Fitness Seller

Mening voedingsschema (wil nu serieus bulken) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat raad je aan als vervanging diepvries aardbeien? Iets van blauwe bessen of framboos?
Met beleg: pindakaas? (wel veel vet), zelfde geldt voor volle kwark, dat had ik eerst en daar zit veel meer vet in dan
magere. Daarom heb ik het geswitcht
Elk soort fruit kan. Denk ook aan appel peer meloen mango ananas druiven etc

Beleg variëren. Denk ook eens aan pindakaas met kip. Broodje kip sateh :D
Ham/kaas of roomkaas/zalm
Mozzarella/tomaat etc.

Niets mis met volle kwark. Nog lekkerder volle Griekse yoghurt met wat walnoten en honing.
 
Elk soort fruit kan. Denk ook aan appel peer meloen mango ananas druiven etc

Beleg variëren. Denk ook eens aan pindakaas met kip. Broodje kip sateh :D
Ham/kaas of roomkaas/zalm
Mozzarella/tomaat etc.

Niets mis met volle kwark. Nog lekkerder volle Griekse yoghurt met wat walnoten en honing.
Thanks! En ik bedoel meer dat ik dan al snel meer vetten binnen krijg. Vorige topic al veel kritiek op gekregen.
Is een tosti ook goed? :)
 
de rest van diepvries fruit is allemaal wel ok, heb zelf een mix, zitten ook aardbeien is maar die haal ik eruit :)

niet te erg focussen op waar je kcals uit komen, of dat nou vetten of eiwitten zijn is in dit stadium niet heel belangrijk.
wel een beetje decent eten natuurlijk, niet teveel junk
 
Bij de rijst saus bedoel je? De kip en brocolli eet ik prima op.
Rijst had ik laatst droog en was totaal niet te eten (welke rijst raad je trouwens aan?
Heb nu zilvervlies maar er is vgm wel verschil in verzadigingsniveau bij alle soorten rijst)
Kip met broccoli roerbakken en saus erdoor. Dan met basmatirijst.
Of doe 150 gr gehakt met roerbakmix en pastasaus en 75 gr pasta oid.
Of neem woknoodles of bami/nasi
Denk er ook eens aan om wat nasigroenten met kip te bakken en daar je gekookte rijst bij mee te bakken en dan wat ketjap. Je hoeft niets droog te eten.
Maar een gewoon jé koolhydraten bij het avondeten.
Aardappel of puree kan ook. Frietje uit de airfryer. Bak aardappelschijfjes of krieltjes. Zat variatie in kh.
Wil je makkelijk.... couscous, rijstmie beiden is alleen 3 min in heet water wellen.
 
Thanks! En ik bedoel meer dat ik dan al snel meer vetten binnen krijg. Vorige topic al veel kritiek op gekregen.
Is een tosti ook goed? :)
In je vorige topic at je alleen boterhamworst en pinda's en dronk je alleen chocomelk en sinas ;)
Tosti is prima.
Smeerkaas met sambal is ook lekker en dan ham erop.
Kijk in de winkel. Er kan veel en qua vet valt t vaak best mee.
Huttenkase met zalm of jam
Huttenkase met avocado en kruiden moet je lusten. Humus op je brood.
Neem eens een ei op brood.
Doe eens gek. Bak pannenkoeken. Lekkere lunch en kan je voor een paar dagen maken.
 
Als het puur om kcal gaat en je voeding ok is, kun je een mass gainer met bv volle melk nemen. Of zelf havermout fijn malen met volle melk, whey erbij en/of wat je zelf lekker vind.
 
In je vorige topic at je alleen boterhamworst en pinda's en dronk je alleen chocomelk en sinas ;)
Tosti is prima.
Smeerkaas met sambal is ook lekker en dan ham erop.
Kijk in de winkel. Er kan veel en qua vet valt t vaak best mee.
Huttenkase met zalm of jam
Huttenkase met avocado en kruiden moet je lusten. Humus op je brood.
Neem eens een ei op brood.
Doe eens gek. Bak pannenkoeken. Lekkere lunch en kan je voor een paar dagen maken.
Prima! Pannenkoeken klinkt top, alleen doe ik er al snel suiker / stroop overheen
Hoevaak neem jij pannenkoeken dan? Wat is een beetje realistisch
 
Prima! Pannenkoeken klinkt top, alleen doe ik er al snel suiker / stroop overheen
Hoevaak neem jij pannenkoeken dan? Wat is een beetje realistisch
Doe er fruit op. Of een schep kwark met wat honing.

Denk ook eens aan pannenkoeken met spek of ham.

Beetje normaal voor lunch is 2 a 3 afhankelijk van wat je erop doet.

Doe je er flink wat kwark op met fruit oid dan zou 2 voldoende zijn.

Zijn ze enkel gebakken kaal of gebakken wat appel oid. Dan zou je er wat stroop of poedersuiker (gebruik je minder van in gewicht dan gewone suiker) en dan 3.

