MuscleMeat

met welke wagen rijden de dbb'ers? + plaats een foto als je 1 hebt

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.170
Praktische/zuinige bimmer: 318D station '04. Nooit begrepen waarom mensen een snelle/onpraktische wagen kopen in een klein landje vol met flitspalen en korte/drukke wegen. 4x4 is dan al helemaal debiel te noemen (tenzij je echt offroad zou gaan).

hofmania

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
19 mrt 2008
Waardering
16
Lengte
1m88
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
kia sportage 2.0 140 pk
lederen bekleding en mooie 18"

Rob S.

Contest Winner 09 & 11
Elite Member
Foto Contest Winner
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2007
Waardering
409
Lengte
1m82
Massa
114kg
Vetpercentage
8%
Praktische/zuinige bimmer: 318D station '04. Nooit begrepen waarom mensen een snelle/onpraktische wagen kopen in een klein landje vol met flitspalen en korte/drukke wegen. 4x4 is dan al helemaal debiel te noemen (tenzij je echt offroad zou gaan).
Tja, ik snap dan weer niet dat mensen zo'n 318d kopen. Ja, het is zuinig maar lijkt me echt enorm saai om in te rijden.
Duitsland is hier 5 min vandaan en ik vind het leuk om af en toe eens naar de Nurburgring oid te gaan. Daarbij wordt er later op de avond niet gelaserd en flitspalen weet je toch wel te staan. Is dus onzin dat je niks hebt aan een snelle auto.

Laatst bewerkt:

jumperke1tje

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2007
Waardering
306
Lengte
1m79
http://www.coyotesystems.be/nl/?gclid=CJSo4rvu1qoCFQJO4QodNmgs6g
:trollface:
Tja, ik snap dan weer niet dat mensen zo'n 318d kopen. Ja, het is zuinig maar lijkt me echt enorm saai om in te rijden.
Duitsland is hier 5 min vandaan en ik vind het leuk om af en toe eens naar de Nurburgring oid te gaan. Daarbij wordt er later op de avond niet gelaserd en flitspalen weet je toch wel te staan. Is dus onzin dat je niks hebt aan een snelle auto.
*****E39 M5 verwijderd -> privacy*****

Laatst bewerkt:

BeUrt

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 sep 2008
Waardering
336
Lengte
1m82
Massa
84kg
Heb alleen eentje met mn chick erbij sorry neeej

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.170
Ik kan me wel voorstellen dat eenmaal je een dikke bimmer hebt gehad het moeilijk is om voor minder te gaan bij een volgende wagen. En dat een goedkopere wagen dan saai lijkt. Ik heb vooral een wagen vanwege praktische redenen, maar rijd ook graag in de 318D. Of het onzin is? Voor mij wel, en voor heel veel mensen wellicht ook. Maar als je veel belang hecht aan status en maximaal rijplezier, dan kan ik me voorstellen dat je dat anders ziet.

jumperke1tje

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2007
Waardering
306
Lengte
1m79
Ik kan me wel voorstellen dat eenmaal je een dikke bimmer hebt gehad het moeilijk is om voor minder te gaan bij een volgende wagen. En dat een goedkopere wagen dan saai lijkt. Ik heb vooral een wagen vanwege praktische redenen, maar rijd ook graag in de 318D. Of het onzin is? Voor mij wel, en voor heel veel mensen wellicht ook. Maar als je veel belang hecht aan status en maximaal rijplezier, dan kan ik me voorstellen dat je dat anders ziet.
E46 touring is één van de knapste wagens ooit voor mij (die je in het dagelijks verkeer frequent ziet ofcourse).

Maar ipv 318d zou je dan bijvoorbeeld een 330d kunnen nemen, wat niets aan je status verandert (optisch dezelfde wagen).
Enigste nadeel is een iets hogere taks etc. Hoger verbruik is verwaarloosbaar want dat scheelt uiteindelijk een litertje of 2.

Rob S.

