MuscleMeat

Met welke oefeningen pak ik echt die achterkant van de schouder aan

Bezoekers in dit topic

willem 2 zei:
Om deze reactie kan ik alleen maar lachen.
Willem 2.

KaLe zen opmerking was wel terecht, want jij beweerd dat BTNP WEL voor achterkant schouders is terwijl iedereen anders hier afkomt met een hele wetenschappelijke uitleg dat het niet zo is. Het enige wat jij doet is associëren: ACHTER de nek, ACHTERSTE schouderkoppen ???
 
willem 2 zei:
Om deze reactie kan ik alleen maar lachen.
Willem 2.

lach maar, maar ik lach harder...

edit;

voor 23 jaar bodybuilding vind ik dit toch een beetje tegenvallen. Ooit wel eens verdiept in anatomie?
 
KaLe zei:
lach maar, maar ik lach harder...

edit;

voor 23 jaar bodybuilding vind ik dit toch een beetje tegenvallen. Ooit wel eens verdiept in anatomie?

En wie het laatst lacht lacht het best.

En in anatomie verdiep ik mijzelf niet, heb ik geen zin in, ik ben geen boekenwurm maar een bodybuilder, en ik heb geen zin in het napraten van wat een ander in een boek schrijft, de schrijven het vaak nog allemaal anders ook en ze willen allemaal gelijk hebben.

Ik train al 24 jaar, ik heb al meer dan 2000 keer deze oefening uitgevoerd,en ik moet zeggen hij bevalt mij nog steeds prima.
Ik ben een liefhebber van basisoefeningen en ga van het standpunt uit: des te ingewikkelder het schema, des te minder is het resultaat voor een recreative natural bodybuilder.
De ervaring is de beste leermeester is mijn standpunt.
Trainen en niet lullen.
Groet;
Willem 2.
 
Mooie stelling, maar ik zeg bvb toch ook niet dat ik m'n triceps train bij barbell curls ? Komt eigenlijk op hetzelfde neer.
 
nog een paar goede:

- reverse peck-deck met handpalmen naar buiten gedraaid.
- op je zij liggen op een bankje en omgekeerde fly beweging maken met dumbbell naar buiten gedraaid
 
willem 2 zei:
Ik ben een liefhebber van basisoefeningen en ga van het standpunt uit: des te ingewikkelder het schema, des te minder is het resultaat voor een recreative natural bodybuilder.
De ervaring is de beste leermeester is mijn standpunt.
Trainen en niet lullen.
Groet;
Willem 2.

:thumbs:
 
willem 2 zei:
En wie het laatst lacht lacht het best.

En in anatomie verdiep ik mijzelf niet, heb ik geen zin in, ik ben geen boekenwurm maar een bodybuilder, en ik heb geen zin in het napraten van wat een ander in een boek schrijft, de schrijven het vaak nog allemaal anders ook en ze willen allemaal gelijk hebben.

Ik train al 24 jaar, ik heb al meer dan 2000 keer deze oefening uitgevoerd,en ik moet zeggen hij bevalt mij nog steeds prima.
Ik ben een liefhebber van basisoefeningen en ga van het standpunt uit: des te ingewikkelder het schema, des te minder is het resultaat voor een recreative natural bodybuilder.
De ervaring is de beste leermeester is mijn standpunt.
Trainen en niet lullen.
Groet;
Willem 2.

Ik blijf lachen...

joh, dan ga je toch lekker je achterkant schouders trainen, met een pressoefening!! :rolleyes:

Liefhebber van basisoefeningen is zeker goed. Mee eens. Maar ga alsjeblieft niet verkondigen dat je hiermee de achterkant schouders pakt.

Trainen en niet lullen ben ik mee eens, maar in BB is het toch verdomde handig om te weten hoe het lichaam in elkaar steekt.
 
Laatst bewerkt:
Reverse Peck Deck + Bent-over Dumbbell Laterals, enige wat bij mij echt goed werkt
 
willem 2 zei:
Neck press met losse halter
Willem 2.

Zie: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBBehindNeckPress.html

Let op hoever hij hem achter zijn nek laat zakken.
Desalniettemin komt de Posterior deltoid er totaal niet aan te pas,
noch als target,
noch als synergist,
noch als stabilisator:

Muscles

Target
* Deltoid, Anterior

Synergists
* Deltoid, Lateral
* Supraspinatus
* Triceps Brachii
* Trapezius, Middle
* Trapezius, Lower
* Serratus Anterior, Inferior Digitations

Dynamic Stabilizers
* Triceps, Long Head

Stabilizers
* Trapezius, Upper
* Levator Scapulae
 
willem 2 zei:
Yep, is de allerbeste basis oefening die er maar bestaat voor je schouders, als je hem maar diep genoeg laat zakken.

