Fitness Seller

MENING OVER PPL SCHEMA! HYPERTROFIE

Bezoekers in dit topic

Viperz98

Novice
Lid geworden
18 sep 2021
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hi guys,

Reeds heb ik mijn schema in elkaar gezet voor nu tot eind januari 2022.

Het betreft een 6 daags push pull legs schema waarbij alle spiergroepen 2x per week voldoende sets qua aandacht krijgen. Ik train puur voor hypertrofie (spiergroei)

Willen jullie je kennis hierover meedelen? Is het een goed schema? Ga ik hier flink van groeien?

Bijgevoegd het schema. Thanks!
 

Bijlagen

  • Training schema tm Jan 2022.xlsx
    44,1 KB · Weergaven: 148
Geen squats en deadlifts?
 
Waarom kies je er voor om eerst een borst oefening, dan schouder, dan weer borst te doen?

Het is misschien een optie om andere oefeningen te kiezen voor de tweede ‘ronde’ ppl. Denk dat je anders snel tegen een plafond gaat lopen mbt verhogen gewichten/sets.

Squat hoeft niet per se maar een ‘high impact’ oefening zoals leg press of hack squats zou niet misstaan imo. Misschien kan je 1 legday zo’n oefening toevoegen(of inruilen) en de andere zoals je het nu opgesteld hebt.

Hoe ga je progressen doorheen de weken?
 
Geen squat bench deadlift 🙁
 
Waarom kies je er voor om eerst een borst oefening, dan schouder, dan weer borst te doen?

Het is misschien een optie om andere oefeningen te kiezen voor de tweede ‘ronde’ ppl. Denk dat je anders snel tegen een plafond gaat lopen mbt verhogen gewichten/sets.

Squat hoeft niet per se maar een ‘high impact’ oefening zoals leg press of hack squats zou niet misstaan imo. Misschien kan je 1 legday zo’n oefening toevoegen(of inruilen) en de andere zoals je het nu opgesteld hebt.

Hoe ga je progressen doorheen de weken?
Ik heb het veranderd zodat ik eerst de spiergroepen volledig doorloop. Dus eerst borst, dan schouder etc.

Ik zal een high impact oefening toevoegen. Alleen is dat thuis lastig toe te passen, als in, ik heb thuis geen leg press. Heerlijke oefening overigens wel. Squat vind ik niet fijn om uit te voeren. Dus vandaar gekozen voor Bulgarian split squat aangezien die ook vrij veel focust op quads.

Verder ga ik ophogen in herhalingen tot circa 15 reis en dan verhoog ik het gewicht van de dumbbells en kabels. Op deze manier wil ik progressive overload toepassen.

Wat is jou mening hierover?
 
Thanks voor jullie input dus ver! :)
 
Bulgarian split squat aangezien die ook vrij veel focust op quads.
Je kan misschien eentje met dumbells doen en de andere met een barbell.

Verder ga ik ophogen in herhalingen tot circa 15 reis en dan verhoog ik het gewicht van de dumbbells en kabels. Op deze manier wil ik progressive overload toepassen.

Wat is jou mening hierover?
Is prima! Je kan misschien ook opteren om doorheen de weken het aantal sets verhogen tot je een soort van ‘piek’ bereikt om dan te deloaden.
 
Je kan misschien eentje met dumbells doen en de andere met een barbell.


Is prima! Je kan misschien ook opteren om doorheen de weken het aantal sets verhogen tot je een soort van ‘piek’ bereikt om dan te deloaden.
Dankjewel voor je info! Wat bedoel je dan precies met 'de piek'? Merk ik dit doordat ik niet meer sterker wordt? Het soort plateau zegmaar? En dan deloaden of bedoel je iets anders?
 
Dankjewel voor je info! Wat bedoel je dan precies met 'de piek'? Merk ik dit doordat ik niet meer sterker wordt? Het soort plateau zegmaar? En dan deloaden of bedoel je iets anders?
Met piek bedoel ik eerder het punt waar het (net) te veel sets/ gewicht zijn/is dat je niet of te moeilijk de gewichten of sets nog kunt verhogen. Meestal ben je tegen dan best versleten :P dan neem je een deload.
 
Back
Naar boven