Kom je niet aan gewoon 4. :D
 
Alhoewel marina1975 soms erg lekkere ideeën heeft, gaat het hier al vaak mis. Iemand die zegt je kunt dit en dat eten, net zoals de kip/broccoli/rijst adviezen en dan een TS die dit 1 op 1 gaat overnemen omdat het gains zou geven. Resultaat motivatie om clean te eten gaat binnen no-time kapot. Mijn insteek, beter beginnen met 50-80% clean eten en het 6 maanden volhouden, dan 100% clean eten voor 2 weken en het weekend daarna de hoop opgeven en gaan cheaten.

Who cares dat je een MC hamburger naar binnen knalt wanneer je genoeg vet/eiwitten naar binnen krijgt, als het maar in je schema past. Clean eten en eten om je bulk doelen te bereiken zijn 2 verschillende dingen imo.

Simpele vuistregel voor een bulk;
Eiwitten x2 bw
Vet x1 bw
Koolhydraten de rest

Eet ELKE dag identiek evenveel calorieen en weeg jezelf smorgens “leeg”. Na 7 dagen heb je een eerlijk gemiddelde en kijk je of je gemiddelde in week 2 0.2/0.5kg stijgt. Indien niet voeg je 150/200 calorieen pd toe.

Het is niets meer dan dit en dan door jou zelf in te vullen met het lekkerste voedsel wat er voor jou bestaat. Voor de een is dat bijv. een blikje tonijn, voor de ander kip. Super random.

'Wat moet ik eten?' is dus al een verkeerde vraag en hoe snel je diepvries aardbeien eruit gooit omdat iemand zegt dat hij die goor vindt, typerend :D

'Qua verdeling van eiwitten zoek ik nog een goed tussendoortje met eiwitten, wat gemakkelijk en snel is, marina1975 weet jij nog iets?' zou een betere vraag zijn. Dan maak je gebruik van de kennis van anderen en cherry pick je voor jou iets eruit wat je het lekkerste lijkt.
 
Alhoewel @marina1975 soms erg lekkere ideeën heeft, gaat het hier al vaak mis. Iemand die zegt je kunt dit en dat eten, net zoals de kip/broccoli/rijst adviezen en dan een TS die dit 1 op 1 gaat overnemen omdat het gains zou geven. Resultaat motivatie om clean te eten gaat binnen no-time kapot. Mijn insteek, beter beginnen met 50-80% clean eten en het 6 maanden volhouden, dan 100% clean eten voor 2 weken en het weekend daarna de hoop opgeven en gaan cheaten
Dit is ook precies wat ik bedoel.
Het zijn wat alternatieven die je in kan plannen naast je normale basis. Als je een paar x per week wat lekker binnen je macro's inplant kan het best.
Zo zou voor mij een "cheat" zijn een lekkere biefstuk met champignons... dat is nu niet echt een cheat te noemen. En met wat airffyer friet of een gepofte aardappel een prima maaltijd. T is maar net wat jij als echt lekker ziet.
Schrijf dat eens op en pik er 1 per week uit. De basis van je voeding kan best rijst met.... zijn. Maar droog eten hoeft niet. Ketjap, sambal, kruiden etc. Er is genoeg om dingen lekker te maken en geen ongezond vreetfestijn.
 
nog een keer, diepvries aarbeien zijn goor !!

Can confirm. Zou je de aardbeien die ze daarvoor gebruiken voor je hebben liggen voordat ze ingevroren worden dan laat je ze staan.
 
Can confirm. Zou je de aardbeien die ze daarvoor gebruiken voor je hebben liggen voordat ze ingevroren worden dan laat je ze staan.
yup, en dat is letterlijk waar, want de aardbeien die hiervoor worden gebruikt zijn niet geschikt voor directe menselijke consumptie, het is nl industriefruit wat alleen gebruikt mag worden voor consumptie NA verwerking.
zou hier een heel stuk over kunnen tikken, maar dat voert een beetje te ver.

dus laat ik het dan nogmaals zeggen, diepvriesaardbeien zijn goor, als zijnde niet te vreten omdat ze daarvoor niet bedoeld/geschikt zijn :)
 
yup, en dat is letterlijk waar, want de aardbeien die hiervoor worden gebruikt zijn niet geschikt voor directe menselijke consumptie, het is nl industriefruit wat alleen gebruikt mag worden voor consumptie NA verwerking.
zou hier een heel stuk over kunnen tikken, maar dat voert een beetje te ver.

dus laat ik het dan nogmaals zeggen, diepvriesaardbeien zijn goor, als zijnde niet te vreten omdat ze daarvoor niet bedoeld/geschikt zijn :)

Zolang er maar geen rot/schimmel in zit is het goed voor de diepvries. En zelfs dat mag er 'een beetje' in zitten, ofja daar zit iig een tolerantie op.

Maar goed, wat denk je wat ze gebruiken voor alle sappen en smoothies die je in de winkel kunt kopen?
 
T enige wat ik vind van diepvries aardbeien is dat t vaak van die weeige waterige dotjes zijn als ze ontdooit zijn....

Maar prut ze door de yoghurt oid en je hebt dezelfde dotjes als in die kant en klare pakken vruchtenyoghurt. :tanden: die ook niet te kanen is
 
Back
Naar boven