XXL Nutrition

met welke wagen rijden de dbb'ers? + plaats een foto als je 1 hebt

Bezoekers in dit topic

En nieuwe wagen en al meteen gechipped?
Not sure if serious...
 
er zijn toch wel meer auto's fabrieksaf getuned, een C63 AMG carlsson bijvoorbeeld, netjes fabrieksaf 636pk

daarom kan best de eerste 30.000km zijn al gereden nu bn ik aan de beurt:cool:
 
En nieuwe wagen en al meteen gechipped?
Not sure if serious...

Chippen in in principe de auto beter "afstellen" dus waarom zou dit verkeerd zijn bij een nieuwe auto?
 
Chippen in in principe de auto beter "afstellen" dus waarom zou dit verkeerd zijn bij een nieuwe auto?

Een tuner die een auto beter afstelt. Beter dan de ingenieurs van de fabrikant zelf?

Tuners zitten vol bullshit. Zo beweren zo bv dat een BMW 318d een gedowntunede 320d is. Wel, het is hetzelfde "blok" maar de turbo is wel degelijk anders. Ik kan het weten want er zit een nieuwe in (geen chip maar slijtage).
 
Een tuner die een auto beter afstelt. Beter dan de ingenieurs van de fabrikant zelf?

Tuners zitten vol bullshit. Zo beweren zo bv dat een BMW 318d een gedowntunede 320d is. Wel, het is hetzelfde "blok" maar de turbo is wel degelijk anders. Ik kan het weten want er zit een nieuwe in (geen chip maar slijtage).

maar er zit wel verschil tussen tuners en tuners, hij heeft een ABT, die zal het beter weten en doen dan Bram Teringtam hier op de hoek
 
Een tuner die een auto beter afstelt. Beter dan de ingenieurs van de fabrikant zelf?

Tuners zitten vol bullshit. Zo beweren zo bv dat een BMW 318d een gedowntunede 320d is. Wel, het is hetzelfde "blok" maar de turbo is wel degelijk anders. Ik kan het weten want er zit een nieuwe in (geen chip maar slijtage).

Wat is voor slap gelul haha ???
 
Een tuner die een auto beter afstelt. Beter dan de ingenieurs van de fabrikant zelf?

Tuners zitten vol bullshit. Zo beweren zo bv dat een BMW 318d een gedowntunede 320d is. Wel, het is hetzelfde "blok" maar de turbo is wel degelijk anders. Ik kan het weten want er zit een nieuwe in (geen chip maar slijtage).


duidelijk iemand die slechte ervaring heeft met tuners??

nee, tuners zijn niet per se slimmer dan de fabrikant zelf.

maar fabrikanten moeten ivm garanties en verschillen in brandstofkwaliteit over de wereld en behoud van kwaliteit veel veiligheidsmarges gebruiken om een bepaald vermogen te hebben.

Goede tuners weten dit en zoeken gewoonweg die grens iets meer op, de veiligheidsmarge wordt iets kleiner zeg maar.

Bij goed onderhoud e.d kunnen meeste motoren dit prima hebben.

vaak is de grootte vd turbo/verstuivers de eerste grens. Het motorblok zelf kan vaak makkelijk meer hebben.

Ken er genoeg die met een vw 1.9 tdi blok die ver over de 200pk rijden terwijl het origineel misschien maar een 110pk was. ook de 1.8T motoren van vw kunnen ongeveer 300pk hebben voordat je echt aan zuigers e.d moet gaan denken.

Tuurlijk zal zo een blok geen 5 ton probleemloos mee gaan en slijten dingen sneller, maar verder kan zo'n blok het prima hebben, enkel het rijwiel gedeelte zal meer/sneller slijten dan 'normaal'
 
duidelijk iemand die slechte ervaring heeft met tuners??

Nee, tuners zijn niet per se slimmer dan de fabrikant zelf.

Maar fabrikanten moeten ivm garanties en verschillen in brandstofkwaliteit over de wereld en behoud van kwaliteit veel veiligheidsmarges gebruiken om een bepaald vermogen te hebben.

Goede tuners weten dit en zoeken gewoonweg die grens iets meer op, de veiligheidsmarge wordt iets kleiner zeg maar.

Bij goed onderhoud e.d kunnen meeste motoren dit prima hebben.

Vaak is de grootte vd turbo/verstuivers de eerste grens. Het motorblok zelf kan vaak makkelijk meer hebben.

Ken er genoeg die met een vw 1.9 tdi blok die ver over de 200pk rijden terwijl het origineel misschien maar een 110pk was. Ook de 1.8t motoren van vw kunnen ongeveer 300pk hebben voordat je echt aan zuigers e.d moet gaan denken.

Tuurlijk zal zo een blok geen 5 ton probleemloos mee gaan en slijten dingen sneller, maar verder kan zo'n blok het prima hebben, enkel het rijwiel gedeelte zal meer/sneller slijten dan 'normaal'

+1
 
Daar heb je het al.

meeste zijn van die ebay tuners, die halen hun software gewoon uit china incl laptop en kabels, en hebben er de ballen verstand van en proberen je te lokken met mooie getallen voor weinug.

