XXL Nutrition

Melk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NoSurrender

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
1.933
Waardering
227
Lengte
1m81
Massa
80kg
Ik heb gehoort dat melk tijdens het eten slecht is voor de spijsvertering. Nu is mijn vraag hoe lang na je avondmaal kan je melk drinken zonder dat het je spijsvertering tegenwerkt?

bvd,
NoSurrender
 
Lmao, slecht voor je spijvertering ... Ga verder wenen
 
Je mag best normaal reageren hoor.

Ik stel egwoon een vraag waar ik iemand over heb gehoort. Ik let er nooit echt op wat daar goed of slecht voor is vandaar de vraag. Ik ben helemaal nieuw wat betreft dit werk vandaar de vraag hoop dat je daar begrip voor kan hebben.
 
Nooit van gehoord!

Gewooon lekker doordrinken, doe ik al jaren........ :D
 
als baby leef je op melk, en als baby maak je de beste gains van je leven.
melk is dus goed.
waterdichte redenatie.
 
Melk is helemaal niet zo goed als men hier denkt :) --->

" Stelling: we zijn in Nederland en de rest van de westerse wereld grondig geïndoctrineerd over de gevolgen van het eten en drinken van zuivel. Dat zuivel sterkere botten geeft, is uitsluitend gebaseerd op de vooronderstelling dat meer calcium sterkere botten geeft. Het blijkt niet waar te zijn.

The American Journal of Clinical Nutrition: Calcium, vitamin D, milk consumption, and hip fractures: a prospective study among postmenopausal women: "In a review of the literature (37), only 2 of 14 studies in adults > 50 y of age showed a positive association between dairy foods and bone health."

Sterker nog: de zeer conservatieve (want zeer invloedrijk en veel verantwoordelijkheid maakt voorzichtig) voedingsclub van Harvard: Harvard School of Public Health schrijft in een overzicht betreffende calcium de volgende interessante dingen:

1. In particular, these studies suggest that high calcium intake doesn't actually appear to lower a person's risk for osteoporosis. For example, in the large Harvard studies of male health professionals and female nurses, individuals who drank one glass of milk (or less) per week were at no greater risk of breaking a hip or forearm than were those who drank two or more glasses per week.(2, 3) Other studies have found similar results.

Oftewel: calcium is nodig tot een bepaalde (relatief lage) hoeveelheid, daarna heeft nog meer geen extra effect. Vrijwel iedereen in Nederland zit ver boven die benodigde hoeveelheid. Zonder zuivel zou dat nog steeds het geval zijn. Andere factoren zijn dus veel belangrijker bij het voorkomen van botbreuken (waarvan vooral vrouwen na de overgang last hebben).

2. Avoid too much protein. Getting too much protein can leach calcium from your bones. As your body digests protein, it releases acids into the bloodstream, which the body neutralizes by drawing calcium from the bones. Animal protein seems to cause more of this calcium leaching than vegetable protein does.(3) Just how important protein is as a risk factor for osteoporosis is still up in the air.

Deze zeer voorzichtige formulering maakt het bericht niet minder schokkend. Wat hier staat is eigenlijk: dierlijke eiwitten zorgen voor het vrijkomen van calcium uit botten. Misschien heeft het drinken van melk dus zelfs een negatief effect op botsterkte, aangezien melk (ook magere, karnemelk, yoghurt en vooral kaas) een behoorlijke portie dierlijk eiwit bevat.

In ieder geval is op geen enkele manier ook maar heel licht aangetoond dat zuivel zorgt voor sterke botten. We moeten eerlijk zijn en concluderen dat we gelupt zijn, voor de gek gehouden en dat we onze kinderen uitsluitend op basis van misleidende reclames dwingen veel melk te drinken.

Uiteraard is er wel 1 goede reden om zuivel te gebruiken. Sommige mensen vinden het namelijk lekker (wat wel veroorzaakt is door de dwingende ouders trouwens). Maar kom niet aan met het fabeltje dat koeienmelk een voor mensen essentieel voedingsmiddel is.

Nog even terugkomen op de titel: 70% van de wereldbevolking wordt ziek van melk (lactose intolerantie) en de rest krijgt er slappere botten van. I rest my case.
"
 
lijkt me zever, zuipen die handel
 
Geen id of het waar is of niet :), ik heb in elk geval nix van problemen gehad door melk te drinken
 
Wereldwonder dat ik nog leef. :D
 
De dierlijke eiwitten uit de melk kunnen weer mooi gecompenseerd worden door de extra calcium dus hoeft niet uit je botten te komen dan. Dat velen (licht) intolerant voor melk zijn is waarheid. Dat is ook zo voor havermout. Als je merkt dat je darmen niet goed reageren dan neem je gewoon meer rood vlees, kip, eieren etc.
 
@tijneuh:
Hele artikel?
Doorverwijzingen naar de site?
Geloof er weinig van.
 
In ieder geval is op geen enkele manier ook maar heel licht aangetoond dat zuivel zorgt voor sterke botten. We moeten eerlijk zijn en concluderen dat we gelupt zijn, voor de gek gehouden en dat we onze kinderen uitsluitend op basis van misleidende reclames dwingen veel melk te drinken.
Dat artikel is gewoon misleidend, melk is goed voor elk ;)
Tegenwoordig maken ze de mens maar wijs wat ze willen, ik lees al lang geen wetenschappelijke artikels/studies meer.
Ik drink al melk van men geboorte, en nu nog steeds 1 liter per dag en ik heb nog nooit een bot gebroken.
 
