MuscleMeat

Mening schema

Users who are viewing this thread

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Lengte
1m74
Massa
73kg
Ik weet dat ik onlangs een zelfde soort topic geopend heb, en toen werd ik terecht gewezen op het te hoge volume. Ben opnieuw aan de slag gegaan met een ppl schema en vroeg mij af of dit wel er meer in de buurt komt? Zou graag tips of toevoegingen willen hebben.

Benen dag A maandag

Squat 4 sets

Legg extensions 4 sets

Hamstring curl 3 sets

Lying hamstring curls 3 sets

Kuiten 4 sets

Push dag A dinsdag

Flatt bench bress 4 sets

Decline press 4 sets

Shoulder press 5 sets

Skull crushers 5 sets

(BUIK)

Pull dag A woensdag

Deadlift 4 sets

Cable pulldown 4 sets

Seated rows 4 sets

Reverse flie machine 3 sets

Ez bar curls 5 sets

Benen dag B Donderdag/vrijdag

Leg press 4 sets

Lunges 4 sets

Hamstring curl 3 sets

Kuiten 4 sets

Push dag B

Incline press 4 sets

Flies 4 sets

Db Side raises 4 sets

Cable tricep pushdown 4 sets

Pull dag B

Pull ups 4 sets

Smallgrip pulldown 3 sets

Barbell rows 4 sets

Reverse flies 3 sets

(back extension?)

Bicep cable curls 5 sets

Chris1989

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2009
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
1 ding valt mij op.... de deadlifts en na even zoeken vond ik dit :D

People like to put them on pull day mainly because people are too lazy to do deadlifts and squats on the same day. Then they go make all sorts of excuses about why that’s “actually” correct.

In a push-pull-leg split with no rest day, if you do deadlifts on pull day, either your recovery day for deadlifts will fall on leg day (bad) or your recovery day for leg day will fall on pull day (i.e. deadlift day — bad). So logically the idea that putting deadlifts on a day before or after leg day is somehow less ‘taxing’ is void. You’re actually compromising the most important part of your program (rest!).

Ik vind het redelijk logisch klinken en zelf doe ik het ook zo. 2x leg day in de week (1 zware en 1 techniek), opletten op die rust en zelfs rekening houden met lange wieler ritten. Dus donderdag leg day en zaterdag pas lange tocht en Maandag weer legs...

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Lengte
1m74
Massa
73kg
  • Topic Starter Topic Starter
1 ding valt mij op.... de deadlifts en na even zoeken vond ik dit :D

People like to put them on pull day mainly because people are too lazy to do deadlifts and squats on the same day. Then they go make all sorts of excuses about why that’s “actually” correct.

In a push-pull-leg split with no rest day, if you do deadlifts on pull day, either your recovery day for deadlifts will fall on leg day (bad) or your recovery day for leg day will fall on pull day (i.e. deadlift day — bad). So logically the idea that putting deadlifts on a day before or after leg day is somehow less ‘taxing’ is void. You’re actually compromising the most important part of your program (rest!).

Ik vind het redelijk logisch klinken en zelf doe ik het ook zo. 2x leg day in de week (1 zware en 1 techniek), opletten op die rust en zelfs rekening houden met lange wieler ritten. Dus donderdag leg day en zaterdag pas lange tocht en Maandag weer legs...
Hahah! Puur omdat het beide zware compounds zijn en ik m lekker vind op rug dag, heb ze naar mijn gevoel redelijk gesplitst, de squat en DL? Voor mijn gevoel dan🤣

wat vindt jij voor de rest van het schema, beetje oké qua volume, niet overkill?

Chris1989

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
29 jan 2009
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Hahah! Puur omdat het beide zware compounds zijn en ik m lekker vind op rug dag, heb ze naar mijn gevoel redelijk gesplitst, de squat en DL? Voor mijn gevoel dan🤣

wat vindt jij voor de rest van het schema, beetje oké qua volume, niet overkill?

Je kunt ook dus niet aan de dagen vasthouden, maar aan het schema. Dus als je deze 6 trainingen fijn vind qua volgorde, toch de rust incalculeren en dus elke week een dag verschuiven. 6 trainingen over 8 dagen. Net zoals met het 5x5 stronglift schema.

Die rust is erg belangrijk, spieren moeten kunnen groeien.

Probeer het gewoon en ondervind het zou ik zeggen. Stagneer je of is het lastig vol te houden, tweak het weer en ga weer door. Als je de progressie bijhoudt zoals met voeding, dan kun je betere conclusies trekken. Belangrijkste is dat het vol te houden is en dat je progressie boekt met in ieder geval alle grote spiergroepen. Voor de oefeningen an sich moet je bij iemand anders zijn, ik focus vooral op compound exercises. Dit is ook maar EEN mening he!

Kiwie

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
3 mei 2010
Lengte
1m77
Massa
81kg
Wellicht niet de reactie waar je op zit te wachten, maar waarom niet kiezen voor een bestaand schema? Ik weet dat er een PPL-schema is die erg populair is en voor veel mensen goed gewerkt heeft. Als je op Google ‘Reddit PPL Liftvault’ zoekt, dan kom je ‘m tegen. Bij het schema zit ook een handig Excelbestand waarmee je je progressie bij kan houden.

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Lengte
1m74
Massa
73kg
Je kunt ook dus niet aan de dagen vasthouden, maar aan het schema. Dus als je deze 6 trainingen fijn vind qua volgorde, toch de rust incalculeren en dus elke week een dag verschuiven. 6 trainingen over 8 dagen. Net zoals met het 5x5 stronglift schema.

Die rust is erg belangrijk, spieren moeten kunnen groeien.

Probeer het gewoon en ondervind het zou ik zeggen. Stagneer je of is het lastig vol te houden, tweak het weer en ga weer door. Als je de progressie bijhoudt zoals met voeding, dan kun je betere conclusies trekken. Belangrijkste is dat het vol te houden is en dat je progressie boekt met in ieder geval alle grote spiergroepen. Voor de oefeningen an sich moet je bij iemand anders zijn, ik focus vooral op compound exercises. Dit is ook maar EEN mening he!
Klopt, ik vraag ook om jullie mening, dus elke mening telt ;-)

Denk sowieso inderdaad dat het verstandig is, om ppl rust ppl rust etc te hanteren, moet ik alleen nog een weg in vinden, als we weer mogen ook i.v.m. werk, maar dat moet vast goed komen. Vol houden moet lukken, vooral het laatste jaar de neiging gehad om te veel te doen/te weinig rust, wat progressie in de weg staat voor mijn gevoel.

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Lengte
1m74
Massa
73kg
Wellicht niet de reactie waar je op zit te wachten, maar waarom niet kiezen voor een bestaand schema? Ik weet dat er een PPL-schema is die erg populair is en voor veel mensen goed gewerkt heeft. Als je op Google ‘Reddit PPL Liftvault’ zoekt, dan kom je ‘m tegen. Bij het schema zit ook een handig Excelbestand waarmee je je progressie bij kan houden.
Ik zal eens kijken.

Vaak is het dan dat het niet helemaal aansluit op wat ik graag doe qua oefeningen en dan wordt het weer passen en meten, waar ik stuk op loop..

JJ1999

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2020
Lengte
1m74
Massa
73kg
Iemand hier nog toevoeging op, aangezien we volgende week gelukkig weer mogen?

Benen dag A maandag

Squat 4 sets

Legg extensions 4 sets

Hamstring curl 3 sets

Kuiten 4 sets

Push dag A dinsdag

Flatt bench bress 4 sets

Decline press 4 sets

Shoulder press 5 sets

Skull crushers 4 sets

(BUIK)