AndroidHealthClinic

melk, voedingsstoffen verbazen me

Bezoekers in dit topic

Luukzorika

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
171
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Ik heb waarschijnlijk volgens vele van jullie een zéér domme vraag. Maar ik ga 'm toch stellen. :)

Tijdens het maken van mijn voedingsschema zie ik dat er ontzettend veel eiwitten en koolhydraten in melk zitten, namelijk:
Melk 400ml KC 184 E 13.6 K 19.2 V 6

Betekend dit dus dat je door wat melk te zuipen snel en gemakkelijk aan kcal en eiwitten kunt komen?
 
Ik realiseer me dat dit dus wellicht niet optimaal is omdat melk kwa kcal redelijk hoog is. (bv in verhouding met een protein shake waar weliswaar meer eiwitten en minder kcal inzitten)
 
Heb ik nou m'n eigen vraag beantwoord?!
 
Heb ik nou m'n eigen vraag beantwoord?!
Magere melk heeft in verhouding tot de kcals nog een stuk meer eiwitten, prima voeding indien je niet lactose-intollerant bent
 
Kcal zijn kcals, dus als je ze drinkt hou je minder over om te kauwen.. Ik adviseer altijd geen calorieën te drinken, met uitzondering van een eiwit shake. Maar melk kan een alternatief zijn. Inderdaad tikken de kcals dan aardig aan.

Je hebt inderdaad zelf je vraag beantwoord. :D
 
Waarom denk je dat zoogdieren, waaronder mensenbabies zo lekker groeien op melk?
 
Magere melk heeft in verhouding tot de kcals nog een stuk meer eiwitten, prima voeding indien je niet lactose-intollerant bent
Crash, in verband met jouw nuttige inputs met betrekking tot mijn kwaliteitsvragen zou ik jou graag willen vragen om mijn meesterwerk te beoordelen als je tijd hebt!
 
Back
Naar boven