Fitness Seller

Mening gevraagd, ppl schema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Berichten
96
Waardering
46
Lengte
1m74
Massa
73kg
Graag jullie mening over mijn 6 dagen ppl schema, beetje in orde qua volume?
Zat er aan te denken om de compounds in lage rep range uit te voeren en overige oef en isolaties een reprange van 8-15 te hanteren.

Hoe de werksets afwerken 4 sets hetzelfde gewicht of oplopend in gewicht bij het afwerken van de sets, dus voorbeeld (1-1-1-1 of 1-2-3-4) en het gewicht dan wekelijks verhogen.

Graag tips mocht het niet goed zijn, hoor natuurlijk ook graag als het wel prima is.



PPL 6 DAGEN

Maandag/vrijdag pull


Deadlift 4 SETS 3-7 reps (mogelijk alleen op pull dag vrijdag?)

Pull ups 4 sets

Smallgrip pull down 3 sets

BB row 4 sets 5-10 reps

Cable rows 3 sets

Rear delt fly machine 3 sets

Ez bar curls 4 sets

Cable curls 3 sets



Dinsdag/zaterdag push

Bench press 4 sets 3-8 reps

Incline press (bb of db) 4 sets

Flyes 3 sets

BB shoulder press 4 sets

Side raise machine 4 sets

Skull crushers 4 sets

Tricep pushdown 3 sets



Woensdag/zondag

Squat 4 sets 3-10 reps

Leg extension 4 sets

Hamstring curls 4 sets

Lying hamstring curl 4 sets

Standing calf rais 4 sets
 
Niemand?
 
Vind het nogal overdreven veel oefeningen, met name bij push. Als je al een Incline Press doet zijn die Shoulder Presses bijvoorbeeld overbodig. Verder mis je bij Legs nog een hiphinge beweging, bijvoorbeeld een RDL of Goodmorning. Een lunge zou ook een goede vervanging zijn van een van de legcurl varianten.
 
Oke oke, Wat ik kan doen is die RDL op benen dag woensdag en de normale DL alleen op maandag, want zondag zou weer een benen dag zijn met maandag daarop pull dag. Misschien te veel van het goede.

wat betreft schouders, side raises weg laten, zodat die bb presses wel kunnen. Vind ze namelijk erg lekker om te doen.
 
Verdeel de oefeningen die je nu hebt over de 2 trainingen in de week. Je wilt veel te veel doen.
 
Dat je onnodig veel oefeningen doet en dat je daar echt totaal niets aan hebt, behalve het gevoel van 'hardcore' zijn. Is overigens een les die elke beginner op den duur moet leren dus heel erg is het niet.
Vind PPL persoonlijk geen fijn format, maar als je per se in die vorm wilt blijven trainen kan je zoals hierboven aangegeven wordt beter de boel in tweeën knippen. Bijvoorbeeld:
Push A: Incline Press, Flyes, Side Raise, Pushdowns
Push B: Bench Press, Shoulder Press, Side Raise, Skullcrushers
Pull A: DL, Pullups, Cable Rows, Rear Delts, Curls
Pull B: BOR, Pulldowns, Shrugs, Rear Delts, Curls
Legs A: Squat, Leg Extensions, Leg Curls, Calf Raises
Legs B: Leg Press, Lunges, RDL, Calf Raises

En nu ga je zeggen: 'maar dat is toch veel te weinig?', 'ik kan veel meer dan dat', 'ik kan beter A,B of C doen'. Dan verwijs ik je graag weer naar de eerste twee regels van deze post.
 
Dat je onnodig veel oefeningen doet en dat je daar echt totaal niets aan hebt, behalve het gevoel van 'hardcore' zijn. Is overigens een les die elke beginner op den duur moet leren dus heel erg is het niet.
Vind PPL persoonlijk geen fijn format, maar als je per se in die vorm wilt blijven trainen kan je zoals hierboven aangegeven wordt beter de boel in tweeën knippen. Bijvoorbeeld:
Push A: Incline Press, Flyes, Side Raise, Pushdowns
Push B: Bench Press, Shoulder Press, Side Raise, Skullcrushers
Pull A: DL, Pullups, Cable Rows, Rear Delts, Curls
Pull B: BOR, Pulldowns, Shrugs, Rear Delts, Curls
Legs A: Squat, Leg Extensions, Leg Curls, Calf Raises
Legs B: Leg Press, Lunges, RDL, Calf Raises

En nu ga je zeggen: 'maar dat is toch veel te weinig?', 'ik kan veel meer dan dat', 'ik kan beter A,B of C doen'. Dan verwijs ik je graag weer naar de eerste twee regels van deze post.
Nee helemaal niet! Ik leer graag + merk dat het overkill is wat ik doe, anders wel ‘betere’ resultaten gezien.

Ik ga even zelf hiermee aan de slag of moet een goed schema online weten te vinden, ben van mening dat het voorbeeld wat je hierboven geeft goed is, alleen vind ik het zelf fijner als het wat gestructureerder is. Kan natuurlijk mijn eigen schema aanpassen (oefeningen eruit laten) zodat het wat minder volume is?
 
Dat je onnodig veel oefeningen doet en dat je daar echt totaal niets aan hebt, behalve het gevoel van 'hardcore' zijn. Is overigens een les die elke beginner op den duur moet leren dus heel erg is het niet.
Vind PPL persoonlijk geen fijn format, maar als je per se in die vorm wilt blijven trainen kan je zoals hierboven aangegeven wordt beter de boel in tweeën knippen. Bijvoorbeeld:
Push A: Incline Press, Flyes, Side Raise, Pushdowns
Push B: Bench Press, Shoulder Press, Side Raise, Skullcrushers
Pull A: DL, Pullups, Cable Rows, Rear Delts, Curls
Pull B: BOR, Pulldowns, Shrugs, Rear Delts, Curls
Legs A: Squat, Leg Extensions, Leg Curls, Calf Raises
Legs B: Leg Press, Lunges, RDL, Calf Raises

En nu ga je zeggen: 'maar dat is toch veel te weinig?', 'ik kan veel meer dan dat', 'ik kan beter A,B of C doen'. Dan verwijs ik je graag weer naar de eerste twee regels van deze post.
Dit beter ?



PULL A

Pull ups 3 sets

Small grip pull down 3 sets

BB row 4 sets 5-10 reps

Rear delt fly machine 3 sets

Ez bar 5 sets



PULL B


Deadlift 4 sets

Pulldown 4 sets

Cable rows 4 sets

Rear delt 3 sets

Shrugs 3 sets

Ez bar 5 sets






Push A

Incline press BB 4 sets

Flyes 4 sets

Shoulder press 4 sets

Side raise 3 sets

Skullcrush 5 sets



Push B

Bench press 4 sets

Incline/flyes 4 sets

Shoulder press 4 sets

Skull crushers 5 sets




Leggs A

Squat 4s

Legg extension 4s

Hamstring curl 4 sets

calf Raise 4 sets

Leggs B

Legg press/squat 4 sets

Lunges/leg extension 4 sets

Lying hamstring curls 4 sets

Calf raises 4 sets
 
Back
Naar boven