Fitness Seller

Melatonine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Klopt saul, tot 0,1 mg is het vrij verkrijgbaar maar MEER alleen via doktersrecept

Dat is vreemd, was denet ff naar Rozemarijn & Thijm(natuurwinkel) gegaan, en heb daar een potje melatonine gehaald van 60 tabletten van elk 3 mg per stuk.

Maar om er even op door te gaan, hoe moet ik het nou precies gebruiken ? Op het potje staat 2 tabletten per dag, maar die verkoopster zei dat het beter was om te beginnen met 1 tablet per dag.

Voor slapen of al een aantal uur daarvoor ?
Nuchtere maag of met eten ?
En kan je het gebruiken als je bv met een xenadrine kuurtje bezig bent ? Dus kan het wel in combinatie met caffeine, efedrine ?

Thnx
 
Laatst bewerkt:
Denken jullie dat je melatoninen ongehinderd en zonder gevaar lange tijd kan gebruiken, of zou je het toch moeten cycelen.

En kan de dokter ook lagere doses voorschrijven, zodat ik alleen naar de dokter ga omdat ik het daar gratis krijg??

mvg
 
melatonine is in dosis van 0.1mg nog gewoon te koop bij drogist en apotheek (melatomatine). bij mij werkte die dingen voor geen meter. ben toen bij een online dokter aan een recept gekomen voor capsules van 3mg, en daar had ik zeer veel baat bij. heb ze een halfjaar geslikt.daarna gaan afbouwen omdat er nog niet echt veel bekend van is wat het op de lange termijn doet.
 
heb die van 1fast, maar vind het effect wel meevallen, slaap gelukkig van mezelf wel makkelijk en vind het zelf niet veel toevoegen
 
wat ik me nou afvraag als je stopt met het produckt kom je dan ineens niet in een hele erge dip? slaapeloosheid? omdat je lichaam heelang exogeen melatonine heeft binnengekregen? opzich een handig procuckt maar als je het de rest van je leven moet slikken...
 
Laatst bewerkt:
In NL zijn het een stelletje afzetters. Mijn moeder gebruikte het wel maar idd van die 0,1 mg. Toen hielp het niet echt en las ze van een deskundige dat die dosis veel te laag is om echt effect te hebben. Was wel 18 euro voor 90 tabletjes. Nu heb ik via 1fast van die dingen met 3 mg voor 2,5 dollar en die werken wel.
7X goedkoper, 30X hoger gedoseerd en werkt ook 30 keer beter....
 
je moet elantonine cyclen. Na verloop van tijd komt je eigen melantonine aanmaak op een laag pitje te staan. dus je moet cyclen. weet niet hoelang
 
ik heb melatonine ook een tijd gebruikt, het heeft bij mij geen nut gehad. maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik daarvoor andere slaapmedicatie (temazapam, lormetazepam en diazepam) gehad heb.
 
Men kan ook valeriaan nemen om in te slapen of rustiger te worden.
 
als je grote hoeveelheden tryptofaan neemt (minstens 1 gr) verkrijg je hetzelfde effect als melatonine. heb het zelf geprobeerd. ik nam wel 2 gr. ik denk dat tryptofaan ervoor zorgt dat je lichaam meer melatonine aanmaakt. tryptofaan mag je wel niet constant nemen. na 6 weken, een maand niet bvb. is ook een voorloper van serotine.
 
bedoel je niet gewoon 2 mg? ik heb van die sullige pilletjes van 0,1 mg. en daar neem ik er 10 van in.
 
Back
Naar boven