Fitness Seller

Mening over voedingschema gevraagd (blijf onverzadigd gevoel behouden, hoe dat op te lossen?)

Bezoekers in dit topic

Tekn0z

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2006
Berichten
6
Waardering
0
Hi forummers,

Na een aantal jaren echt niet actief geweest te zijn op het gebied van sporten is 4 maanden geleden het roer toch echt volledig om gegaan. Gestopt met roken en mijn trainingsintensiteit flink opgekrikt.

Nu hoort daar ook het bijbehorende schema bij, alleen heb ik 1 probleem. Ik blijf honger houden en dat wordt eigenlijk alleen maar erger.

Ik probeer alles zo goed mogelijk te beschrijven, mocht iets missen dan hoor ik het uiteraard graag!

Hoe lang ik nu actief train
Dat is zo'n 4 maanden, 2 x per week minimaal krachttraining en 1 x per week cardio (10.5km hardlopen in 50-55 min, afhankelijk vd dag) Tegenwoordig train ik 3 x per week kracht en 1 x cardio, hardlopen dus.

Doelen?
Meer spiermassa "kweken", fit worden en voelen, droger worden

Aandachtsgebieden?
Ik heb een goed postuur en alles is prima in verhouding, train ook elke training mijn gehele lijf. Total body work-out dus. Compleet met core-oefeningen ed. Geen specifieke aandachtsgebieden dus

Stats
1.94 m lang
85 kg. (toen ik begon met trainen, 93kg)
Vetpercentage = 12.9% (toen ik begon was dit 16.6%)

Eet-Schema
06:30 uur
-6 eieren waarvan 2 stuks zonder ei-geel, roerbakken met een 1 tomaat, handje vol 30+ strooikaas op een meergranen wrap
-1x banaan
-1x glas water
-1x vitaminepil

10:00 uur
-Whey Isolaat Shake (45 gr Whey) + 300gr Magere Melk

12:00 uur
-4 volkoren boterhammen + 6 plakken kipfilet + 100 gr sla

14:30 uur
-4 volkoren boterhammen + 150 gr zalm + 100 gr sla

16:00 uur
-Whey Isolaat Shake (45 gr Whey) + 300gr Magere Melk

17:00 uur
-1x banaan

18:45 uur
400 gr wokgroenten + 400gr kipfilet/biefstuk/varkenshaas/zalm + handje ongezouten cashewnoten + handje basmati rijst

pre-work out @ 19:45 uur
10 gr BCAA (EAS van XXl Nutrition)

workout @ 20:00 uur - 21:30 uur
10 gr BCAA (EAS van XXl Nutrition)

after workout @ 21:45 uur
-Whey Isolaat Shake (45 gr Whey) + 300gr Magere Melk + 40 gr Dextrose

22:30 uur
-Nightprotein (40 gr van XXL Nutrition) +400gr Magere Melk

Dit alles heeft me geholpen naar een lager vet percentage, een strakker lijf, meer kracht maar ik blijf honger houden!

Nu wil ik graag van het honger gevoel af en "groter" worden maar wel mijn "droogte" behouden. Wat mis ik in mijn voedingsschema en hoe ga ik nu verder?

Dank voor het meedenken!
 
Enig idee hoeveel calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten je met bovenstaand schema binnen krijgt? Zonder die informatie is het natuurlijk schieten met je ogen dicht. De kans dat je raakt is niet uitgesloten, maar heel klein. Om aan te komen moet je meer eten dan verbruiken, en daarom tel je calorieën. Zo leer je je lichaam, en vooral je verbruik kennen.

Als dit schema je heeft geholpen naar minder vet, dan eet je hiermee dus onder je verbruikt. Is het zo simpel? Jawel.

Het lijkt misschien veel vergeleken met de voeding die een normaal mens naar binnen drukt, maar als bodybuilder schrikt ik niet van dit schema. Meer eten is de enige oplossing!
 
Er zijn een hoop voedingsmiddelen met een relatief laag energiegehalte. Bijvoorbeeld kwark en bonen. Ze zijn wel enorm vullend dus het kan je enorm helpen.
Als je een hele tijd veel hebt gegeten en opeens niet meer dan mist je lichaam inderdaad iets. Minder eten went vanzelf.
 
Back
Naar boven