AndroidHealthClinic

Mening over Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Apw

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
12 jan 2019
Berichten
2.817
Waardering
6.501
Lengte
1m90
Massa
89kg
ik heb gisteren een nieuw schema opgesteld, Pull Push Legs.
hierbij wat info:
* ervaring: iets meer dan 1 jaar
* vorig schema: Push Pull met benen hierin verwerkt. (3.5 maanden gebruikt)
* 6 dagen beschikbaar
* doel = Massa

Pull Push Legs: compounds: 3x6
isolaties: 3x10-15
Pull A (maandag)
Pull ups - 3x6
Deadlift - 3x6
Bent over row - 3x10
DB bicep curl - 3x12
Hammer curls - 3x12
DB shruggs - 3x10
Lat Pulldown - 3x15

Push B (dinsdag)
Bench Press - 3x6
Incline DB press - 3x6
Military press - 3x10
Shoulder side raises - 3x12
Dips - 3x6
Tricep extention - 3x15

Legs (woensdag)
Squats - 3x6
Bulgarian split squat - 3x2x10 ( 2 = per been)
Leg extention - 3x15
Calf raises (standing) - 3x15
Hanging knee raises - 3x6
Crunches - 3x15


Pull B (donderdag)
Pull ups - 3x6
T bar row - 3x10
DB shruggs - 3x10
Face pulls - 3x10
BB bicep curl - 3x10
concentration curls - 3x10

Push A (vrijdag)

Bench Press - 3x6
Incline Bench press - 3x6
DB shoulder press - 3x10
Shoulder front raise - 3x10
Dips - 3x6
Single arm tricep extention - 3x2x15

Legs (zaterdag of zondag)
Squats - 3x6
Bulgarian split squat - 3x2x10 (2 = per been)
Leg extention - 3x15
Calf raise (standing) - 3x15
Hanging knee raises - 3x6
Crunches - 3x15

graag feedback op wat beter kan of dat ik het zo kan laten.
 
Laatst bewerkt:
Een vrij chaotische layout van je schema, snap niet waarom je dit niet overzichtelijker uitwerkt.
 
Een vrij chaotische layout van je schema, snap niet waarom je dit niet overzichtelijker uitwerkt.
Probeerde het zo overzichtelijk mogelijk te doen totdat hij alles door elkaar zetten, hij is inmiddels bewerkt.
 
Probeerde het zo overzichtelijk mogelijk te doen totdat hij alles door elkaar zetten, hij is inmiddels bewerkt.
Een stuk duidelijker, nu. Ik zou zelf één pushdag met benchfocus doen en de andere meer met een overhead press focus.
 
Een stuk duidelijker, nu. Ik zou zelf één pushdag met benchfocus doen en de andere meer met een overhead press focus.
Oke, moet ik nu mijn sets verhogen bij 1 bench dag en bij 1 overhead press dag, of puur alleen vervangen en sets hetzelfde houden
 
Oke, moet ik nu mijn sets verhogen bij 1 bench dag en bij 1 overhead press dag, of puur alleen vervangen en sets hetzelfde houden
Ik zou overhead press als de zware compound nemen, dus ook op 3x6 doen en daarna iets van een close grip benchpress doen.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik zou overhead press als de zware compound nemen, dus ook op 3x6 doen en daarna iets van een close grip benchpress doen.
Oke duidelijk bedankt.
 
Ik ben heel benieuwd hoe die barbell rows na deadliften gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben heel benieuwd hoe die barbell rows na deadliften gaan.
Zolang je submaximaal lift (70-80% van je 1 RM met 6 reps) zou dat gewoon moeten gaan. Als het niet langer gaat, omdat je deadlift te zwaar wordt moet je weer een aanpassing maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Waarderingen: Apw
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt door een moderator:
Wtf dude, reageer normaal.

Voor het geval je de voorgeschiedenis van de conversatie gemist hebt: ik vroeg mij oprecht af hoe de barbell rows direct na het deadliften zouden bevallen. TS geeft vervolgens een kwalificatie aan mijn opmerking waar ik gelijk een grens trek. Daar heeft niemand wat van te vinden. Ook een "Bert" niet.
 
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik mis hamstring werk. Je zou bij je leg/pull days een goodmorning, sdl of rdl kunnen toevoegen.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Voor het geval je de voorgeschiedenis van de conversatie gemist hebt: ik vroeg mij oprecht af hoe de barbell rows direct na het deadliften zouden bevallen. TS geeft vervolgens een kwalificatie aan mijn opmerking waar ik gelijk een grens trek. Daar heeft niemand wat van te vinden. Ook een "Bert" niet.
Even je sarcasme detectie aanzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor het geval je de voorgeschiedenis van de conversatie gemist hebt: ik vroeg mij oprecht af hoe de barbell rows direct na het deadliften zouden bevallen. TS geeft vervolgens een kwalificatie aan mijn opmerking waar ik gelijk een grens trek. Daar heeft niemand wat van te vinden. Ook een "Bert" niet.
Rows na Deadlifts kan m.i. prima en dat je je oprecht opvraagt hoe dat bevalt is niets mis mee. Die tweede reactie vind ik enigszins neerbuigend richting TS. Slechts mijn mening, maar ik begrijp van je dat het hebben van een mening over jouw reactie niet mag. ;)
---
OT: schema ziet er netjes uit. Ik zou enkel nog het volgende toevoegen:
- Fly / Peck Deck o.i.d. (ik zie dat je nu voor je borst enkel push-oefeningen hebt, die verder prima zijn);
- Leg Curl of een andere hamstring oefening (SLDL/RDL zou ook kunnen, maar is misschien wat belastend gezien je zware schema en dag voor/na gewone DL).
- Voor row en pull-up oefeningen kun je afwisselen tussen brede en smalle greep om de focus meer op wijdte en respectievelijk dikte te leggen.

Succes. :thumbup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt iedereen voor de feedback, ga alles zeker verwerken in mijn schema!
 
Back
Naar boven