AndroidHealthClinic

Met welk koolhydraten carbloaden voor fotoshoot?

Bezoekers in dit topic

Coolbuilder

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Foto Contest
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
957
Waardering
1.156
Ik doe een korte carb depletion van T nation(shredded in 6 days)
Dit is omdat ik zaterdag een fotoshoot heb!
Houd in het kort in

Maandag : 8 liter water drinken ,onder de 50 gram carbs
Dinsdag: 8 liter water drinken, onder de 50 gram carbs
Woensdag: 8 liter water drinken, onder de 50 gram carbs
Donderdag: 10 liter water drinken, onder de 50 gram carbs
Vrijdag: 75 gram carbs per maaltijd, na 3 uur smiddags niet meer dan 240ml water per maaltijd
Zaterdag: Water nippen

Nou word er in het artikel genoemd dat je als eerste fruit eet. en dan de 4 maaltijden daarna dingen zoals rijst, aardappels etc. De laatste 2 maaltijden zijn heel hoog in de glycimische index(snoep, rijstwaffels met normale jam)

Nou zeggen andere mensen op verschillende websites dat je geen fruit sochtends moet eten en het alleen maar bij voedsel als aardappels en rijst moet laten? Klopt dit?

Iemand ervaring ermee?

En moet ik mijn zout/sodium intake nog beperken?
 
Ik zou vanaf woensdag zout er uit gooien, iig natrium laag houden. Als je nog zout gebruikt neem dan sowieso mineraalzout zodat je wel voldoende kalium binnen krijgt en minder natrium. Houd ook magnesium bij de hand tegen kramp. Veel water en veel plassen verwijdert niet alleen vocht maar ook waardevolle mineralen en zouten. Dus vandaar.

Maar je water intake zoveel in zo korte tijd? hmmm kan wel maar is wel erg kort om zo snel zoveel te gaan drinken. Ik zou de vrijdag over de hele dag maximaal 1 liter drinken.

Liefst laad ik zelf met rijst bijvoorbeeld. Maar als je goed depleted bent kan je ook het laden beginnen met wat fruit.

Hoe sta je er nu voor dan?
 
Ik zou vanaf woensdag zout er uit gooien, iig natrium laag houden. Als je nog zout gebruikt neem dan sowieso mineraalzout zodat je wel voldoende kalium binnen krijgt en minder natrium. Houd ook magnesium bij de hand tegen kramp. Veel water en veel plassen verwijdert niet alleen vocht maar ook waardevolle mineralen en zouten. Dus vandaar.

Maar je water intake zoveel in zo korte tijd? hmmm kan wel maar is wel erg kort om zo snel zoveel te gaan drinken. Ik zou de vrijdag over de hele dag maximaal 1 liter drinken.

Liefst laad ik zelf met rijst bijvoorbeeld. Maar als je goed depleted bent kan je ook het laden beginnen met wat fruit.

Hoe sta je er nu voor dan?

Ik was al bezig :p Maar bedankt voor de tips! Maar dat van dat zout is dan alleen maar bevestiging, heb ik dat iig goed gedaan. Heb gelukkig ook geen kramp gehad tot nu toe!
Waarom ik zoveel water drink is omdat de 'flush mode' dan nog heviger word. Dat is tenminste wat ik erover gelezen heb.

Hmm oke, rijst heb ik in de vriezer liggen dus dat zal ik morgen eten. Heb maandag full body(geen schouders, dinsdag upper body(geen schouders), woensdag upperbody gedaan. Puur om het glycogeen uit te spieren te onttrekken.

Eet je rijst omdat er relatief minder vocht in zit dan fruit of om de langere afgifte van de koolhydraten?

Hoe ik er nu voor sta. 82kg 8% procent, flat.
Maandag nog 84kg
Foto van maandag

20151031_154001_HDR.jpg
 
Ik bedoelde met zoveel water dat je zo snel zo hoog gaat. Normaal bouw je het in langere tijd op naar zoveel ipv in 1 week.
Maar geeft niet, je lichaam zal er evengoed vlot op reageren door overtollig water te dumpen.

