MuscleMeat

Melk

Bezoekers in dit topic

maar in de cut drinken jullie veel minder melk :)
 
Zuivel is de shit!!!!!
Al de haters moeten een permban krijgen:mad:
 
Als je wat melk en kaas neemt wordt je niet dik. Maar redelijk veel wel. Althans ik. Als ik 1,5 liter drink per dag word ik vet.

In China zijn een tijdje terug kinderen overleden aan koemelk.:p

Ja dat was wel koemelk, maar bewerkt tot babymelk.
Maar er zat een verontreiniging in waardoor die kindertjes kwamen te overlijden.

---------- Toegevoegd om 15:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:11 ----------

maar in de cut drinken jullie veel minder melk :)

Ja tegenstrijdig he ??
 
Over het drinken van melk wordt enorm veel gespeculeerd en gediscussieerd of dit nu wel of niet goed voor je is. De wetenschappers staan hierin bijna lijnrecht tegenover elkaar; het is of hardstikke slecht of juist heel gezond. Het jammere hierbij is dat momenteel de economische belangen van boeren die dus melk produceren te groot zijn om daar een exclusief antwoord van te verwachten (gelijkwaardig aan de discussie omtrent het gebruik van mobiele telefoons)
Als morgen zou uitkomen dat je van melk ziek wordt en evenredig de melkconsumptie dusdanig aanzienlijk teruglopen zou dit een regelrechte ramp veroorzaken (crisis). Dit is min of meer hetzelfde als met vlees eten.
Ik denk dat het ook met dit zo is; gezond verstand. Ten aanzien van zoogdieren zijn wij de enigen die melk blijven drinken gedurende ons leven.
Een Gorilla (mensaap), die in veel optieken op ons lijkt, zal na zijn zoogperiode geen druppel melk meer drinken. Het aparte hierbij is dat hij ook geen vlees eet! En toch een spiermassa heeft dat 35 tot 40% meer is dan dat van ons en niet eens aan BB doet!!
Vanuit dat oogpunt gezien zou zowel het vlees eten als het melkdrinken weleens helemaal niet nodig hoeven te zijn.

Wat daarbij opmerkelijk is dat in allerlei diëten voor bijvoorbeeld zieke mensen, met name kankerpatienten, het eerste vlees en zuivel geschrapt worden van de menukaart.

Uiteindelijk kan ook ik alleen eindigen met zoals ik begon; gezond verstand.
Drink je de ene dag wat meer melk, doe dan een paar dagen wat rustiger aan of helemaal niet. Zo ook met vlees.
Ik zie af en toe mensen die schrijven dat ze 3 of 4 liter melk drinken, dit kan in mijn ogen gewoon niet gezond zijn.
 
De vergelijking met gorilla's vind ik niet goed.
Zo bizar veel lijken ze niet op ons.. en dat heeft natuurlijk een heel groot deel te maken met genen he dat snap je zelf ook wel toch.

Dat zuivel en vlees als eerst wordt geschrapt op een dieet van kankerpatienten zegt verder ook niks. Dit kan 100en oorzaken hebben.

Gezond verstand is inderdaad iets dat je altijd bij je moet houden, jezelf continu relativeren met waar je mee bezig bent.

Overigens beweert Mark in zijn boek toch een 'galon milk a day' voor de beginners, samen met een gevarieerde voeding. En ik denk dat hij wel weet waar hij het over heeft, want zijn boek is legendarisch en ook op de achterkant van zijn boek staat ontzettend veel positief commentaar van andere legendes..
 
Melk komt uit tieten, kan niet geloven dat dat slechts is....
 
Overigens beweert Mark in zijn boek toch een 'galon milk a day' voor de beginners, samen met een gevarieerde voeding. En ik denk dat hij wel weet waar hij het over heeft, want zijn boek is legendarisch en ook op de achterkant van zijn boek staat ontzettend veel positief commentaar van andere legendes..

Ja, ik heb ook in aardig wat boeken gelezen dat je heel veel melk moet drinken. Alleen het punt is dat die boeken vaak vrij oud zijn. (Rond de 20 a 30 jaar). Het zou dus best kunnen dat ze toen minder wisten van de gevolgen van melk. Net zoals je nu meer hoort over de gevolgen van roken dan 20 a 30 jaar geleden.
Bovendien zijn BB legendes meestal meer geïnteresseerd in de gains die een bepaald voedingsproduct veroorzaakt dan in de mogelijke (langetermijn) slechte gevolgen voor de gezondheid.
Misschien kan melk voor veel gains zorgen bij mensen, maar krijgen die op 60 jarige leeftijd last van bepaalde aandoeningen vanwege de vele duizenden liters melk die ze in hun leven hebben geconsumeerd.

You never know.... ;)
 
Die boeken zijn idd oud, want de mogelijke nadelen van melk zijn de laatste jaren wat meer aan het licht (of in de belangstelling) gekomen.

Daarom is variatie nou zo belangrijk en gezond. Zo spreid je mogelijke (soms onbekende) gezondsheidsrisico's. Verder is variatie belangrijk omdat macronutrienten (EKV) nogal basic zijn en er veel meer is dat je lichaam beinvloedt dan alleen maar dat.

Blijf melk drinken, maar ga geen 2-3 liter drinken. Dat kan je alleen maar gezond met water doen. Een halve liter melk is prima. En 1-1,5 liter aan zuivel is meer dan genoeg vaak.
 
Over het drinken van melk wordt enorm veel gespeculeerd en gediscussieerd of dit nu wel of niet goed voor je is. De wetenschappers staan hierin bijna lijnrecht tegenover elkaar; het is of hardstikke slecht of juist heel gezond.

In beide gevallen over het algemeen met een bagger onderbouwing. ;)


Ik denk dat het ook met dit zo is; gezond verstand. Ten aanzien van zoogdieren zijn wij de enigen die melk blijven drinken gedurende ons leven.

Dieren eten om te overleven en zullen alle middelen gebruiken die daarvoor nodig zijn. Wanneer een dier de beschikking heeft over melk, zal hij het waarschijnlijk ook gewoon drinken.
De mens is gewoon de enige soort die weet hoe het een koe moet melken. Om daar nu vervolgens allerlei wazige theoriën aan te koppelen....


Wat daarbij opmerkelijk is dat in allerlei diëten voor bijvoorbeeld zieke mensen, met name kankerpatienten, het eerste vlees en zuivel geschrapt worden van de menukaart.

Volgens alternatieve therapiën misschien. Gebeurt dat ook in een ziekenhuis?
 
ach kom nou toch, we weten allemaal dat het helemaal niet zo goed gaat met jou :D

idd, die grote tentakel op je voorhoofd is er niet zomaar zonder reden gegroeid!
 
Back
Naar boven