AndroidHealthClinic

Mening carb cycling schema

Bezoekers in dit topic

SheLifts

Novice
Lid geworden
6 jul 2014
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
60kg
Hoi allemaal,

Normaal gesproken ben ik een stille lezer, maar ik heb wat advies nodig. Ik heb me ingelezen over carb cycling en het lijkt me het proberen waard. Ik heb mijn macro's berekend aan de hand van wat er in de t-nation codex staat. Ik vind de carbs echter best veel, voor een low carb day? Of heb ik het nu mis? Meer dan 100 gram vind ik niet echt low carb. Ik hoor graag jullie mening. Als jullie adviezen hebben hoor ik ze graag!

Ik train overigens 6 x in de week. Ik zou dan het volgende willen hanteren:

Maandag: Rug = moderate
Dinsdag: Benen = high
Woensdag: Schouders = low
Donderdag: Borst & Triceps = moderate
Vrijdag: Benen = high
Zaterdag: Rust = low
Zondag: Biceps & abs = low

24q63o9.png
 
Low days proteins hoger Mod day proteins iets lager dan uw low High day lager dan mod en low day.
Zelfde voor uw vetten.
 
Low days proteins hoger Mod day proteins iets lager dan uw low High day lager dan mod en low day.
Zelfde voor uw vetten.


Dankjewel voor je feedback! Ik dacht dat de bedoeling van carb cycling juist was dat enkel de khd veranderen?
 
Dankjewel voor je feedback! Ik dacht dat de bedoeling van carb cycling juist was dat enkel de khd veranderen?
Je proteïne blijft praktisch hetzelfde. Maar vetten omhoog als je carbs dalen zodat je kcal ook gelijk blijven.
 
Je proteïne blijft praktisch hetzelfde. Maar vetten omhoog als je carbs dalen zodat je kcal ook gelijk blijven.


En vetten omlaag als carbs stijgen? Dus elke dag in principe 80% van mn tdee aan kcal binnenkrijgen?

Thanks voor je feedback ;)
 
Je eiwitten kunnen sowieso een stuk lager, ongeveer 120-130 gram is genoeg bij jouw gewicht en dan je vetten verhogen naar ongeveer 60 gram.
 
Je eiwitten kunnen sowieso een stuk lager, ongeveer 120-130 gram is genoeg bij jouw gewicht en dan je vetten verhogen naar ongeveer 60 gram.


Dacht zelf ook aan 2gr p kilo, maar heb de 1,5gr per lb aangehouden van t nation drm issie hier wat hoger.

Wat vind je van de carbs?

Thnks!
 
Dacht zelf ook aan 2gr p kilo, maar heb de 1,5gr per lb aangehouden van t nation drm issie hier wat hoger.

Wat vind je van de carbs?

Thnks!

Als je het kcal aantal wilt houden zoals ze nu zijn, kun je met je carbs een beetje spelen en je vetten en eiwitten steeds gelijk houden.
Dus:
120 gram eiwitten x 4 (kcal per gram)= 480
60 gram vetten x 9 (kcal per gram) = 540
Dit samen is 1020 kcal. Op je lage dag wil je 1633 kcal eten. Dan doe je 1633-1020 = 613, deze kcal heb je over voor carbs, welke ook elk 4 kcal per gram zijn. Dus 613/4 = 153 gram carbs over.
Begrijp je?
 
Thanks, I understand!
 
Back
Naar boven