Genoeg gezien die bij rollerbank meetings op hun bek gingen dat ze ineens 30pk minder hadden, en dat ook nog eens met een belabberde vermogenskromme....

Daarom koos ik liever voor de (duurdere) betere tuner (in mijn geval JD Engineering)

Mijne is ook bij JD gechipt :D
 
Ik zou andere velgen onder die golf 6 doen :) Hoe zwaar is die auto eigenlijk?

Uhmm uit me hoofd gezegd weet hij iets van 1340 kilo, weet het niet zeker zou ik even in de papieren moeten kijken
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Peugeot 306 GTI, niet de mijne op de foto maar heb net dezelfde alleen andere velgen.
Zeer tevreden, oud autoke maar gaat serieus hard en ben nog jong dus:)
 
Uhmm uit me hoofd gezegd weet hij iets van 1340 kilo, weet het niet zeker zou ik even in de papieren moeten kijken

ja zoiets idd,


Golf R velgen eronder zijn wel mooi!!
 
velgen van de golf 6 gti vind ik niks mis mee,

zou dat geld eerst maar eens in een chip steken, met 250pk begint zo'n auto tenminste nog een beetje vooruit te komen...

Met 250 pk begin zo'n auito een beetje vooruit te komen?
spoor jij wel? 9 van de 10 auto's redden het er niet bij hoor. en natuurlijk zijn er altijd snellere, maar 210 pk schiet als een beest vooruit
---------- Post toegevoegd Thu 10 Nov 2011 om 14:32 ----------

ja zoiets idd,


Golf R velgen eronder zijn wel mooi!!

De golf R velgen eronder zijn zeker mooi! maar ik persoonlijk zou deze nooit onder een gti zetten,, gewoonweg omdat ik vind dat de velgen onder een R horen en niet onder een gti..
Maar het zou zeker weten dik staan!
 
Laatst bewerkt:
Een tuner die een auto beter afstelt. Beter dan de ingenieurs van de fabrikant zelf?

Tuners zitten vol bullshit. Zo beweren zo bv dat een BMW 318d een gedowntunede 320d is. Wel, het is hetzelfde "blok" maar de turbo is wel degelijk anders. Ik kan het weten want er zit een nieuwe in (geen chip maar slijtage).
Kan je mij vertellen waarom een 320 D van 2001 maar 136 terwijl die van 200. 150 pk hebben, ben namelijk aan twijfelen op een upgrade te doen
 
Kan je mij vertellen waarom een 320 D van 2001 maar 136 terwijl die van 200. 150 pk hebben, ben namelijk aan twijfelen op een upgrade te doen

Elke nieuwe versie had meer pk. Eerst 136, dan 150, 163, 177 en de 520d heeft er 184 (denk ik). Elke nieuwe Porsche heeft toch ook meer pk?

Volgens mij verbeterde turbo en ECU.

Een 20d heeft wel degelijk een grotere turbo dan de 18d.

De 3 liter diesels (25d en 30d) onderscheiden zich o.a. Ook door de turbo.

Moest ik ooit chippen dan kies ik voor een "softe" upgrade. Bv: de E87 120d heeft 163pk met 340nm koppel en wordt vaak tot 200-205pk en 440nm koppel gebracht. Ik zou dan tot slechts 190pk met 390nm koppel gaan. Bij BMW worden de koppelingsplaten ingedeeld in types tot 400nm en die boven de 400.
 
Elke nieuwe versie had meer pk. Eerst 136, dan 150, 163, 177 en de 520d heeft er 184 (denk ik). Elke nieuwe Porsche heeft toch ook meer pk?

Volgens mij verbeterde turbo en ECU.

Een 20d heeft wel degelijk een grotere turbo dan de 18d.

De 3 liter diesels (25d en 30d) onderscheiden zich o.a. Ook door de turbo.

Moest ik ooit chippen dan kies ik voor een "softe" upgrade. Bv: de E87 120d heeft 163pk met 340nm koppel en wordt vaak tot 200-205pk en 440nm koppel gebracht. Ik zou dan tot slechts 190pk met 390nm koppel gaan. Bij BMW worden de koppelingsplaten ingedeeld in types tot 400nm en die boven de 400.
Bedoel eigenlijk omdat die hetzelfde type zijn e46 maar die van 2001 heeft 136 pk en die 'nieuwere' van 2002 hebben 150 pk, zijn toch dezelfde motoren of is er iets veranderd in turbo?
 
Met 250 pk begin zo'n auito een beetje vooruit te komen?
spoor jij wel? 9 van de 10 auto's redden het er niet bij hoor. en natuurlijk zijn er altijd snellere, maar 210 pk schiet als een beest vooruit

Kan me je reactie wel voorstellen.

Denk dat mijn 'nadeel' is dat ik nogal wat tuning en snelle auto's gewend ben, dus 250pk kijk ik al helemaal niet van op.

ik heb zelf 240pk en 470nm maar begin het een beetje sloom te vinden :D
 
Back
Naar boven