AndroidHealthClinic

Mening voedingsschema (wil nu serieus bulken) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leon2004nl

Novice
Lid geworden
22 jul 2021
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Ik wil nu serieus bulken. Ik begin met 2500kcal, langzaam omhoog als ik niet aankom.
BW: 76kg
Lengte: 190cm
Graag mening over voedingsschema! Hoop veel vooruitgang vergeleken met mijn vorige schema('s).

Zie Excel bestand.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema Leon.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 131
Post liever je schema gewoon hier
 

Bijlagen

  • e27937d82549a8e92d3f09f0800bb9d6.png
    e27937d82549a8e92d3f09f0800bb9d6.png
    32,5 KB · Weergaven: 134
Je mag hoger in kcal. Whey als eerste op een dag, liefst met water. Daarna je havermout met evt wat rozijnen. Fruit liefst alleen smorgens een stuk ivm suiker. Vervang brood door rijst, aardappel, pasta. Eet bv 3 of 4 kleine avondmaaltijden als dat lukt. Bij je kwark nog wat nootjes, bessen. Geen koekjes snoep chips etc, wel af en toe lekker burgers pizza..
 
Solway firth ...

Waarom perse whey met water? Neemt iets sneller op maar is marginaal.
Fruit kan prima overdag en er is niets mis met brood. Dat beetje zout kan echt geen kwaad.
Je kan best een keer een koekje nemen of wat chocolade oid.
Hij is 76 kg bij 1,90 meter en geen pro bb-er.

Ja je moet goed beginnen maar niet meteen in extremen.

OT: Ik zou wel wat hoger in kcal gaan zitten.
Lunch en ontbijt omwisselen.

Wat meer groente.

De kwark in de avond met de nootjes. Goed voor het slapen gaan.
 
Hier had je ook verder kunnen gaan....
 
Je mag hoger in kcal. Whey als eerste op een dag, liefst met water. Daarna je havermout met evt wat rozijnen. Fruit liefst alleen smorgens een stuk ivm suiker. Vervang brood door rijst, aardappel, pasta. Eet bv 3 of 4 kleine avondmaaltijden als dat lukt. Bij je kwark nog wat nootjes, bessen. Geen koekjes snoep chips etc, wel af en toe lekker burgers pizza..
Gegarandeerd dat jij een gym bro bent die ook adviseert om niet te eten na 20.00, omdat de calorieen dan dubbel aan komen en koolhydraten zijn slecht 😀
 
Solway firth ...

Waarom perse whey met water? Neemt iets sneller op maar is marginaal.
Fruit kan prima overdag en er is niets mis met brood. Dat beetje zout kan echt geen kwaad.
Je kan best een keer een koekje nemen of wat chocolade oid.
Hij is 76 kg bij 1,90 meter en geen pro bb-er.

Ja je moet goed beginnen maar niet meteen in extremen.

OT: Ik zou wel wat hoger in kcal gaan zitten.
Lunch en ontbijt omwisselen.

Wat meer groente.

De kwark in de avond met de nootjes. Goed voor het slapen gaan.
Ben het ook met je eens, maar ik zou eerst clean beginnen en gaandeweg 'leren' cheaten, just my cup of tea.
 
Simpele vuistregel voor een bulk;
Eiwitten x2 bw
Vet x1 bw
Koolhydraten de rest

Eet ELKE dag identiek evenveel calorieen en weeg jezelf smorgens “leeg”. Na 7 dagen heb je een eerlijk gemiddelde en kijk je of je gemiddelde in week 2 0.2/0.5kg stijgt. Indien niet voeg je 150/200 calorieen pd toe.
 
Begin maar met 3000 calorieen op 1.90m als je serieus wilt gaan blken :p
 
Gegarandeerd dat jij een gym bro bent die ook adviseert om niet te eten na 20.00, omdat de calorieen dan dubbel aan komen en koolhydraten zijn slecht 😀
Oei dat is een hard vooroordeel. Ik eet mijn kwark om 21.30 met noten en bessen dus jouw redenatie gaat niet op. Ik heb zelf de discipline nodig en vind het heerlijk, maar begrijp best dat dat niet voor iedereen geldt. Ik train verder thuis dus dan liever homegymbro volgende keer
 
k wil nu serieus bulken. Ik begin met 2500kcal, langzaam omhoog als ik niet aankom.
BW: 76kg
Lengte: 190cm
dan heb je niet zoveel vlees op de botjes hoor, zou net zoals HertogSandBox al aangeeft wel iets hoger starten.
je schema ziet er gewoon goed uit, verhoudingen (k-e-v) zijn wel ok.
op dit gewicht en lengte mag je best een beetje slordig zijn met je kcal inname hoor, en dan bedoel ik natuurlijk naar de bovenkant.
 
Sommige aanpassingen gedaan, waaronder lunch en ontbijt omgewisseld.
Ook 100g diepvries AH aardbeien toegevoegd voor bij de magere Franse kwark.
Nu wil ik 3000kcal in totaal om mee te beginnen, maar vind het lastig om die te vullen.
Wil niet te veel vetten eten, meer dan dit lijkt me niet verstandig. Iemand ideeën?
 
diepvries aardbeien zijn goor, just saying :D

kcals verdelen over carbs en eiwitten dan maar,
dus; bammetje meer, wat meer beleg erop, lekker stevig ontbijtje, volle kwark (ook melk), beetje nootjes
mogelijkheden zat.
 
Lunch en middag 3 boterhammen ipv 2
Avondeten 75 gr rijst of pasta erbij.
Je eet nu alleen wat groente en kip. Dat is geen fatsoenlijke maaltijd.
En gooi er wat ketjap/ketchup/chilisaus/pastasaus bij je avondeten bij
Dan zit je wel goed.
 
diepvries aardbeien zijn goor, just saying :D

kcals verdelen over carbs en eiwitten dan maar,
dus; bammetje meer, wat meer beleg erop, lekker stevig ontbijtje, volle kwark (ook melk), beetje nootjes
mogelijkheden zat.
Wat raad je aan als vervanging diepvries aardbeien? Iets van blauwe bessen of framboos?
Met beleg: pindakaas? (wel veel vet), zelfde geldt voor volle kwark, dat had ik eerst en daar zit veel meer vet in dan
magere. Daarom heb ik het geswitcht
 
Ontbijt en lunch 3 boterhammen ipv 2
Avondeten 75 gr rijst of pasta erbij.
Je eet nu alleen wat groente en kip. Dat is geen fatsoenlijke maaltijd.
En gooi er wat ketjap/ketchup/chilisaus/pastasaus bij je avondeten bij
Dan zit je wel goed.
Bij de rijst saus bedoel je? De kip en brocolli eet ik prima op.
Rijst had ik laatst droog en was totaal niet te eten (welke rijst raad je trouwens aan?
Heb nu zilvervlies maar er is vgm wel verschil in verzadigingsniveau bij alle soorten rijst)
 
Back
Naar boven