Het lijkt mij duidelijk dat als je de halter in je nek laat zakken dat je dan niet de voorkant van je schouders traint hehe.
Groet;
Willem 2.

Kijk nou eens goed naar de stand van je schouders als je neckpress doet.
Bij mij wijzen dan de voorste schouderkoppen (anterior delts) schuin naar boven, het gewicht zet dan ook hier de spanning op.
Mijn achterste schouderkoppen (posterior delts) hangen in deze houding alleen maar naar beneden, er komt alleen een beetje spanning op om de schouders naar achteren te trekken (samen met de trapezius) om de stang achter je hoofd te kunnen laten zakken.
Maar ze zijn geen synergist bij het uitdrukken van de barbell, dus trainen doe je ze hier niet mee.

Ps. Als je je niet in een onderwerp verdiept, dan weet je er ook na 24 jaar nog weinig van.
 
Laatst bewerkt:
bij ons hebben we zo n peck deck achtig toestel waar je flyes mee kan doen, omgekeerd op dat toestel is vrij effectief voor de achterste schouder koppen.
 
Powerblade zei:
Ps. Als je je niet in een onderwerp verdiept, dan weet je er ook na 24 jaar nog weinig van.

Weer iemand die reageert met een trainingsstatus van 7 maanden.
Het valt mij op dat er voornamelijk mensen reageren die of stijf staan van de blessures of figuren die pas trainen en denken de wijsheid in pacht te hebben uit een boekje.

Van al deze mensen traint er over vijf jaar waarschijnlijk geen een meer, ik heb er hier op het board ook al een heel stel zien passeren die het allemaal zo goed wisten en nu door blessures niet meer trainen en ook niet meer posten.
De een was nog sterker dan de ander hehe.

Mijn achterkant van mijn schouders ziet er in ieder geval heel goed uit, en ik ga dan dan ook lekker door met neck pressen, een oefening die heel veel van die proffessors hier niet meer kunnen doen omdat zij hun eigen al in de vernieling getraind hebben met hun verkeerde methodes.

Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, dus schrijven jullie maar dapper verder.

La Revedere.
 
willem 2 zei:
Weer iemand die reageert met een trainingsstatus van 7 maanden.
Het valt mij op dat er voornamelijk mensen reageren die of stijf staan van de blessures of figuren die pas trainen en denken de wijsheid in pacht te hebben uit een boekje.

Van al deze mensen traint er over vijf jaar waarschijnlijk geen een meer, ik heb er hier op het board ook al een heel stel zien passeren die het allemaal zo goed wisten en nu door blessures niet meer trainen en ook niet meer posten.
De een was nog sterker dan de ander hehe.

Mijn achterkant van mijn schouders ziet er in ieder geval heel goed uit, en ik ga dan dan ook lekker door met neck pressen, een oefening die heel veel van die proffessors hier niet meer kunnen doen omdat zij hun eigen al in de vernieling getraind hebben met hun verkeerde methodes.

Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, dus schrijven jullie maar dapper verder.

La Revedere.

Dat je achterkant schouders er prima uitzien, vind ik erg leuk voor je... maar die krijg je niet door de neckpress. En nog iets... als ik deze oefening uitvoer, help ik mijn schouders pas de vernieling in. Behind the neck is niet voor elk lichaam weggelegd...

enne.. doei :wave2:
 
willem 2 zei:
Weer iemand die reageert met een trainingsstatus van 7 maanden.

voor iemand die 7 maanden traint, heeft deze man flink wat opgebouwd.... helemaal gezien de leeftijd.
 
willem 2 zei:
Weer iemand die reageert met een trainingsstatus van 7 maanden.
Het valt mij op dat er voornamelijk mensen reageren die of stijf staan van de blessures of figuren die pas trainen en denken de wijsheid in pacht te hebben uit een boekje.

Van al deze mensen traint er over vijf jaar waarschijnlijk geen een meer, ik heb er hier op het board ook al een heel stel zien passeren die het allemaal zo goed wisten en nu door blessures niet meer trainen en ook niet meer posten.
De een was nog sterker dan de ander hehe.
Oja, omdat je met blessures zit heb je geen recht van spreken. Dat mag je anders wel eens beargumenteren. En neen, mijn blessures hebben zo goed als niets te maken met m'n manier van trainen. En dat ik door al die blessures me noodgedwongen meer heb moeten verdiepen in het menselijk lichaam lijkt me eerder een pluspunt dan wat anders. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die er met al dat blessureleed ook echt mee kappen, who can blame them ? Maar het is aan mij niet besteed. En 'k wens het je niet toe, twee jaar of meer geen kloot kunnen doen en soms vergaan van de pijn. Al zou het misschien eens een handig lesje in nederigheid zijn.

Het is toch o zo gemakkelijk zich altijd uit te laten tegen diegene die ook eens nadenken over wat er gebeurt met je lichaam wanneer je traint, gewoon omdat er wel eens eindeloos wordt gezeurd over details. Ik hou mij daar (al lang) niet meer mee bezig. Misschien dat ik er me in het verleden eens aan bezondigd heb, so be it. Maar nu redeneer ik gewoon met m'n gezond verstand. Een handig hebbedingetje hoor :D .

Wat mensen die ervaring tegenover wetenschap en onderzoek plaatsen soms vergeten is dat het allemaal niet zo zwart-wit is. Sommige dingen zijn voor discussie vatbaar, vooral wanneer het voeding en dergelijke aangaat. Maar als het over simpele elementaire anatomie gaat is het simpel : het is goed of fout. Zeker in dit soort gevallen. Een argument als ervaring is handig om elke discussie mee dood te slaan, maar voor de rest ?

Trouwens, altijd leuk af te geven tegen beginners en geblesseerden, maar in welk vakje stop je 3XL dan ?
 
bob builder zei:
bij ons hebben we zo n peck deck achtig toestel waar je flyes mee kan doen, omgekeerd op dat toestel is vrij effectief voor de achterste schouder koppen.
dan nog de handen naar buiten draainen en je kan lekker zwaar gaan!
 
willem 2 zei:
Weer iemand die reageert met een trainingsstatus van 7 maanden.
Het valt mij op dat er voornamelijk mensen reageren die of stijf staan van de blessures of figuren die pas trainen en denken de wijsheid in pacht te hebben uit een boekje.

Van al deze mensen traint er over vijf jaar waarschijnlijk geen een meer, ik heb er hier op het board ook al een heel stel zien passeren die het allemaal zo goed wisten en nu door blessures niet meer trainen en ook niet meer posten.
De een was nog sterker dan de ander hehe.

Mijn achterkant van mijn schouders ziet er in ieder geval heel goed uit, en ik ga dan dan ook lekker door met neck pressen, een oefening die heel veel van die proffessors hier niet meer kunnen doen omdat zij hun eigen al in de vernieling getraind hebben met hun verkeerde methodes.

Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp, dus schrijven jullie maar dapper verder.

La Revedere.

Laten we ten eerste vooropstellen dat die 7 maanden BB niet mijn gehele sportverleden voorstellen.
Ik heb 14 jaar free style klimmen gedaan, op hoog niveau, dat is een sport die je qua zwaarte en soort belasting met turnen op hoog niveau kan vergelijken.
Het gevaar van blessures is hierbij nog wel groter als bij BBen.
En toch heb ik in die 14 jaar, op een keer een verrekt ringbandje in een vinger na, nooit een blessure gehad.
En omdat ik wedstrijden heb gedaan en begeleiding van een trainer had die zelf op nederlands topniveau geklommen en gejudo'd heeft weet ik ook echt wel het een en ander over trainingsmethoden en de anatomie van het lichaam.
Dus denk niet omdat ik pas 7 maanden bb dat ik daarom dus een leek ben.

Het blessureleed dat ik in posts van me beschreven heb heeft dan ook niks met de sporten die ik beoefen van doen, maar meer met die drie jaar dat ik geen sport deed, ik heb me toen heel erg in mijn eigen lichaam verdiept omdat de artsen het ook niet goed wisten.
Door me erin te verdiepen en zelf dingen anders te gaan doen ben ik uiteindelijk door mijn eigen inbreng genezen.

Kale en Raistlin, jullie zien het gelukkig ook zo, en met jullie denk ik de meesten op het board, want als je toch niks van anderen wilt aannemen, dan vraag ik me af wat je eigenlijk op dit board te zoeken hebt (ik doel op willem2)

Er zijn ook mensen die al 40 jaar een rijbewijs hebben maar nog steeds niet fatsoenlijk rijden kunnen. (en nog steeds het geluk hebben gehad geen zwaar ongeval of een langdurige ontzegging van de rijbevoegdheid gehad te hebben)
 
Laatst bewerkt:
irritant als sommige mensen niet open staan voor vernieuwing, en maar vasthouden aan het oude vertrouwde...

maar ach wat kan mij het ook schelen:D, zolang ik het maar begrijp...
 
Back
Naar boven