MuscleMeat

Melk melk melk is goed voor elk

Bezoekers in dit topic

bodybuilder0102

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2003
Berichten
1.134
Waardering
0
Milk: It's Good Stuff!
--------------------------------------------------------------------------------

Igf-1 is one of the most powerful hormones available to bodybuilders. Many bodybuilders use it in conjunction with testosterone to benefit from the synergy of the two hormones.

A study by heaney et al. (1999) has shown that milk has powerful effects on the bodies output of igf-1 - insulin like growth factor-i.

The researchers had the study participants consume 1 pint of milk per day. After 12 weeks on this milk regime, researchers took blood samples and compared them to samples taken before the study.

Both the male and female participants had an increase of igf-1 levels of 14 percent. That represents an increase of more than 1 percent per week!

Recently, many bodybuilders have been questioning the wisdom of drinking milk; claiming that it contributes to excess body fat storage, and causes excess water to be stored under the skin. For non-competing athletes, drinking milk is fine.

Make no mistake: as long as milk is the low in fat, it makes a great bodybuilding food and can help you add quality size.

Source: heaney rp, mccarron da, dawson-hughes b, oparil s, berga sl, stern js, bar si, rosen cj (1999). Dietary changes favorably affect bone remodeling in older adults journal of the american dietetic association 99, 1228-1233.

------------------------------------------------------------------

Dus gewoon melk drinken en ook melk door de brinta of what ever. :D
voor sommigen misschien een relieve :)
 
Laatst bewerkt:
Weer een positief artikel over melk. Ziet er goed uit.
 
Te lage waarde aan igf-1 is misschien niet goed, maar constant hoge igf-1 waardes ook zeker niet. Als je dit 'nieuws' hoort zou je beter je melk inname beperken. Wordt veelal in verband gebracht met verschillende soorten kanker(voornamelijk borst en prostaat). Ook kan het voor een verminderde insuline gevoeligheid zorgen.
Het is ook niet zo dat hogere igf-1 waardes beter zijn voor de spiergroei. Het gaat hier om de igf-1 geproduceerd door de lever en alleen tekorten verminderen de proteine synthese. Het is daarom niet: meer igf-1 is beter.
 
1 pint per dag en een stijging van 14%, is niet schadelijk en kan zeker anabool werken in bepaalde gevallen. Al de rest is speculatie zonder voldoende bewijs. Het is al langer bekent dat melk verscheidene voordelen biedt voor bbers.
 
En dat laag in vet is idd onzin zolang het totaal aantal (verzadigde) vetten in het dieet niet te hoog oploopt.

Dus minderen in de hamburgers/friet/fastfood en wat meer verse halfvolle tot volle melk drinken.
 
Ik zelf had ook een thread geplaats over melk....

Daarin was ook reactie op gekomen dat het de productie van slijmbekercellen aantast??

Ik heb wat geprobeert op te zoeken in de boeken maar heb niets kunnen vinden.....
 
komt mooi uit :D
k drink 1,5 tot 2 liter per dag door m'n shakes en brinta
 
Ik zit nu op 5 liter melk per dag. Ongeveer 3 liter halfvolle, en 2 liter magere melk. Gewoon normaal opdrinken, niets door brinta, of quacker ofzo. Verder had ik nog een vraagje, zijn al die suikers die in de melk zitten niet slecht voor je?? 5 gr per 100 ml zit er in. En in energiedrankjes zitten ongeveer 10gr per 100 ml. Dus 5 liter melk staat gelijk aan 2,5 liter energiedrank als je kijkt naar het aantal koolhydraten uit suikers. Is dat niet slecht?
 
WTF 5 liter :| teveel melk is ook niet goed hoor? niks is goed als je er teveel van neemt dus ook niet met melk.

had zelfs ergens gelezen dat als je over de 8 glazen per dag gaat sneller dement kan worden..dus doe alles met mate :)
 
jonge jonge, meer dan 8 glazen en dementie

kan me enigszins voorstellen dat als je te weinig..dus niet te veel:) vitamine B12 binnekrijgt dat dat niet gezond is. B12 (volgens mij B12, correct me if ik t fout heb:dunno::)) zirgt vooor functioneren van o.a. een deel van je hersnene die op zn beurt kan zorgen voor verschijnselen van dementie.