Contest Winner 09 & 11
Elite Member
Foto Contest Winner
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2007
Waardering
409
Lengte
1m82
Massa
114kg
Vetpercentage
8%
@ Big T; Zo is het idd. Meningen verschillen gelukkig ;)

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
25 nov 2002
Waardering
374
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
VW Golf 6 highline 2.0TDI -> 185pk 400nm

Beste foto die ik zo kon vinden op m'n HD:

jraey1.jpg

Lekker ongewassen.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.170
E46 touring is één van de knapste wagens ooit voor mij (die je in het dagelijks verkeer frequent ziet ofcourse).

Maar ipv 318d zou je dan bijvoorbeeld een 330d kunnen nemen, wat niets aan je status verandert (optisch dezelfde wagen).
Enigste nadeel is een iets hogere taks etc. Hoger verbruik is verwaarloosbaar want dat scheelt uiteindelijk een litertje of 2.
Ik had bij aankoop de keuze om voor 320 of 330 te gaan, en heb het niet gedaan. Toegegeven, toen ik 17-25 was keek ik daar wel anders tegenaan. Als je wat ouder wordt dan interesseert snelheid en show je minder (althans toch voor mij).

free

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 jun 2010
Waardering
168
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%

jumperke1tje

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
7 jan 2007
Waardering
306
Lengte
1m79
Ik had bij aankoop de keuze om voor 320 of 330 te gaan, en heb het niet gedaan. Toegegeven, toen ik 17-25 was keek ik daar wel anders tegenaan. Als je wat ouder wordt dan interesseert snelheid en show je minder (althans toch voor mij).
Ieder zijn mening uiteraard, daarom is er tegenwoordig ook zoveel keuze in motorisaties.

Als ik een vrouw en kinderen heb ga ik ook geen Porsche kopen, maar bv wel een 3 touring. Maar dan zal het eerder een basic 335i worden dan compleet uitgeruste 318d vrees ik :o

Being a petrolhead, it's a disease...

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
25 nov 2002
Waardering
374
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
185 pk? 150 pk geschipt naar 185 pk?
Van 140 naar 185. Het zou ook best tussen de 170-185 kunnen liggen in de praktijk, aangezien ik hem nooit op een testbank heb gegooid. De theoretische opgaaf was 185pk. Hij is iig van 0-100 in 9,3sec (fabrieksopgaaf) naar 7,8sec (zelf geklokt) gegaan. Het veschil is bizar voor een paar knaken :)

gixer

Advanced Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 feb 2006
Waardering
29
Lengte
1m97
Massa
114kg
weet ik , is 2000 teruggeschroefd naar 1600,
had ik toch al gezegt.
Nee je snapt het nog niet! Die is niet terug geschroefd naar een 1600 het blijft een 2000! Enkel de pk's zijn terug geschroefd... 118 is ook een 2.0... Bij bwm hoef niet naar die laatste 2 cijfers te kijken voor de cilinderinhoud...

free

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
24 jun 2010
Waardering
168
Lengte
1m85
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Nee je snapt het nog niet! Die is niet terug geschroefd naar een 1600 het blijft een 2000! Enkel de pk's zijn terug geschroefd... 118 is ook een 2.0... Bij bwm hoef niet naar die laatste 2 cijfers te kijken voor de cilinderinhoud...
ja dat bedoelde ik eigenlijk

sezer0sezer

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 nov 2010
Waardering
28
Lengte
1m65
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Het is inderdaad intressant om een zuinige wagen te hebben maar als je vaak buiten het stad rijd is het besparing niet zo groot meer.

Dus mensen die vaak op de snelweg zijn zouden beter een 2-3 liters per 100km meer tanken en maximaal plezier beleven :p en soms is een zuinige auto binnen de stad op de snelweg zelfs meer verbruikend.

FrankyB

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 feb 2005
Waardering
40
Lengte
1m75
Massa
97kg
Vetpercentage
16%
VW Golf 6 highline 2.0TDI -> 185pk 400nm

Beste foto die ik zo kon vinden op m'n HD:

jraey1.jpg

Lekker ongewassen.
Mooie wagens die Golf 6. Hoe zuinig is zo'n wagen?

Bovenaan