MuscleMeat

Met welke oefeningen pak ik echt die achterkant van de schouder aan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CitizenD

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
5.106
Waardering
33
Doe een jaartje een BB( half jaar serieus), en begin te merken dat de achterkant van mn schouders erg beginnen achter te lopen!

Voor is alles vrij goed ontwikkeld, maar doordat het achter weer niets is, lijkt het alsog dat ik vrij smalle schouders heb

Alvast bedankt :cool:
 
Rear Delt Row en de Lateral Raise zijn goede oefeningen vind ik.

hier kan je meer info vinden.
 
Face Pulls
BOR's (naar onderkant borst, met elbows out)
Kelso Shrugs
Snatches

Die vind ik de beste, dan heb je natuurlijk nog rear dumbbell raises en heel die zooi ;)
 
Face Pulls idd.

Plus zo'n soort omgekeerde peck deck machine voor rear delts schijnt ook goed te werken.
 
Great thnx!
 
Ik kan alleen Face Pulls niet vinden? Iemand die deze oefeningen kan uitleggen?
 
Gewoon op de lat pulldown machine zitten, goed achterover leunen (zo'n 45°), en de stang tegen je kin trekken. Zo doe ik ze :)
 
deadliften is altijd de enige oefening die me echt spierpijn in mn achterkant schouder bezorgt. verder doe ik seated rear delt raise vind ik ook wel fijn
 
Neck press met losse halter, bent over lateral raises, dit zijn de oefeningen die bij mij goed werken.
Veel succes;
Willem 2.
 
Bent over lateral raises met DB's of op de low pulley, bij de laatste variant blijft er een meer constante spanning op de spieren staan, deze gaat lekker branden bij mij en doen het goed.
En bent over rowing met losse halter is ook een lekkere oefening hiervoor.
 
reversed cable flyes (staand, liggend)
 
Yep, is de allerbeste basis oefening die er maar bestaat voor je schouders, als je hem maar diep genoeg laat zakken.

Het lijkt mij duidelijk dat als je de halter in je nek laat zakken dat je dan niet de voorkant van je schouders traint hehe.
Groet;
Willem 2.
 
willem 2 zei:
Yep, is de allerbeste basis oefening die er maar bestaat voor je schouders, als je hem maar diep genoeg laat zakken.

Het lijkt mij duidelijk dat als je de halter in je nek laat zakken dat je dan niet de voorkant van je schouders traint hehe.
Groet;
Willem 2.

lijkt mij duidelijk dat je nog veel moet leren....
 
willem 2 zei:
Yep, is de allerbeste basis oefening die er maar bestaat voor je schouders, als je hem maar diep genoeg laat zakken.
Het lijkt mij duidelijk dat als je de halter in je nek laat zakken dat je dan niet de voorkant van je schouders traint hehe.
Groet;
Willem 2.

MonsterStrength zei:

@Willem2: Kijk even in welke richting je je bovenarmen beweegt. Dat heeft namelijk alles te maken met welke kant van je schouder je aanspreekt. Wanneer je je elleboog richting rug beweegt (in een hoek van 90 graden op je ruggegraat dus) gebruik je de achterste spieren van je schouder. Hoe wil je dat doen met een barbell in je nek?
 
deadliften is lekker....
 
Ik vind dat gasten die serieus gaan BBen erop gewezen moeten worden dat ze dergelijke spiergroepen niet mogen vergeten. Niet dat dat veel uithaalt maar achteraf moeten ze dan niet komen klagen.
 
willem 2 zei:
Yep, is de allerbeste basis oefening die er maar bestaat voor je schouders, als je hem maar diep genoeg laat zakken.

Het lijkt mij duidelijk dat als je de halter in je nek laat zakken dat je dan niet de voorkant van je schouders traint hehe.
Groet;
Willem 2.

:roflol: :thumbs:
 
Back
Naar boven