Fitness Seller

Men's Health The Book Of Muscle

Bezoekers in dit topic

mephisto56

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
89
Waardering
0
Iemand ervaring met dit boek? Zoek iets waar ik met m'n gewichtjes thuis wat mee kan doen.
 
Heb hem thuis liggen. Is een goed boek. Bevat naast korte informatie over typen spiervezels en voedingstips vooral een uitgebreide beschrijving van oefeningen met losse gewichten en stangen (duidelijke foto's en overzichten van welke spieren ermee getraind worden) en enkele trainschema's.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Als je thuis wilt trainen met losse gewichten is dit boek wel een goede hulp.
 
Voor bewegende gif's van oefeningen check www.exrx.net, www.bodybuilding.com (zie exercises) en www.abcbodybuilding.com. Die zijn gratis en de uitleg is vaak goed. Maar dat Book of Muscle - daar Action Dan zegt dat het ook info over spiervezels etc. gebruikt - kan dus nog steeds handig zijn. Echter, het is wel Men's health. Dat blad is ook verantwoordelijk voor 'Een ripped sixpack in 2 dagen' en 'wil jij er binnen een week uitzien als deze kerel (foto van Ahnuld)'. Wees dus op je hoede met wat ze schrijven.
 
huckfinn heeft een punt. De info over spiervezels kun je hier op t forum ook vinden, de oefeningen op de sites waarvan huckfinn je de links gaf. Zo zijn heel veel boeken als overbodig te beschouwen, omdat de info wel ergens op internet is te vinden. Ik vind het toch een goed boek. Er komt geen typische Mens Health flauwekul in naar voren zoals "ripped in 6 weken" of een "wasbord in slechts 5 minuten ab-training per dag" en ik vind het handig om dingen in op te zoeken zonder het internet op te moeten.
 
Merci voor de reacties. Weet iemand of er ook genoeg leuke routines/programma's voor elk niveau in staan?
 
3 schema's:

1 voor beginners, 1 voor gevorderden en 1 voor geavanceerden. Elk schema is voor 3 x trainen per week en beschrijft uitgebreidt de trainingen (volgorde, oefeningen, aantal sets en reps, tempo, rust tussendoor) en duurt 27 weken. Ervan uitgaande dat jij geen beginner bent (definitie beginner volgens dit boek: iemand die korter dan een jaar traint) kun je met het 2e en 3e schema dik een jaar vooruit om te trainen. Ik heb de schema's zelf niet geprobeerd (ik ben veel te eigenwijs om andersmans schema's op te volgen en doe wat ik zelf wil, maar wel volgens de richtlijnen gegeven in de sticky's) dus ik kan je niet zeggen of de schema's goed zijn. Ik zou zeggen: kopen dat boek en probeer ze eens. Kun je ons gelijk laten weten wat jouw ervaring ermee is :) Hopelijk heeft deze post je vraag voldoende beantwoord
 
Back
Naar boven