Mjah heb niet meteen heel de post doorlezen, wou gewoon ff dat stukje delen. Ik vind op zich nix mis aan melk.
 
Dat artikel is gewoon misleidend, melk is goed voor elk ;)
Tegenwoordig maken ze de mens maar wijs wat ze willen, ik lees al lang geen wetenschappelijke artikels/studies meer.
Ik drink al melk van men geboorte, en nu nog steeds 1 liter per dag en ik heb nog nooit een bot gebroken.

Monsterverband.

Melk is niet iets wat het menselijk lichaam over het algemeen goed verwerkt. Het is wel goedkoop, lekker, makkelijk en er zitten redelijk wat eiwitten in. Dus is het handig om te gainen.
 
Het schijnt dat inons evolutieproces nog niet er voor heeft gezorgd dat we dit dierlijke product met onze enkele maag (koe heeft er 4?) hgoed kunnen verteren waardoor deze "pastei" zou hechten aan je maagwand en dat we daardoor minder voedingstoffen opnemen.

maar in mijn ogen bs:D
 
ik drink per dag 2 a 3 liter melk en met mij gaat alles goed:cool:
 
Melk is gemaakt voor kalfjes van koeien. Koeiebaby's dus en niet voor andere dieren.

Iedereen heeft een intolerantie voor melk. Goed voorbeeld is dat de meeste mensen slijm in de mond krijgen. Dat gebeurt ook in de darmen, die slijmlaag zorgt er voor dat andere voedingsstoffen minder goed opgenomen worden.
Ander voorbeeld hierbij?? Giftige stoffen, sommige stoffen kunnen worden geneutraliseerd met drinken van melk, melk beschermt dan ook de maag en darmwand tegen de giftige stoffen.
De meeste mensen gaan niet dood van melk drinken, we kunnen veel hebben, sommigen hebben een erge intolerantie en worden er wel echt ziek van.


Ik drink ook weer melk tegenwoordig, maar alleen omdat ik mijn shake anders niet lekker vind.
Er zitten wel bouwstoffen in melk die we gebruiken, maar we zouden het ook erg goed doen zonder de melk.
Veel dieren, die opgevangen worden en met de hand worden gevoed omdat de moeder er niet meer is of het jong heeft afgestoten gaan erg snel dood als ze koemelk krijgen.
Daarom krijgen ze dan Schapenmelk of geitenmelk, daar kunnen ze dan beter tegen.
Dat geldt voor zo goed als alle dieren. Zelfs mensen sterven af en toe vanwege drinken van koemelk.
Yoghurt en karnemelk zijn weer niet of veel minder schadelijk, dat geldt voor de meeste gefermenteerde melkprodukten.


De melk die een baby krijgt is anders dan gewone koemelk. Is melkpoeder met allerlei toevoegingen. Deze melk is ook erg goed voor BB'ers trouwens en ook geschikt om je shake mee te maken.


By the way, melk en kaas, wordt je dik van.
 
Laatst bewerkt:
eenigste wat ik merk is dat als ik alleen water bij me maaltijden zuip, ik een stuk sneller weer honger heb dan dat ik er melk bij drink.
 
Melk is gemaakt voor kalfjes van koeien. Koeiebaby's dus en niet voor andere dieren.

Iedereen heeft een intolerantie voor melk. Goed voorbeeld is dat de meeste mensen slijm in de mond krijgen. Dat gebeurt ook in de darmen, die slijmlaag zorgt er voor dat andere voedingsstoffen minder goed opgenomen worden.
Ander voorbeeld hierbij?? Giftige stoffen, sommige stoffen kunnen worden geneutraliseerd met drinken van melk, melk beschermt dan ook de maag en darmwand tegen de giftige stoffen.
De meeste mensen gaan niet dood van melk drinken, we kunnen veel hebben, sommigen hebben een erge intolerantie en worden er wel echt ziek van.


Ik drink ook weer melk tegenwoordig, maar alleen omdat ik mijn shake anders niet lekker vind.
Er zitten wel bouwstoffen in melk die we gebruiken, maar we zouden het ook erg goed doen zonder de melk.
Veel dieren, die opgevangen worden en met de hand worden gevoed omdat de moeder er niet meer is of het jong heeft afgestoten gaan erg snel dood als ze koemelk krijgen.
Daarom krijgen ze dan Schapenmelk of geitenmelk, daar kunnen ze dan beter tegen.
Dat geldt voor zo goed als alle dieren. Zelfs mensen sterven af en toe vanwege drinken van koemelk.
Yoghurt en karnemelk zijn weer niet of veel minder schadelijk, dat geldt voor de meeste gefermenteerde melkprodukten.


De melk die een baby krijgt is anders dan gewone koemelk. Is melkpoeder met allerlei toevoegingen. Deze melk is ook erg goed voor BB'ers trouwens en ook geschikt om je shake mee te maken.


By the way, melk en kaas, wordt je dik van.

Neehoor.
 
Back
Naar boven