Fitness Seller

melk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Een kameraad van mij zei dat teveel melk slecht is voor je beenderen, ik heb altijd het tegenovergestelde gehoord!!! Ik drink zo 1 liter per dag magere melk ongeveer!
Is dit dan echt teveel of is er niks aan de hand?
 
Dat haal ik ook makkelijk hoor en al heel wat jaartjes. :D
 
Je moet voldoende vitamine D nemen/aanmaken om de calcium uit melk op te nemen.
 
Originally posted by admin
Je moet voldoende vitamine D nemen/aanmaken om de calcium uit melk op te nemen.

Om precies te zijn vitamine D3.
 
Om nog preciezer te zijn, 1.25- Dihydroxycholecalciferol (1.25 (OH)2D) dat gevormd word uit 25-Hydroxycholecalciferol in de nieren eerder aangemaakt in de lever uit cholecalciferol (vit D3) maar genoeg mieren gedoet voor vandaag :D
 
:D

Vergeet ook calcium niet...wat ook een belangrijke stof voor calcium-opname is...
 
Zelfde wat ik zeg mierenneuker:D, alleen jij zegt wat die Vit D3 doet,
Hij moet gewoon vit D3 pilletjes kopen, die zijn heel goedkoop in de kruidvat.
 
Originally posted by Robin
:D

Vergeet ook calcium niet...wat ook een belangrijke stof voor calcium-opname is...
Je vergeet de fosfaationen nog :D
 
Originally posted by Freakyfreek
Zelfde wat ik zeg mierenneuker:D, alleen jij zegt wat die Vit D3 doet,
Hij moet gewoon vit D3 pilletjes kopen, die zijn heel goedkoop in de kruidvat.

Of Vit D2, zelfde biologische werking als vitD3, of wat meer in het zonnetje gaan zitten maar aangezien dat onmogelijk is in Nl en Be zou ik voor de zonnebank opteren :)
 
Originally posted by admin

Of Vit D2, zelfde biologische werking als vitD3, of wat meer in het zonnetje gaan zitten maar aangezien dat onmogelijk is in Nl en Be zou ik voor de zonnebank opteren :)

Bevat UV-A straling dan vitaminen?? De huidverdikking, door UVB heb je met de zonnenbank niet..
 
Originally posted by admin

Of Vit D2, zelfde biologische werking als vitD3, of wat meer in het zonnetje gaan zitten maar aangezien dat onmogelijk is in Nl en Be zou ik voor de zonnebank opteren :)

Vit D3 onstaat wel door zonlicht en UVB-producerende lampen, maar zonnebanken hebben meestal geen UVB-producerende lampen.
 
De ultraviolet straling bevat geen vitaminen, het zet cholesterol in je lichaam aan om vitamine D aan te maken.
Elke zonnebank produceert ultraviolet straling , de meesten ook UV-B. UV-B is alleen duizend maal sterker dan UV-A waardoor er minder nodig is om effect te hebben. Zelfs daglicht zonder directe zon. (bewolkt)
 
Originally posted by admin
De ultraviolet straling bevat geen vitaminen, het zet cholesterol in je lichaam aan om vitamine D aan te maken.
Elke zonnebank produceert ultraviolet straling , de meesten ook UV-B. UV-B is alleen duizend maal sterker dan UV-A waardoor er minder nodig is om effect te hebben. Zelfs daglicht zonder directe zon. (bewolkt)

De huid bevat een stof dat onder invloed van zonlicht word omgezet en tenslotte in de lever tot vitamine D word omgezet.
 
Originally posted by Freakyfreek


De huid bevat een stof dat onder invloed van zonlicht word omgezet en tenslotte in de lever tot vitamine D word omgezet.
Dat zei ik al, cholesterol onder in de huid, word door ultraviolet licht omgezet tot een ander type cholesterol wat dan idd in de lever tot vit D omzet. Zijn we eruit?
 
Originally posted by soulreaver
De huidverdikking, door UVB heb je met de zonnenbank niet..
Waarom niet? De zonnebank die ik gebruik heeft alvast UV-B lampen net dezelfde werking als zonlicht.
UV-B is trouwens niet zo gezond, teveel ervan en je krijgt het kanker verhaal, daarom zijn de meeste zonnebanken daarop afgesteld en hebben slechts 1.5% UV-B en 95% UV-A wat ook compenceert want UV-B is 1000x sterker dan UV-A zoals al gezegd....
 
nu we het over de banc solair hebben (de zonnebank dus), ik vind dat als ik in de winter naar de zonnebank ga, me fitter voel. Lijkt dus wel dat er meer vit.D aangemaakt wordt? Of zou dit 'spiegiesch' zijn?
 
Originally posted by admin

Dat zei ik al, cholesterol onder in de huid, word door ultraviolet licht omgezet tot een ander type cholesterol wat dan idd in de lever tot vit D omzet. Zijn we eruit?
O wacht, dat klopt niet, het is wel degelijk een vorm van vitamine D (cholecalciferol) wat in de huid uit cholesterol aangemaakt wordt. De Vitamine wordt pas actief in de lever maar is dan al aangemaakt.

BTW: 10 minuten in zonlicht staan is al genoeg om aan de ADH van vit D te komen, dus die heb je snel...
 
Originally posted by oldy
nu we het over de banc solair hebben (de zonnebank dus), ik vind dat als ik in de winter naar de zonnebank ga, me fitter voel. Lijkt dus wel dat er meer vit.D aangemaakt wordt? Of zou dit 'spiegiesch' zijn?
Belangrijkste functies zijn vorming van botten, bij volwassenen pijn en spierzwakte tegengaan.
 
Originally posted by admin

O wacht, dat klopt niet, het is wel degelijk een vorm van vitamine D (cholecalciferol) wat in de huid uit cholesterol aangemaakt wordt. De Vitamine wordt pas actief in de lever maar is dan al aangemaakt.

BTW: 10 minuten in zonlicht staan is al genoeg om aan de ADH van vit D te komen, dus die heb je snel...

beter is 15-30 minuten per dag buiten zijn.
 
Als je over de ADH wil wel ja. Maar U hebt nu de eerste prijs :mier: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven