MuscleMeat

Met wat mixen jullie je whey in een shake?

Met wat mixen jullie je poeder in jullie shake?

• Magere melk.

Stemmen: 18 20,7%
  • Half-volle melk.

Stemmen: 22 25,3%
  • Soja-melk.

Stemmen: 1 1,1%
  • Water.

Stemmen: 40 46,0%
  • Andere, vertel.

Stemmen: 6 6,9%

• Totaal stemmers
    87

Users who are viewing this thread

Purple

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
2 apr 2003
Boerenmelk natuurlijk :bang:

Ja jij was dat laatst die onder die koe lag he... Ik wist het.

maar wat je daarna deed met dat arme beest dat had ik niet zo nodig hoeven zien hoor :cool:

killerbee

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
24 mrt 2006
Lengte
1m82
Massa
92kg
allesinds niet meer met dextrose:walgelijk:eek:

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
LOL zotteke ^

En de lactose heeft dat soms een remmend/vertragend effect?

Nee, integendeel. Zorgt zelfs voor een verbeterde opname

Wat dat aangaat zou ik me meer druk maken over de hoeveelheid vocht waar je mee mixt als het water/melk verhaal.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Verklaar u nader aub?

De zgn snelheid van wei zit'm in de passeersnelheid van de maag. Als je een shake te dik maakt dan word deze passeersnelheid vertraagd, als j'm erg dun maakt dan neemt de vloeistof wel de zgn binnenbocht van de maag en bereikt op die manier sneller de darm, maar je vergroot ook het volume waardoor er ook weer meer te passeren valt wat tijd in beslag neemt.

Is dus zoeken naar de optimale verhouding. Meestal word iets van 10:1 aangehouden, 10gr eiwit op 1dl vloeistof, maar zelf nmaak ik m'n shakes iets dunner.

LLCoolK

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
28 aug 2007
zomer --> magere melk en water

winter --> halfvolle

shinrisen

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
21 aug 2006
De zgn snelheid van wei zit'm in de passeersnelheid van de maag. Als je een shake te dik maakt dan word deze passeersnelheid vertraagd, als j'm erg dun maakt dan neemt de vloeistof wel de zgn binnenbocht van de maag en bereikt op die manier sneller de darm, maar je vergroot ook het volume waardoor er ook weer meer te passeren valt wat tijd in beslag neemt.

Is dus zoeken naar de optimale verhouding. Meestal word iets van 10:1 aangehouden, 10gr eiwit op 1dl vloeistof, maar zelf nmaak ik m'n shakes iets dunner.

Als je vruchtensap toevoegd, heeft dit enig effect op de "passeersnelheid" van de whey? Ik had vroeger nog wel eens de neiging om m'n whey met versgeperst sinaasappelsap, een banaantje (en soms zelfs wat havermout) te mixen maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat dit de snelle opname niet ten goede zou komen.

maar het smaakt niet bepaald beter met water. niet dat het veel uitmaakt maar toch.

Naar boven