Fitness Seller

meningen bulk-voedingsschema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leon2004nl

Novice
Lid geworden
22 jul 2021
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Hallo mensen ik ben net begonnen met een bulk en heb een paar vragen, ook zou het fijn zijn als ik meningen of tips kan krijgen over het schema.
Leeftijd: 17 jaar - BW: 75kg - Lengte: 190cm
Ik streef naar een bulk van rond de 3500 calorieen, ik train 6x per week (LPP-Split).

Voedingsschema:

OCHTEND:
1x stokbrood
4x boterhamworst
250ml chocomelk
totaal: 714 kcal - 28.6g eiwit - 106.9g koolhydraat - 19.4g vet

LUNCH:
4x scrambled egg
35g brinta (+200ml melk)
whey protein 50g (+400 ml melk)
totaal: 1188 kcal - 106.3g eiwit - 66.8g koolhydraat - 54.8g vet

AVOND:
kipdijfilet 240g
chocomelk 250ml
250g broccoli
totaal: 713 kcal - 54g eiwit - 51.4g koolhydraat - 32.4g vet

TUSSENDOOR:
120g zoute pinda's (verdeeld over de dag)
400ml sinas/ ander drinken (verdeeld over de dag)
totaal: 900kcal - 29.8g eiwit - 36.6g koolhydraat - 60.2g vet

MACRO'S V.D. BULK IN ZIJN TOTAAL: 3455 kcal - 218g eiwit - 262g koolhydraat - 167g vet

Mijn vragen:
Kloppen de macro's?
Zijn er enkele (nodige) toevoegingen, of dingen die van het schema verwijderd moeten worden?
Is dit een lean-, clean- of dirtybulk?

Ik kijk uit naar reacties en of tips, en denk dat dit forum er perfect voor is, ik wil een optimaal fysiek bouwen voor de zomer ;)
 
Macros totaal off, verzadiging factor 0.0 en niet eens gepraat over het gebrek van groente/fruit.

Ik zeg succes en laat ff weten over 2 weken of je het nog volhoud ✌️
 
Macros totaal off, verzadiging factor 0.0 en niet eens gepraat over het gebrek van groente/fruit.

Ik zeg succes en laat ff weten over 2 weken of je het nog volhoud ✌️

Haha tering man als ik het zo hoor moet ik hier niet nog 2 weken mee doorgaan, hoe moet ik dan doorgaan?
Ik heb 0 verstand van voeding, laat staan een voedingsschema maken.
 
Haha tering man als ik het zo hoor moet ik hier niet nog 2 weken mee doorgaan, hoe moet ik dan doorgaan?
Ik heb 0 verstand van voeding, laat staan een voedingsschema maken.
Google en neem de tijd om te lezen/leren.

Jou schema is eerder een lijdensweg ipv een gebalanceerd dieet. Om resultaat te krijgen moet je maanden een dieet volgen en jou schema ben je
na 3 dagen wel klaar mee.

Totaal geen vitamines uit groente en fruit. Je vetten zijn veels te hoog, macros niet goed verdeeld en algemeen ziet het er onpraktisch uit.

Vetten: bw x1
Eiwitten: bw x2
Koolhydraten: rest

Probeer elke maaltijd 25/30 eiwitten te nemen en verdeel dit over meer dan 3 maaltijden pd. Smorgems 30 eiwitten en smiddags 110 is totaal onlogisch. Zet je koolhydraten rondom je training voor/na. En eet meer havermout/brood/aardappels/rijst/macaroni etc als koolhydraat bron. Vermijd die chocomel/melk aangezien je wellicht daardoor “opgeblazen” voelt en drink gewoon water of zero dranken. En skip die pindas!
 
Google en neem de tijd om te lezen/leren.

Jou schema is eerder een lijdensweg ipv een gebalanceerd dieet. Om resultaat te krijgen moet je maanden een dieet volgen en jou schema ben je
na 3 dagen wel klaar mee.

Totaal geen vitamines uit groente en fruit. Je vetten zijn veels te hoog, macros niet goed verdeeld en algemeen ziet het er onpraktisch uit.

Vetten: bw x1
Eiwitten: bw x2
Koolhydraten: rest

Probeer elke maaltijd 25/30 eiwitten te nemen en verdeel dit over meer dan 3 maaltijden pd. Smorgems 30 eiwitten en smiddags 110 is totaal onlogisch. Zet je koolhydraten rondom je training voor/na. En eet meer havermout/brood/aardappels/rijst/macaroni etc als koolhydraat bron. Vermijd die chocomel/melk aangezien je wellicht daardoor “opgeblazen” voelt en drink gewoon water of zero dranken. En skip die pindas!