B12 vind je o.a. veel in vlees en zuivelproducten..dus ook melk..mm, dus vegetaries leven niet zo gezond:D

en dan vergeten hoeveel glazen je al naar binne hebt gegoten:D

vond toch wel interessant en heb deze link gevonden. die brengt idd wat jij aangeeft een verband..alhoewel, t is niet echt onderbouwd, maar een verband tussen teveel calciium en processen in hersenen



GEHEUGENVERLIES DOOR CALCIUM?
Nederland is een van de landen waar erg veel calcium met de voeding wordt ingenomen. Het aantal mensen met geheugenverlies op oudere leeftijd neemt ook sterk toe. Op zich zegt het samengaan van deze omstandigheden niets. Maar er komen steeds meer aanwijzingen dat er wèl een oorzakelijk verband is. prof. dr. Paul Luiten, hoogleraar cellulaire neurobiologie aan de universiteit van Groningen, zegt dat een verstoorde calciumhuishouding waarschijnlijk ook bij de ziekte van Alzheimer een belangrijke rol speelt.
Een (te) grote hoeveelheid calcium in het lichaam ontregelt bepaalde hersenprocessen, waardoor bepaalde essentiële cellen in de groei worden geremd.
(Telegraaf 4-6-94)

als je t mij vraagt allang achterhaald, en geen onderzoeksresultaten..dus

en lees eens wat iik hier vind..om je dood te lachen als je t zo leest:P:

In Trouw's 'Maaltijd'rubriek kwamen we onder de titel Dilemma's o.a. het volgende tegen:
'Volgens de direkteur van het Amerikaanse instituut voor Biosociaal onderzoek (prof. W. Rathje, University of Arizona) bestaat er een positief verband tussen misdadigheid en het drinken van gigantische hoeveelheden melk.'
Ook als blijkt dat dat gevolgen heeft voor minder grote hoeveelheden melk, nog niet echt een dilemma, zo lijkt ons.
(Trouw 24.12.88)

kan er verder nie veel info over vinden..jammer, maar ja 1988

ohja bronvermelding:
[Link niet meer beschikbaar]

hier ook nog interessante lnk]
[Link niet meer beschikbaar]

ze spreken zicg ook wel erg tegen gezien dit tekstegedeelte..jaja wederom t eeuwenoude lactoseverhaaltje

1. Om het koolhydraat lactose uit melk te kunnen verteren, is het enzym lactase nodig. Ná de zuigelingentijd, of als enige maanden géén koemelk is gedronken, maakt het lichaam geen lactase meer aan. De natuur geeft hiermee duidelijk aan dat het drinken van melk ná de zuigelingentijd, n i e t g e w o o n is. bla bla dat weten we nu wel:nope::splat: maar nu moet je ens de laaste zin lezen
Afhankelijk van wat de gewoontes m.b.t. het drinken van melk zijn, is een groot deel van de bevolking niet in staat tot het gebruiken van melk zonder dat problemen met de gezondheid optreden. Meestal betreft deze gevoeligheid ca. 90 % van de bevolking, maar bij de typisch melk-drinkende volken, zoals bijv. de Denen, ligt dit op enkele procenten.
want waarom is dit dan een typisch melk drinkend volk en waarom hebben die dan minder last van dit "probleem", beetje tegenstrijdig he, enerzijds is t niet normaal om melk te drinken met alle gezondheidsproblemen die ermee gepaard gaan maar hoe meer melk je drinkt hoe minder last je er van hebt.hier:flipoff::D
 
Whahahaha sneller dement worden. Dan zou je van al dat fast-food ook dement worden jongens.

Ze kunnen schrijven wat ze willen, maar ik blijf 5 liter melk drinken tijdens mijn bulk. Whatever happens
 
TEveel van iets is nooit goed ( behalve spiermassa :P )
 
ey waar is dit artikel gebleven.. ik heb een/enkele artikelen nodig waarmee ik kan bewijzen dat melk goed voor je is :D thou shall be greatly rewarded
 
waarom verschijnt deze post niet bij alle andere?
 
Back
Naar boven