Rijst eet je omdat het complexere KH zijn. Velen pakken het altijd rustig en safe aan. Maar wat fruit eten kan in principe geen kwaad.

Waarom geen schouders dan? Ik zou ze gewoon meepakken.

Je kan op de vrijdag ook een rustige training pakken hoor. Niet te zwaar gaan. Alleen de spieren weer lekker voltrekken.

foto ziet er erg goed uit, zeer netjes je fysiek. Absoluut wedstrijd en shoot waardig.
 
Ik bedoelde met zoveel water dat je zo snel zo hoog gaat. Normaal bouw je het in langere tijd op naar zoveel ipv in 1 week.
Maar geeft niet, je lichaam zal er evengoed vlot op reageren door overtollig water te dumpen.

Rijst eet je omdat het complexere KH zijn. Velen pakken het altijd rustig en safe aan. Maar wat fruit eten kan in principe geen kwaad.

Waarom geen schouders dan? Ik zou ze gewoon meepakken.

Je kan op de vrijdag ook een rustige training pakken hoor. Niet te zwaar gaan. Alleen de spieren weer lekker voltrekken.

foto ziet er erg goed uit, zeer netjes je fysiek. Absoluut wedstrijd en shoot waardig.
Ohh op die manier. Dan bouw ik het een volgende keer zeker op! Schouders omdat je die bijna bij elke oefening gebruikt, al is het al alleen maar ondersteunend.
Bedankt voor de tips! Heb vandaag toch nog 20 minuten licht getraind.

Zit nu al 4 uur zonder water.. Nu snap ik waarom bodybuilders zo bekaf/misselijk zijn tijdens de show. En zij doen het misschien wel een dag
 
Je had wel je water een beetje kunnen verdelen over de dag.
Af en toe een slokje. :cool: dus neem maar een klein slokje af en toe dan.

mbt de schouders. front werkt wat mee met borst oefeningen en rear een beetje met row oefeningen, meewerken is iets anders dan gericht trainen ;)
 
Ananas, rijstwafels met nutella, haribo snoep. Dingen die ik zelf met de flexcup gedaan heb. En ga even half uurtje voor je shoot poses oefenen. Sta je ook harder erbij
 
Leuk dat je een shoot hebt. Ik hoop dat je een fotograaf hebt die je fysiek er goed uit laat komen, want die zijn er niet zoveel.
Over het algemeen heb je er meer aan als je wat voller staat, maar dat is echt afhankelijk van het licht wat de fotograaf gebruikt
 
Succes vandaag! :)
 
Coolbuilder
succes vandaag en hoe sta je er voor?
Je kan vandaag ook kleine beetjes KH eten he. Geen grote maaltijden anders sta je met een bolle buik.
Stukkie chocolade is nu ook lekker.
 
Bedankt nog allemaal.
Jammer genoeg was ik gisteravond op mijn droogst en volst.
Dit was een uur nadat ik in een warm bad gezeten had met Epsom badzout.
Hierna heb ik de hele nacht liggen zweten waardoor ik de volgende morgen 1 kg lichter was. (79,3kg)
Ik zag er flat uit, dus ik ging carbs eten maar mijn conditie kwam niet meer terug.
Desondanks toch blij met de foto's
Vond het alleen wel jammer want had de fotoshoot gekregen van eigenaar van Majin Muscle dus wilde wel alles eruit halen.
Fotos ben ik nu aan het uploaden via tinypic, ze zijn te groot voor hier
 
Bedankt nog allemaal.
Jammer genoeg was ik gisteravond op mijn droogst en volst.
Dit was een uur nadat ik in een warm bad gezeten had met Epsom badzout.
Hierna heb ik de hele nacht liggen zweten waardoor ik de volgende morgen 1 kg lichter was. (79,3kg)
Ik zag er flat uit, dus ik ging carbs eten maar mijn conditie kwam niet meer terug.
Desondanks toch blij met de foto's
Vond het alleen wel jammer want had de fotoshoot gekregen van eigenaar van Majin Muscle dus wilde wel alles eruit halen.
Fotos ben ik nu aan het uploaden via tinypic, ze zijn te groot voor hier

owokee da's klote.
Volgende keer geen lang bad nemen dan he. We mogen bijv ook de laatste week voor een wedstrijd geen zonnebank of sauna meer pakken ivm vocht.
Erg zweten is gewoon ruk voor de wedstrijd of een shoot.

Majin Muscle, vandaar de 8l en 10l water. ;) of komt dat advies niet van Leroy?
Wanneer staan je foto's op FB? Dan zal ik ze ook wel zien langs komen.

Maar goed, mooi dat je toch blij bent met de foto's en je hebt weer wat bijgeleerd over je lichaam en een korte prep.
 
2r5by2b.jpg

5b46d4.jpg
161m361.jpg

14kjuoy.jpg

Zoals je straks kunt zien zijn vooral mn abs minder zichtbaar.. Maarja volgende keer beter! FOTOGRAAF: Guy Croissiaux
Ik upload zo ook nog even hoe ik er gisteravond bij stond. Zie je dat ik abs heb:p
 
owokee da's klote.
Volgende keer geen lang bad nemen dan he. We mogen bijv ook de laatste week voor een wedstrijd geen zonnebank of sauna meer pakken ivm vocht.
Erg zweten is gewoon ruk voor de wedstrijd of een shoot.

Majin Muscle, vandaar de 8l en 10l water. ;) of komt dat advies niet van Leroy?
Wanneer staan je foto's op FB? Dan zal ik ze ook wel zien langs komen.

Maar goed, mooi dat je toch blij bent met de foto's en je hebt weer wat bijgeleerd over je lichaam en een korte prep.

Ohh dan heb ik dat ook al fout gedaan. Laatste dag nog gezonnebankt :p Half uur in bad gezet ook
Nee de andere eigenaar, zijn companion Jurgen. Had dat van dat water drinken van t nation.
Maar inderdaad!
 
Ik geloof je amigo. Je ziet aan de 2e foto duidelijk dat de abs er goed voor stonden.

Ik weet hoe snel een shape kan veranderen van droog naar soft. Heb het zat gezien en zelf ondervonden.
 
Ohh dan heb ik dat ook al fout gedaan. Laatste dag nog gezonnebankt :p Half uur in bad gezet ook
Nee de andere eigenaar, zijn companion Jurgen. Had dat van dat water drinken van t nation.
Maar inderdaad!

Ach, fout gedaan. Wat heet fout, in bodybuilding heb je eigenlijk je hele actieve carriëre alleen maar leermomenten.
 
Leuke foto's man, goed gedaan :) Jammer om te lezen dat het niet geheel volgens plan gegaan is. Volgende keer beter toch ;) Op het podium ofzo? ;) ;)
 
Goed het laden timen is erg moeilijk vooral zonder coach. Beter alleen wat dingen nemen voor vasculariteit.
 
Leuke foto's man, goed gedaan :) Jammer om te lezen dat het niet geheel volgens plan gegaan is. Volgende keer beter toch ;) Op het podium ofzo? ;) ;)
Dankje! Haha volgende keer beter ja, maar podium twijfel ik aan. Je kan simpelweg niet op tegen gasten die kuren als je natuurlijk bent. Zelfs de lichtste klasse Physique zijn vaak gewoon goede bodybuilders, die ook vaak kuren.
 
Goed het laden timen is erg moeilijk vooral zonder coach. Beter alleen wat dingen nemen voor vasculariteit.
Zoveel geld heb ik er niet voor over. Ik ben niet zo vasculair. Ben ook wel eens droger geweest maar veel minder massa, had ik ook weinig aders..
 
Back
Naar boven