MuscleMeat

Met knop verstelbare dumbells

Bezoekers in dit topic

bitano

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
175
Waardering
43
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Hoi!

Ik heb een home gym waar ik samen met een goede vriend train. We gebruiken afwisselend de dumbells die ik heb liggen en zijn dus constant bezig met gewichten toevoegen / eraf halen.

Ik wilde in eerste instantie nog een set halen zodat we allebei onze eigen dumbells hebben, maar toen hoorde ik over dumbells met een draaischijf waarmee je het totale gewicht kunt instellen en het benodigde dus aan de stang blijft 'kleven'. Dat lijkt me super handig en snel werken!

Heeft iemand ervaring met dit soort dumbells? Werken ze soepel? Zijn ze niet slijtage gevoelig?
 
Hoi!

Ik heb een home gym waar ik samen met een goede vriend train. We gebruiken afwisselend de dumbells die ik heb liggen en zijn dus constant bezig met gewichten toevoegen / eraf halen.

Ik wilde in eerste instantie nog een set halen zodat we allebei onze eigen dumbells hebben, maar toen hoorde ik over dumbells met een draaischijf waarmee je het totale gewicht kunt instellen en het benodigde dus aan de stang blijft 'kleven'. Dat lijkt me super handig en snel werken!

Heeft iemand ervaring met dit soort dumbells? Werken ze soepel? Zijn ze niet slijtage gevoelig?

Welk merk?.Bowflex en soortgelijken zou ik niet nemen .Zijn met een draaischijf op het uiteinde zou ik ze links laten liggen. Deze blijven even lang als je 2kg neemt of 24 en zijn daardoor niet praktisch bij bepaalde oefeningen. De kwaliteit is ook bedenkelijk. Tenzij de nieuwe modellen verbeterd zijn.

Ikzelf heb powerblocks en ben hier zeer tevreden van. Zeer snel veranderen van gewicht en is kwaliteit. Je moet er wel niet mee gaan gooien.
 
Naast de Powerblocks die al genoemd zijn, zijn de [Link niet meer beschikbaar] wellicht ook nog een optie voor je.
 
Naast de Powerblocks die al genoemd zijn, zijn de [Link niet meer beschikbaar] wellicht ook nog een optie voor je.

Mocht snelheid van het gewicht te veranderen belangrijk zijn dan vind ik de Powerblocks beter.
 
Die powerblocks zien er inderdaad niet verkeerd uit. Volgens mij kunnen ze met uitbreiding zelfs tot iets van 40 KG (?)
 
Die powerblocks zien er inderdaad niet verkeerd uit. Volgens mij kunnen ze met uitbreiding zelfs tot iets van 40 KG (?)

Met de stage 3 gaan de 9.0 zelfs tot 59 kg. Mijn zijn de sports 5,0 deze gaan met uitbreiding maar tot een 30 kg. En deze uitbreiding is moeilijk te vinden. Mss best de 9.0 nemen.

Ik heb de 5.0 genomen omdat ik deze 2e hands goedkoop en nieuw heb kunnen kopen. Anders had ik de 9.0 aangeschaft.
 
Ik heb de bowflex tot 41 kg al een paar jaar, en nog steeds tevreden van... uiteraard niet mee smijten, maar voor alle oefeningen die ik er mee doe, werken ze perfect!
2dehands eens kijken of op ebay... niet makkelijk te vinden hoor!
 
Ik heb de bowflex tot 41 kg al een paar jaar, en nog steeds tevreden van... uiteraard niet mee smijten, maar voor alle oefeningen die ik er mee doe, werken ze perfect!
2dehands eens kijken of op ebay... niet makkelijk te vinden hoor!

ik heb ze geprobeerd en niet tevreden over.Ze blijven even lang 2kg of 41 kg.En voor veel oefeningen vind ik ze te lang. dumbbell curls,shoulder press...

Zijn ook mensen die ze een tijdje hebben en er problemen mee hebben.Dat de schijven niet meer blijven zitten enzo.

Bowflex kan niet tippen aan de powerblocks.

Zijn trouwens veel reviews te vinden van beiden en powerblocks komen er beter uit.
 
Ik gebruik ze geruime tijd van DKN en dat werkt als een tierre lier, ik wil niks Ander's
 
Back
Naar boven