XXL Nutrition

meningen graag

Bezoekers in dit topic

Ilya

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2002
Berichten
1.284
Waardering
29
Vandaag 1ste dag training van een lange periode droogtraining.

Advies gekregen om op 65 a 70% te gaan trainen. Ik weet dat sommigen hier dat absolute onzin vinden, maar aan de andere kant snap ik de opmerking wel. Je traint voor behoud, alles teveel is TE VEEL aangezien ik toch minimaal 8% kwijt moet.

Daarom is mijn vraagje eigenlijk, zou je met 65 a 70% wel op behoud trainen of belast je daar de spieren weer net niet genoeg mee ?

en nog zoiets als je dan toch op 65 a 70% zit en je gaat tot het uiterste dan kun je alsnog 12 reps maken of meer. Of zou je beter tegen de 8 a 10 reps blijven zodat het dus helemaal niet echt uitputtend is.
 
Ik neem aan dat je het over anaerobe oefeningen hebt. Tijdens mijn cutperiode heb ik altijd zware en korte sets gedaan, reprange was 6-8 en nooit meer dan 8 sets per trainingssessie. Dat werkte voor mij.

Ik ben van mening dat als je op behoud wil trainen je dan verder moet gaan met je huidige trainingsprogramma, alleen maak je niet meer dan 8 sets per trainingssessie.

Ilya
Daarom is mijn vraagje eigenlijk, zou je met 65 a 70% wel op behoud trainen of belast je daar de spieren weer net niet genoeg mee ?

Het zal wel werken voor een tijdje maar op den duur zul je denk ik toch wat intenser moeten trainen. Je zou kunnen afwisselen tussen een periode waarin je met 65% a 70%traind en een periode met een lager volume en een hoger intensiteit (80% a 90%). Afwisselen dus.
 
Je moet juist zo zwaar modelijk blijven trainen om zoveel mogelijk vast te houden en zorgen dat je eiwitten hoog blijven.
 
Ik denk dat jij bij cutten gewoon het hele % verhaal moet vergeten, maar je je meer moet concentreren op het beoogd aantal reps.

Naarmate je langer in een dieet zit zal je merken dat je kracht afneemt % ergens van zeggen dan dus niets meer.
Je moet dus gewoon maximaal blijven trainen, mischien de reps wat bijstellen (hogere reps gaan nu eenmaal makkelijker op dieet als lagere reps) en je dieet en eventuele aerobe training de rest laten doen.
 
Originally posted by 3XL
Ik denk dat jij bij cutten gewoon het hele % verhaal moet vergeten, maar je je meer moet concentreren op het beoogd aantal reps.

Inderdaad, ik denk ook dat je zoiezo lichter zal gaan trainen, omdat je gewoon minder kracht hebt. Dat betekend alleen niet dat je lekker op je makkie kan trainen. Gewoon net zo knetterhard, of misschien zelfs harder trainen dan normaal.


Naarmate je langer in een dieet zit zal je merken dat je kracht afneemt...

Meen je dat nou!? Dag 2 carbless was al helemaal k*t. :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven