingen zoeke. onderandere de slet uithange. niet idereen maar dat zou best kunne. en miss was de zelfmoord wel een aandachtspoging die mislukt is ;P. misschien iets te ver gezocht xD
 
heb wel eens vaker gehoord dat bij deze dan meisjes, die weinig aandacht etc thuis krijgen, meestal niet heel veel geld aandacht in andere dingen zoeke. onderandere de slet uithange. niet idereen maar dat zou best kunne. en miss was de zelfmoord wel een aandachtspoging die mislukt is ;P. misschien iets te ver gezocht xD

of juist succesvol was..... hhhmmmmmm
 
Nog nooit van een 'bangalijst' gehoord. Maar dit is wel in en in triest...
 
Vind het zwak is geen reden om dit te doen en ook niet al speelde er meer zwak en meer is het niet ken mensen die het echt zwaar hebben leven nog dus dit is het zwakste wat ik kan indenken
misschien eerst je post eens nalezen voor je hem plaatst? zodat hij ook verstaanbaar is, maakt al een groot verschil!
 
misschien eerst je post eens nalezen voor je hem plaatst? zodat hij ook verstaanbaar is, maakt al een groot verschil!

gewoon op blok zetten, komt nooit wat zinnig uit.
 
Dat het de naam 'banga lijst' heeft zegt mij al genoeg. Wat hebben onze bestuurders dit land te grabbel gegooid zeg :(
 
Back
Naar boven