AndroidHealthClinic

Mening over schema

Bezoekers in dit topic

BelgianBull

Novice
Lid geworden
10 jul 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
88kg
Hoi hoi, nieuw hier

Heb veel rondgedwaald in deze fora en veel gelezen en redelijk wat bijgeleerd nuja toch wil ik snel voor jullie mening vragen voor dat ik weer in de gym begin. Ik ga sowiezo na overleg een log beginnen om me scherp te houden en gefocussed want mijn doel uiteindelijk is vetverliezen (waarvan ik weet, dieet is 80% training 20%)

Nuja beetje over mezelf
29j, 1.69cm, 88kg. 102.5cm heup/navel omtrek. Veronderstel boven de 20% vet nog. Kom wel van 100kg sinds maart. Zit nu rond 1900 kcal maar af en toe laatste weken zwaar gesukkeld met eten maar wil me snel herpakken. Vroeger vaak getrained. Woog 70kg op mijn magerste. Skinny maar fit, niet veel spiermassa maar denk wel 12 to 15%bf toen want abs waren zichtbaar. Nuja blessures hier en daar, slecht eetgedrag, gebrek aan motivatie door blessures. Waarvan ik vroeger mentaal heel sterk was is dit nu op mijn laagste mijn mentale kracht nu ben al weer aan het fitnessen maar doelloos voor de moment. Dus wil weten of dit schema nog goed is, in mijn ogen wel, redelijk evenwichtig qua push pull ratio en gewicht progressie denk ik dat ik wekelijks of misschien begin vd weken elke training compounds allesinds naar omhoog ga pushen zolang ik kan (beetje ala Starting strength waar je elke training omhoog ga)
Sukkel ook met een tennis elleboog dus je zal zien het gebrek aan curls/tricep oefeningen om dit wat te verhelpen, heb geen last met de compounds maar met curls voelde ik mijn elleboog wel dus eruitgehaald om dig te vermijden.

Dag 1

Squat 3x5
Bench press 3x5
Pendlay rows 3x5
Romanian deadlifts 3x8
Overhead press 2x5
Wide-grip lat pulldown 3x8
abs+kuiten 2x15

Dag 2
Squat 3x5
Bench press 3x5
Pendlay rows 3x5
Incline db p ress 2x8
Straight-arm pulldown+face pulls superset 3x10

Dag 3

Squats 3x5
Bench press 3x5
Pendlay rows 3x5
Deadlift 2x5
Overhead press 2x5
Close-grip pulldowns 3x10
Abs+kuiten 2x15

Meningen hierover?

Mijn twijfels, dag 2 naar barbell row veranderen eventueel weet niet als 3x pendlays wel slim is ofja te zwaar misschien op lange termijn.
Ook qua reps twijfelde ik. Bv dag 1 6 reps, dag 2 7 reps dag 3 8 reps en gewicht omhoog als ik alle reps behaalde

Heb eerst naar starting strength/stronglifts gekeken maar 5x5 denk dat wat te voor mij ga zijn. Starting strength weet ik niet, met de power cleans. Wil ze wel leren want blijkbaar hele goeie oefening maar denk wel niet simpel en natuurlijk face pulls/chins toevoegen (wat minder volume dan wat ik waarschijnlijk wil doen dus daarme dat ik liefst jullie mening eerst wil)

Alvast bedankt iedereen
 
In SS of SL kan je cleans gewoon vervangen voor Pendlay rows.
Wil je meer volume doen naast de standaard oefeningen kan je ook kijken naar ICF 5x5.

Drie dagen per week Rows en nog veel deadliften en squatten isvoor mij te belastend op de onderrug
 
In SS of SL kan je cleans gewoon vervangen voor Pendlay rows.
Wil je meer volume doen naast de standaard oefeningen kan je ook kijken naar ICF 5x5.

Drie dagen per week Rows en nog veel deadliften en squatten isvoor mij te belastend op de onderrug

Thanks dus eig teveel compounds/volume zeker qua rows en rdl/dl?
 
Thanks nuja wat kan ik dan best doen tijdens een kcal deficit van training? Dacht bv full body van viking bare bones in bb.com of fierce 5. Dacht ook aan starting strength maar heb ook al veel gelezen dat die niet zo aan te raden zijn als je voor gewichtsverlies gaat
Sowiezo iets full body dat ik weer kan opbouwen en zeker tijdens mijn deficit
 
Back
Naar boven