MuscleMeat

Mening It fasting

Bezoekers in dit topic

Lasss

Cool Novice
Lid geworden
4 jul 2019
Berichten
95
Waardering
12
Lengte
1m70
Massa
94kg
Vetpercentage
28%
Beste leden

It fasting voor vetverlies jullie mening aub.
Dank u
 
Werkt prima. Maar gaat uiteindelijk alsnog om minder kcals eten dan je nodig hebt..
 
Ik Heb dit Geprobeerd, werkt niet. Het is zoals Beacon zegt het gaat gewn om minder calorien te eten en voldoende te bewegen.
 
Ik Heb dit Geprobeerd, werkt niet. Het is zoals Beacon zegt het gaat gewn om minder calorien te eten en voldoende te bewegen.
Dan weet ik niet wat je gedaan hebt, maar IF heeft bij mij voor hele goeie resultaten gezorgd als het om vetverlies gaat.

Tuurlijk gaat het uiteindelijk op de calorien, maar als je IF langer volhoudt dan een "gewoon dieet" dan is IF voor die persoon alsnog het betere dieet.
 
IF is geen wondermiddel. Het gaat om je caloriebalans aan het eind van de dag. (Week/Maand/Jaar)
IF is een tool die je daarvoor kan gebruiken. Een aantal grote maaltijden binnen je eating window.
Vind het zelf wel een fijne methode om te volgen gezien ik er aanzienlijk minder last van een hongergevoel mee had.
 
Ik heb dit een maand geprobeerd, misschien iets te kort dan?
 
Hoezo werkt het niet dan?
 
Vasten is voor moslims.
 
Als het niet werkt eet je gewoon te veel.

Nee nee, Heb een excel file waar ik bijhoud hoeveel en wat ik eet / dag en ik zit / zat goed. Ik ben vorig jaar eind zomer periode beginnen afvallen ik kom van 96kg 28% vet en zit nu op 77 en 17% vet.

ik denk dat ik al te lang bezig ben. Ik had IT geprobeerd om nog te zakken in vet% maar dat lukt maar niet en nog minder eten zie ik niet zitten gezien ik nu op +-2000 kcal zit en dat is al behoorlijk weinig.
 
Als je niet meer afvalt moeten de kcals omlaag. Je verbruik daalt namelijk mee met je omlaag gaande gewicht. Dus het is logisch dat je op een gegeven moment stagneert als je de kcal intake niet blijft verlagen. Ligt niet aan IF.
 
Als je niet meer afvalt moeten de kcals omlaag. Je verbruik daalt namelijk mee met je omlaag gaande gewicht. Dus het is logisch dat je op een gegeven moment stagneert als je de kcal intake niet blijft verlagen. Ligt niet aan IF.

Dat weet ik. Maar mijn gewicht is ok ( voor mij ) ik wil gewoon dat restje buik kwijt :-) ik zwem 2 a 3x perweek en doe kracht training 2x per week...
 
Nee nee, Heb een excel file waar ik bijhoud hoeveel en wat ik eet / dag en ik zit / zat goed. Ik ben vorig jaar eind zomer periode beginnen afvallen ik kom van 96kg 28% vet en zit nu op 77 en 17% vet.

ik denk dat ik al te lang bezig ben. Ik had IT geprobeerd om nog te zakken in vet% maar dat lukt maar niet en nog minder eten zie ik niet zitten gezien ik nu op +-2000 kcal zit en dat is al behoorlijk weinig.

Plus minus is niet duidelijk. Als je niet afvalt eet je gewoon te veel.
Na een jaar afvallen is je onderhoud ook gedaald dus moet je minder eten.

Dat weet ik. Maar mijn gewicht is ok ( voor mij ) ik wil gewoon dat restje buik kwijt :-) ik zwem 2 a 3x perweek en doe kracht training 2x per week...

Als je je rest-buikje weg wilt is je gewicht en vetpercentage dus niet oke.
Wil verder niet lullig overkomen maar niet afvallen is gewoon te veel eten.
 
Plus minus is niet duidelijk. Als je niet afvalt eet je gewoon te veel.
Na een jaar afvallen is je onderhoud ook gedaald dus moet je minder eten.


Als je je rest-buikje weg wilt is je gewicht en vetpercentage dus niet oke.
Wil verder niet lullig overkomen maar niet afvallen is gewoon te veel eten.


Ik zit nu op precies 1994 :-) soms er iets boven.

Nee, maakt ni uit, je zal vast wel gelijk hebben. Ik zal het nog beter in de gaten moeten houden dan. Maar ik zou wel willen stillaan beginnen met bulken want ben die cut fase beetje moe ben u al zo lang bezig. Maar ik heb mij altijd laten wijsmaken dat je daarvoor vet percentage van 14% moet voor hebben.
 
Ik zit nu op precies 1994 :-) soms er iets boven.

Nee, maakt ni uit, je zal vast wel gelijk hebben. Ik zal het nog beter in de gaten moeten houden dan. Maar ik zou wel willen stillaan beginnen met bulken want ben die cut fase beetje moe ben u al zo lang bezig. Maar ik heb mij altijd laten wijsmaken dat je daarvoor vet percentage van 14% moet voor hebben.

Moeten is wat anders dan iets dat over het algemeen aangeraden wordt.
Je hebt inderdaad gelijk dat je als 'bodybuilder' liever op een vetpercentage van 10-12% begint te bulken en tot max 15-20% doorgaat en weer terugcut.
Zitten inderdaad een paar pluspunten zoals een (iets) hogere natuurlijke testosteron productie en dat je er gedurende je hele bulk er goed uitziet.

Als beginnende sporter kan je beter gewoon eerst bulken zodat je wat spiermassa aan je lijf hebt.
Dan zie je er beter uit dan een mager skelet. Plus door de spiermassa is je onderhoud hoger zodat je tenminste fatsoenlijk kan eten in een cut.
 
i.p.v. minder eten kan je ook meer cardio gaan doen
 
Ok, duidelijk verhaal! bedankt voor jullie advies.
 
Back
Naar boven