AndroidHealthClinic

Meningsverschillen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by WoUz
Wat ik me heb laten vertellen is dat je juist een beetje zwaar moet gaan als je spieren moe zijn, om zo je spieren dus te beschadigen. Ofwel gewoon setjes als 8x 45% 8x 60% 6 - 8x 80% en dan nog 90% till failure. En mij werd ook verteld dat DIT de reden is dat biceps na rug worden getraint en Triceps na Borst, omdat ze dan al moe zijn. Maar dit is dus ook bull?


Dat is inderdaad bull, dan overtrain je je triceps en biceps, ze krijgen onvoldoende individuele aandacht en je borst en rug krijgen ook niet voldoende omdat je je nog aan het sparen bent voor je volgende spiergroep. Zoveel mogelijk opdelen.

Zoals ik hier lees beschadig je dus je spieren meer door gelijk na je warmup set zo zwaar mogelijk te pakken (90% ?) en dan rustig aan trugzakken ???

Terugzakken is een groot woord, als het nodig is ga je een ietsje lager om binnen je rep range te blijven.
 
Hmm, ik weet wel dat mijn biceps wel goed gingen toen ik ze na mijn rug ben gaan trainen (en meer spierpijn erin had, 'goede' spierpijn welteverstaan)
En triceps, tja, die doe ik op het moment zelf 2 keer in de week, die zijn altijd wel snel hersteld, ene keer doe ik ze na mijn borst, en 3 of 4 dagen later na mijn schouders...
Maar ik zal binnenkort eens mijn schema omgooien om eens te kijken of het beter gaat, ik heb namelijk nu niks te klagen :)

Hoe zouden jullie biceps en triceps doen dan? bij elkaar op 1 dag? en dan schouders verdelen bij borst (+ voorkant schouders) en rug (+achterkant schouders)?
 
Biceps en triceps samen, met supersets, al de rest apart.
 
Hmm, maar dan krijgen we: benen, borst, rug, schouders en triceps/biceps... Dat gaat 5 dagen worden, en die tijd heb ik helaas niet :(
Tenzij ik doordeweeks 4 dagen achter elkaar train en dat loopt bij mij op overbelasting en blessures uit :(

Maarja ik ga voorlopig maar ff door zo als ik nu doe, gaat nu nog hartstikke keihard :P
 
Originally posted by SQUAT
Beetje zinloos als het om spiergroei gaat.
Wel goed als je eens de draad wil ontspannen. Kan ook best zwaar zijn als deze sets meer dan 70% van je 1RM bedraagt. Maar of dit effectief zal zijn om spiergroei te bevorderen?

da vraag is, waarom zou het NIET effectief zijn om spiergroei te bevorderen?

failure is zeker niet noodzakelijk voor spiergroei. en een hoger percentage met wat lagere reps en wat meer sets is zeker goed voor de spiergroei, maar wel als je het totaal volume onder ogen bekijkt, en niet zozeer het aantal sets. is volgens mij zeker niet beperkt tot powerlifting, verre van.

heb er snel een grafiekje bij gezet over het vezelftype dat wordt gerecruteerd. als je in acht neem dat TypeIIb het grootste groeipotentieel hebben, dan lijkt het me duidelijk en zelfs zinnig om zeker van tijd tot tijd (ja, zeker voor spiergroei) zwaarder te trainen, met minder reps maar wat meer sets om eenzelfde totaalvolume te behouden.


[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Dat is toch wat we zeggen ? meer volume, intensiteit binnen de perken ...
 
soms kan het ook beter zijn voor de spiergrioei om de intensiteit te verhogen met eenzelfde volume. (ik zeg daarom niet altijd want dat is ook niet echt goed)
 
Het probleem met intensiteit is dat te weinig geen spiergroei stimuleert en dat teveel je herstelperiode verlengt door schade aan het zenuwstelsel. Daarom is het best je juiste rep range te bepalen, en dan gewoon een gewicht te selecteren waarmee je zoveel reps kan doen en niet een meer. Maar dan ook effectief te stoppen, zonder drop sets of negatieven.
 
Originally posted by Big Cat
Het probleem met intensiteit is dat te weinig geen spiergroei stimuleert en dat teveel je herstelperiode verlengt door schade aan het zenuwstelsel. Daarom is het best je juiste rep range te bepalen, en dan gewoon een gewicht te selecteren waarmee je zoveel reps kan doen en niet een meer. Maar dan ook effectief te stoppen, zonder drop sets of negatieven.


't is wel zo dat 100% intensiteit hard is :) ik heb het meegemaakt.

maar ik denk 1 keer om de aantal weken met 85%+ werken zeker niet slecht is. gewoon niet te vaak, en het doordacht te werk gaan (wat feitelijk met alles zo is.)
 
Back
Naar boven