XXL Nutrition

Mening video 'Building Your Meal Plan'

Bezoekers in dit topic

Zeer goede video.
 
In mijn ogen ook een goede video. Macro's, en dan specifiek het samenstellen van je doel is persoonlijk, maar hoe te berekenen en de uitleg zijn goed.
 
Met de berekening in deze video kom ik wel op een lager kcal inname dan wat er voornamelijk hier op het forum wordt aanbevolen.
Mijn stats zijn:
1.82m lang
80 kilo
15% vet

Met de berekening uit het filmpje kom ik dan, als ik wil aankomen, op 2.800 kcal (incl +500kcal voor gewichtstoename)

Maar als ik de Harris en Benedict formule gebruik kom ik in ruststofwisseling op ongeveer 1.850 kcal maal 1.5 op een kleine 2.800 kcal, maar hier moet ik dan toch nog 500 kcal bij optellen om aan te komen? Waar ik dan op 3.200 kcal uit kom.
Of zitten die extra 500 kcal al verwerkt in de 1.5 vermenigvuldiging? Ik dacht zelf namelijk van niet.
 
Even naar je stats kijkende en ervan uitgaande dat je toch wel 3x per week intensieve sport doet, is 2300 kcal te weinig om je gewicht te onderhouden.
2800 lijkt me in dat geval inderdaad een realistischer uitgangspunt (3200 om te bulken is niets geks).
 
Bedankt voor jullie reacties.


Dreavis021
 
Met de berekening in deze video kom ik wel op een lager kcal inname dan wat er voornamelijk hier op het forum wordt aanbevolen.
Mijn stats zijn:
1.82m lang
80 kilo
15% vet

Met de berekening uit het filmpje kom ik dan, als ik wil aankomen, op 2.800 kcal (incl +500kcal voor gewichtstoename)

Maar als ik de Harris en Benedict formule gebruik kom ik in ruststofwisseling op ongeveer 1.850 kcal maal 1.5 op een kleine 2.800 kcal, maar hier moet ik dan toch nog 500 kcal bij optellen om aan te komen? Waar ik dan op 3.200 kcal uit kom.
Of zitten die extra 500 kcal al verwerkt in de 1.5 vermenigvuldiging? Ik dacht zelf namelijk van niet.

Je kan het natuurlijk ook uitproberen en per x aantal weken evalueren en kritisch kijken naar hoe je lichaam reageert en wat het voor je doet.


Op het forum hier en elders worden wel vaker verkeerde cijfers gegeven..... om te groeien teveel caloriën en om droger te worden te weinig caloriën......
 
Met de berekening in deze video kom ik wel op een lager kcal inname dan wat er voornamelijk hier op het forum wordt aanbevolen.
Mijn stats zijn:
1.82m lang
80 kilo
15% vet

Met de berekening uit het filmpje kom ik dan, als ik wil aankomen, op 2.800 kcal (incl +500kcal voor gewichtstoename)

Maar als ik de Harris en Benedict formule gebruik kom ik in ruststofwisseling op ongeveer 1.850 kcal maal 1.5 op een kleine 2.800 kcal, maar hier moet ik dan toch nog 500 kcal bij optellen om aan te komen? Waar ik dan op 3.200 kcal uit kom.
Of zitten die extra 500 kcal al verwerkt in de 1.5 vermenigvuldiging? Ik dacht zelf namelijk van niet.

Ik weet niet wat jij aan beweging doet maar 3 of 4x per week krachttraining is geen x1,5. Meeste mensen overschatten echt hun beweging.
 
Je kan het natuurlijk ook uitproberen en per x aantal weken evalueren en kritisch kijken naar hoe je lichaam reageert en wat het voor je doet. Op het forum hier en elders worden wel vaker verkeerde cijfers gegeven..... om te groeien teveel caloriën en om droger te worden te weinig caloriën......

Dit was ik ook van plan om te gaan doen. Ik ben nu een beetje bezig met mijn voedingsschema en vond zelf 3200 kcal al best een hoop (misschien is het alleen een kwestie van wennen).
Ik dacht zelf tussen de 2800-3000 kcal te gaan eten en dan kijken wat het met mijn gewicht/lichaam doet.

Ik weet niet wat jij aan beweging doet maar 3 of 4x per week krachttraining is geen x1,5. Meeste mensen overschatten echt hun beweging.

Ik train 3x per week (ongeveer een half uur, stronglift)
Ik heb eigenlijk die 1,5 over genomen omdat het hier veel wordt geadviseerd voor iemand die 3x per week krachttraining doet.
Ik werk zelf in de beveiliging en zit het grootste deel van de dag dus hier verbrandt ik ook niet heel veel.
 
Back
Naar boven