Fitness Seller

Melatonine en bijwerkingen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mushral

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 jul 2011
Berichten
1.203
Waardering
257
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
8%
Ik heb een tijdje melatonine geslikt omdat ik moeilijk in slaap kwam. Nu moet ik zeggen dat 't me prima hielp om in slaap te vallen. Echter, werd ik gedurende de periode dat ik 't slikte constant na zo'n 3-4 uur met de ziekste nachtmerries, alsof ik de dag ervoor vol aan de drugs had gezeten o.i.d.

Nu dacht ik toentertijd, wellicht dat dat toeval was, aangezien dei periode ook redelijk stressvol was dacht ik dat de nachtmerries waarschijnlijk meer door de stress kwamen, maar ik vond 't al wel toevallig dat 't alleen gebeurde als ik melatonine slikte om in slaap te komen.

Nu heb ik gisteren voor 't eerst sinds 'n aantal maanden weer eens melatonine geslikt, en wat denk je, jahoor, 3x snachts wakker met de meest spacende dromen/nachtmerries.

De conclusie: Het spul helpt me inderdaad beter in slaap te vallen, maar ik slaap er veel onrustiger door, en na 3-4 uur ben ik ook gewoon echt helemaal klaar met slapen. Klaar wakker, alsof ik er al 8 uur op heb zitten.

Bij m'n vriendin merk ik overigens 't zelfde. Als die naast me slaapt en melatonine gebruikt heeft ligt ze te draaien en te morren als een malle in d'r slaap.

Herkenbaar v oor iemand?
 
Je manipuleert je eigen aanmaak en zodanig ook je slaapritme
is niet altijd een verbetering...wel een complexe materie in alle details en factoren
zomaar ff snel wat slikken is natuurlijk niet optimaal

Verdiep je maar in de materie...er is echt zooooooveeeel info

Melatonine, bijwerkingen, (wissel)werkingen, een overzicht
 
Jep, herkenbaar! Ik heb een tijdje L-Tryptofaan geslikt voor het slapen (voorloper van Melatonine), en ook iedere nacht levensechte nachtmerries. Om die reden ook ermee gestopt.
 
Nooit problemen gehad met L-Tryptofaan...
 
Gelukkig :)
Hier heb ik met melatonine juist geen last van nachtmerries. Alleen val ik er ook niet van in slaap.. :rolleyes:
 
Jep, herkenbaar! Ik heb een tijdje L-Tryptofaan geslikt voor het slapen (voorloper van Melatonine), en ook iedere nacht levensechte nachtmerries. Om die reden ook ermee gestopt.
Ken ik. Heb dat ook soms met tryptofaan. Op het moment dat je half slaapt. Meestal situaties waar je niet meer kan bewegen maar je geest nog niet echt slaapt en dan krijg je bijvoorbeeld van die toestanden dat je denkt dat iemand je kamer binnenloopt, op je springt en dat je je niet kan verdedigen en dan schiet je net op tijd wakker.
Slaapverlamming - Wikipedia
 
Ken ik. Heb dat ook soms met tryptofaan. Op het moment dat je half slaapt. Meestal situaties waar je niet meer kan bewegen maar je geest nog niet echt slaapt en dan krijg je bijvoorbeeld van die toestanden dat je denkt dat iemand je kamer binnenloopt, op je springt en dat je je niet kan verdedigen en dan schiet je net op tijd wakker.
Slaapverlamming - Wikipedia

Dit is precies wat ik ook heb ja! Ik wil heel hard schreeuwen, maar er komt geen geluid uit. Freaking eng!
 
Dit is precies wat ik ook heb ja! Ik wil heel hard schreeuwen, maar er komt geen geluid uit. Freaking eng!
Maar eens dat ik daarover gelezen had, kon ik daar tijdens mijn slaap mee omgaan. In de plaats van willen te schreeuwen of te verzetten, gewoon helemaal laten gaan en plots schiet je dan wakker. Sindsdien slaap ik nooit meer op mijn rug want dan droom je dat er iemand je aan het wurgen is of dat je aan het verdrinken bent. Wanneer je op je zij ligt, is het alsof er iemand op jou zit en je niet kan bewegen en da's toch minder eng. Is nu toch al heel lang geleden maar ik heb gedurende een periode toch regelmatig gehad.
 
Heb het wel een aantal keer geprobeerd, ik werd er voornamelijk lichamelijk moe van maar ik bleef mentaal heel actief.
Hielp absoluut niet met in slaap vallen, stoorde me juist aan het verlepte gevoel.
Iemand een alternatief?
 
Heb het wel een aantal keer geprobeerd, ik werd er voornamelijk lichamelijk moe van maar ik bleef mentaal heel actief.
Hielp absoluut niet met in slaap vallen, stoorde me juist aan het verlepte gevoel.
Iemand een alternatief?
Bosco55555 kan jij ons misschien alternatieven, tips, .... geven?
 
Bosco55555 kan jij ons misschien alternatieven, tips, .... geven?
Melatonine is nu hier in het nieuws
mensen worden gewaarschuwd dat het geen slaapmiddel is
het wijzigt wel je biologisch klokje, (je slaapritme wordt verstoord) maar inslapen/doorslapen doe je er dus niet mee.
belangrijker is dat je ontspannen bent als je gaat slapen
wellicht onbewust toch wat onrust
het is ook echt heel persoonlijk, ik zou proberen te ontspannen
TV, gsm, tabblad uit, Ademhalingsoefeningen, boek lezen, warme douche/bad, avondwandeling, luistermuziek, puzzelen, kleuren, tekenen
heel persoonlijk allemaal natuurlijk er is veel info op het web
 
Uit tryptofaan maakt je lichaam, via de stappen 5htp en serotonine en samen met diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren melatonine aan. Zorgen voor evenwichtige voeding, met een paar voedingssupplementen, waaronder 5htp, kan een betere optie zijn. En ook stofje gaba is belangrijk. Kan je lichaam, met hulp van de juiste voedingsstoffen ook zelf aanmaken.
 
Werkt voor mij super voor de overgang van middagdienst naar ochtenddienst waarbij ik om 8 uur naar bed wil.

Neem het de eerste 2 dagen om in het ritme te komen. Als ik het te vaak gebruik heb ik last van te vroeg klaarkomen maar slaap als een roos.
 
Back
Naar boven