Thanks, ik zal er mee bezig!

Nog één vraag: Ik weeg dus nu 75kg, hoelang denk jij dat ik moet bulken, en wanneer moet ik beginnen met mijn cut (en hoelang moet die cut duren?)
Ik zit nu zelf te denken aan een einddoel van 85kg begin maart, en dan tot juli/augustus cutten. Is dit praktisch of niet? Ik ben compleet nieuw hier in.
 
Thanks, ik zal er mee bezig!

Nog één vraag: Ik weeg dus nu 75kg, hoelang denk jij dat ik moet bulken, en wanneer moet ik beginnen met mijn cut (en hoelang moet die cut duren?)
Ik zit nu zelf te denken aan een einddoel van 85kg begin maart, en dan tot juli/augustus cutten. Is dit praktisch of niet? Ik ben compleet nieuw hier in.
Alsof iemand dat kan bepalen zonder fotos 💁‍♂️
 
Zoiezo die 120 gram gezouten pindas weg en ongezouten cashews, pindas bevatten veel omega 6 en cashews omega 3, en 120gram noten is bijna 800kcal...kun je met veel andere veel gebalanceerder voeding vervangen. Al je vetten komen nu bijna uit pindas.

Chocomel er ook uit

Stokbrood vervangen door volkoren.

Whey eruit en hoog kwaliteit eiwit erin, vis bijvoorbeeld

Sinas eruit en water of melk erin.

Die pindas en chocomel is al meer dan 1000kcal... kun je veel efficienter indelen.
 
Zoiezo die 120 gram gezouten pindas weg en ongezouten cashews, pindas bevatten veel omega 6 en cashews omega 3, en 120gram noten is bijna 800kcal...kun je met veel andere veel gebalanceerder voeding vervangen. Al je vetten komen nu bijna uit pindas.

Chocomel er ook uit

Stokbrood vervangen door volkoren.

Whey eruit en hoog kwaliteit eiwit erin, vis bijvoorbeeld

Sinas eruit en water of melk erin.

Die pindas en chocomel is al meer dan 1000kcal... kun je veel efficienter indelen.
Geen whey? Heb een 5kg zak liggen en zover ik weet gebruikt bijna iedereen het?
 
Klopt eerst leren hoe je echte voeding op orde moet zijn.

Ik drink enkel whey vlak voor een training, niet om aan mijn eiwitten te komen.
 
Klopt eerst leren hoe je echte voeding op orde moet zijn.

Ik drink enkel whey vlak voor een training, niet om aan mijn eiwitten te komen.
Nee dit is pas onzin. Whey niet voor je eiwitten? Dat is het enige waar het goed voor is...

Niets mis met whey, al is het als beginner natuurlijk een goed idee om je voeding goed op orde krijgen, zonder alleen maar whey. En als je 150gram eiwit per dag moet binnen krijgen dan is een eiwit supplement vaak niet nodig.

Verder is pinda's vs. cashews echt een detail waar je heel weinig van zult merken. Chocomel en melk is ook geen probleem, en handig als je moeite hebt om genoeg te eten. Stokbrood al helemaal geen probleem. Maar het gaat om het geheel. Waarom heb je bijv. niet rijst, pasta of aardappelen bij je avondeten?

Maar ts is 17 jaar, en dus maar even de belangrijkste punten:
- verdeling macro's kan veel beter, zie beschrijving van ak. Hoeft niet precies, maar je eiwit en vet zijn nu wel onnodig hoog.
- eet gezond en gevarieerd

Hoe heb je trouwens je doel van 3500kcal bepaald?
 
Het is wel voor eiwitten, maar niet bedoeld zoals hij het inzet , kun je iets veel beters voor in de plaats eten vind ik. Voor het slapen of training lijkt mij beter. Zeg ook niet dat ie het helemaal niet moet gebruiken. Stokbrood is ook geen probleem maar er zijn veel voedzamere varianten voor, dat probeerde ik aan te geven
 
Nee dit is pas onzin. Whey niet voor je eiwitten? Dat is het enige waar het goed voor is...

Niets mis met whey, al is het als beginner natuurlijk een goed idee om je voeding goed op orde krijgen, zonder alleen maar whey. En als je 150gram eiwit per dag moet binnen krijgen dan is een eiwit supplement vaak niet nodig.

Verder is pinda's vs. cashews echt een detail waar je heel weinig van zult merken. Chocomel en melk is ook geen probleem, en handig als je moeite hebt om genoeg te eten. Stokbrood al helemaal geen probleem. Maar het gaat om het geheel. Waarom heb je bijv. niet rijst, pasta of aardappelen bij je avondeten?

