XXL Nutrition

Meningen cut schema

Bezoekers in dit topic

Joe84

Novice
Lid geworden
28 jan 2018
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
110kg
Hey hey allemaal,

Ik heb een cut schema opgesteld omdat ik mijn vetpercentage wil verlagen.
De vraag is eigenlijk heel simpel, wat vinden jullie er van en wat zouden jullie eventueel veranderen of toevoegen?
Ik train 4/5 dagen per week met een splitschema.
Drink naast mijn schema 2L water per dag.

De shake in het schema in de avond is direct na training de maaltijd is rond half 9 in de avond.

groeten,

joe
 

Bijlagen

  • voedingschema maart.pdf
    224,1 KB · Weergaven: 175
  • calorieverbruik maart.pdf
    183,1 KB · Weergaven: 109
Ziet er wel oké uit, maar wel erg weinig groente. Verder vind ik zelf een cut gemakkelijker vol te houden door geen kcal uit drinken te halen (dus geen melk, een shake is wel prima), maar liever vast voedsel te eten, net als olijfolie inruilen (is zeker wel gezond, maar je hebt nu p/d olijfolie erin staan). Ik persoonlijk kies dan liever voor boterhammen met pindakaas, veel groenten, vis/kip/rund etc. Noten zou ik wel erin houden, aardappel/rijst/pasta is om het even. In de cut kies ik vaak voor zilvervlies rijst i.v.m. verzadiging en 100 gram rijst is voor mijn gevoel meer dan 100 gram pasta. Verder zou ik 2x zoveel drinken.

De macro's lijken mij prima. Belangrijk is dat je je er goed en fit bij voelt en het vol weet te houden.
 
Thanks voor je input. De olijfolie die ik in men schema heb staan gebruik ik om men kip te bakken. De enige die er in staat in de morgen is om aan mijn vetten te komen. Als ik mijn eiwitten en vetten er in zet dan heb ik nog maar weinig over voor carbs. En ben me er van bewust dat er weinig groenten in staan. Wat zou jou aanvulling zijn? Men shake is idd met water ook te pakken.
 
de olie die je gebruikt om de kip te bakken... eet je die ook allemaal op? of schep je je kip eruit? want dat scheelt nogal. Als je het er enkel in bakt en eruit schept zal je misschien net aan de helft ervan binnen krijgen.

Macro's zien er op zich prima uit. Gewoon proberen en kijken wat het doet voor je.
 
Ik schep wel de kip er uit inderdaad vandaar dat ik in de ochtend de olijfolie door men shake gooi.
zou jij extra olie toevoegen in de ochtend dan ?
En wat betreft de groente heb je daar nog tips op.
Tha ks voor je reactie.
 
Ik zou zelf liever ergens noten eten of qua groente ergens wat avocado bij of een eitje hier en daar in plaats van olie ergens bijdoen.
Je kan ook denken aan wat chocolade, pindakaas, satehsaus oid.

Je zou bij je ochten dtussendoor en je lunch nog wat groente erbij kunnen doen. Tomaten/komkommer/sla/ui etc op je boterham met kip. Kan je ook in je tortilla doen met de lunch. Maar hier kan je dus ook denken aan wat quacamole bij je tortilla... heb je ook meteen de vetten van de avocado. ;)

Avondeten zou ik sowieso minimaal 200 gr groente erbij nemen.
 
Thank you !! Dat ga ik dan zeker doen mocht ik door het toevoegen van de groenten etc. Boven men Cal uitkomen. WAt zou je dan weg laten ?
 
Extra groenten zullen niet het probleem zijn.. 500 gram groenten en je hebt hooguit 100 kcal.... Dus dat tikt niet echt aan.
Als je dan wat weg moet laten zou ik zeggen de magere melk in de avond. De whey kan je ook met water nemen of door je kwark doen.
 
Thank you heb er veel aan en ga het aanpassen.
Ga een weekje of twee aankijken wat het voor me doet. Mocht ik nog vragen hebben aan de hand van resultaten dan zal ik ze stellen.
 
Back
Naar boven