Maar ts is 17 jaar, en dus maar even de belangrijkste punten:
- verdeling macro's kan veel beter, zie beschrijving van ak. Hoeft niet precies, maar je eiwit en vet zijn nu wel onnodig hoog.
- eet gezond en gevarieerd

Hoe heb je trouwens je doel van 3500kcal bepaald?

Ik heb met een macro-calculator online berekend wat mijn benodigde macro's zijn bij een maintenance. Ik hoorde van meerdere mensen dat wanneer je wil bulken dat je dan in een caloriesurplus van 500kcal moet eten (dus 3000+500). Ook kon je op de site aangeven hoevaak je per week trainde, en in welke intensiteit, dus daarop kwam een maintenance van ≈ 3000kcal. Moet ik dat op een andere manier berekenen misschien?
 
Whey is prima en gewoon eten niks mis mee.
 
Ik heb met een macro-calculator online berekend wat mijn benodigde macro's zijn bij een maintenance. Ik hoorde van meerdere mensen dat wanneer je wil bulken dat je dan in een caloriesurplus van 500kcal moet eten (dus 3000+500). Ook kon je op de site aangeven hoevaak je per week trainde, en in welke intensiteit, dus daarop kwam een maintenance van ≈ 3000kcal. Moet ik dat op een andere manier berekenen misschien?
Start op 2500kcal en kijk wat je gewicht doet na 2/3 weken, val je af eet je te weinig kom je (te veel) aan is je surplus te groot en stel het zo bij.
 
Whey is prima en gewoon eten niks mis mee.
Eens en pinda's, chocomel, stokbrood ook allemaal prima. Ts hoeft toch niet op kip met rijst en broccoli te zitten? 2 glaasjes sinas ook geen probleem al zou ik altijd voor zero dranken gaan.
 
Als Topicstarter hiermee aankomt en zich er prettig bij voelt dan is het goed toch , al zijn er tal van betere keuzes in voeding te maken

Gezouten pinda's vervangen door ongezouten pinda's / Cashews
Suiker houdende dranken vervangen door light / zero dranken

Waarom geen zalm / tonijn / witvis toevoegen ?

Niet alles hoeft Kip / Rijst / Brocolli te zijn, je kunt prima ook eens aardappelen of pasta eten
 
Zelf zou ik opteren voor rijst/pasta/aardappel oid bij diner ipv chocomelk.
En de sinas eerder light variant pakken en 2 stuks fruit nemen.
 
Ik heb voor jou een voorbeeld van mijn voeding tijdens de bulk in de bijlage gezet. Probeer je eens wat meer te verdiepen in het kiezen van de juiste voeding en macros.
 

Bijlagen

  • voeding.png
    voeding.png
    129,6 KB · Weergaven: 189
Hou een beetje de macro's in de gaten, maar voor de rest vooral kijken naar de resultaten die je boekt. Op dit schema zit je alleen wat ver boven 1 gram vet per kg lichaamsgewicht.

Volle focus op progressie in de sportschool en je weet vanzelf wat er goed of fout gaat.
 
Je schema ziet er een dirty bulk uit. Welke chocomelk/melk is het, mager of volle?
Ik zou wat minder noten eten en ongezouten. Want je eet 2xbw in vetten. Cashew bij voorkeur eten geen pinda’s.En wat ik ook niet zie is water. 2 liter is voldoende.
En ik zou ook zoals aangegeven beginnen met 2500 kcal en kijken wat je lichaam doet. Meeste vrienden van mij denken dat ze veel te veel verbranden omdat ze bvb in de bouw werken. Maar dat valt nog goed mee. Toen ik 18 was en net begon te werken in de bouw vrat ik ook 3500 kcal met als gevolg 10kilo op 3 maand tijd. En dat zag ik ook bij mijn matties oooh ik werk in de bouw en die calculator zegt dat ik minstens 3000 kcal nodig heb + 500. Nu zijn ze allemaal fat as fuck.

Dus wat minder vetten eten, eiwitten miss ook wat minder 2x bw en de rest KH.
Wat meer groenten, water en probeer rond de 2500 kcal te eten en zie wat je lichaam zegt na 2/3weken. En kijk ook hoe het gaat in de sportschool ga je vooruit blijf dan even op je huidige macro’s.

Beginners gainen soms spieren en verliezen wat vet in het begin. Rookie gains.
En zoek eens op google IIFYM daar ga jij wel wat aan hebben. Veel succes!
 
Back
Naar boven