AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Lever heeft geen zenuwen ;) Dus pijn kan je er niet aan hebben.
Heeft wel zenuwen, maar geen pijnzenuwen. Het omringende weefsel wel (en bijv. de galwegen die eruit ontspringen).

Ja en zat in mijn bloedwaardes. 2 lever enzymen wouden niet meewerken.
Ik pak ook geen drugs en drink geen alcohol.
ALAT en ASAT toevallig? Deze zijn vaak verhoogd bij krachtsporters en dat komt dan niet door leverschade, maar door spierschade. Wat vrij normaal is.

Wat was de indicatie om deze waarden te bepalen? Zonder indicatie heb je, zeker bij krachtsporters, gewoon een hele grote kans op een 'fout-positieve'.
 
Laatst bewerkt:
Jwdoetookmee :
Misschien een beetje off-topic, maar ik las in eerdere posts dat jij een opleiding via/bij N1 hebt gevolgd. Klopt dit en zo ja, kun je dit aanraden? Ik heb interesse in iets van een cursus of training welke een beetje hout snijdt.
Ik hoorde hier positieve verhalen (althans, een positief verhaal van een vroegere coach die ik ken) over. Ik zie op de website o.a. volgende courses:
upload_2019-5-29_22-59-53.png

Heb jij deze gevolgd en ook het practical (of alleen het online-deel)?
 
Zie regelmatig wat voorbij komen op jay's insta. Ook fysieke lessen gehad heb ik meegekregen. Als ik soms wat video's zie van N1 zie ike r een grote meerwaarde in. Neemt niet weg dat het een groot kostenplaatje heeft
 
Zie regelmatig wat voorbij komen op jay's insta. Ook fysieke lessen gehad heb ik meegekregen. Als ik soms wat video's zie van N1 zie ike r een grote meerwaarde in. Neemt niet weg dat het een groot kostenplaatje heeft
Of je moet kunnen regelen dat je de kosten niet zelf hoeft te betalen. :eyebrow:
 
Jwdoetookmee je beargumenteert dat het niet nodig is om na je training direct glycogeen aan te vullen d.m.v. koolhydraten. Zitten hier volgens jou dan nadelen aan? Ik dacht dat een toename een glycogeen ervoor zorgde dat insuline toenam waardoor herstel eventueel kan toenemen (o.a. naar aanleiding van video's van John Meadows). Alvast bedankt :)

Zitten zeker geen nadelen aan, tenzij je om een of andere reden de stress van depleted glycogen wenselijk is/voeden je beoogde prikkel remt / teniet doet.

Jwdoetookmee :
Misschien een beetje off-topic, maar ik las in eerdere posts dat jij een opleiding via/bij N1 hebt gevolgd. Klopt dit en zo ja, kun je dit aanraden? Ik heb interesse in iets van een cursus of training welke een beetje hout snijdt.
Ik hoorde hier positieve verhalen (althans, een positief verhaal van een vroegere coach die ik ken) over. Ik zie op de website o.a. volgende courses:
Bekijk bijlage 456433
Heb jij deze gevolgd en ook het practical (of alleen het online-deel)?
Ik heb ze allemaal gevolgd / volg ze; zeer zeer interessant imo

Zie regelmatig wat voorbij komen op jay's insta. Ook fysieke lessen gehad heb ik meegekregen. Als ik soms wat video's zie van N1 zie ike r een grote meerwaarde in. Neemt niet weg dat het een groot kostenplaatje heeft
was voor mij inderdaad de keuze auto of cursus. hahah
 
Zitten zeker geen nadelen aan, tenzij je om een of andere reden de stress van depleted glycogen wenselijk is/voeden je beoogde prikkel remt / teniet doet.


Ik heb ze allemaal gevolgd / volg ze; zeer zeer interessant imo


was voor mij inderdaad de keuze auto of cursus. hahah
Thanks! Als ik het zelf moet bekostigen, is ook geen issue. Ik ben gelukkig geen student (meer); heb m'n studie overigens naast m'n werk gedaan en werd betaald door m'n werkgever (tijd was wel een issue).
 
Toentertijd had je een mooi artikel over de docu FedUp geschreven, is deze nog te vinden?
 
Toentertijd had je een mooi artikel over de docu FedUp geschreven, is deze nog te vinden?
Zijn van de website gehaald zie ik! Ik ga even kijken of ik ze terug kan vinden
 

nieuwste artikel zojuist online. Deze keer een reactie op de nieuwe docu 'Gamechangers'
 
Thanks JW veel punten aangehaald waar ik benieuwd naar was maar kon mezelf er nog niet toezetten die docu te kijken :o

Het was echter wel zo eerlijk geweest als ze in dezelfde adem hadden benoemd dat James Cameron miljoenen geïnvesteerd heeft in erwten eiwit. Of dat Schwarzenegger een plantaardig eiwit supplement heeft uitgebracht.
Of fucking course :roflol:
 
Laatst bewerkt:
Dik worden. Ligt het nou wel of niet aan genen (artikel gaat hier overigens niet echt op in en geeft niet echt een verklaring)?

 
Dik worden. Ligt het nou wel of niet aan genen (artikel gaat hier overigens niet echt op in en geeft niet echt een verklaring)?


Jouw genen kunnen er niets aan doen dat je teveel consumeert. Jij moet uitzoeken wat jouw genen je voorschrijven aan passend verhaal daarin. Ik vind dit zo'n nutteloze discussie.. Je moet het gewoon doen met de kaarten die je hebt gekregen. Er is geen excuus voor de dun of te dik, tenzij daar echt een (zware) medische oorzaak aanwezig is, waar je niet aan kan ontkomen door je aan te passen aan de situatie.
 
Jouw genen kunnen er niets aan doen dat je teveel consumeert. Jij moet uitzoeken wat jouw genen je voorschrijven aan passend verhaal daarin. Ik vind dit zo'n nutteloze discussie.. Je moet het gewoon doen met de kaarten die je hebt gekregen. Er is geen excuus voor de dun of te dik, tenzij daar echt een (zware) medische oorzaak aanwezig is, waar je niet aan kan ontkomen door je aan te passen aan de situatie.
Het is ook niet mijn visie of mening. Als ik wil afvallen/cutten is het, zoals je zegt een kwestie van je kcal aanpassen. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Mensen met een echte stofwisselingziekte zijn er wel, maar zijn echt een uitzondering. 99% van de mensen die het niet lukt af te vallen, eet gewoon te veel (en beweegt te weinig). Overigens ben je wel flink genaaid als je onderhoud echt maar op 1200 kcal ofzo ligt.
 
Het is ook niet mijn visie of mening. Als ik wil afvallen/cutten is het, zoals je zegt een kwestie van je kcal aanpassen. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Mensen met een echte stofwisselingziekte zijn er wel, maar zijn echt een uitzondering. 99% van de mensen die het niet lukt af te vallen, eet gewoon te veel (en beweegt te weinig). Overigens ben je wel flink genaaid als je onderhoud echt maar op 1200 kcal ofzo ligt.

Ligt eraan waar je woont, denk dat velen in Afrika er jaloers op zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: ACE
Ligt eraan waar je woont, denk dat velen in Afrika er jaloers op zijn.
Ook in Afrika groeit het aantal obesitaspatiënten in de grote steden m.n.
 
Ook in Afrika groeit het aantal obesitaspatiënten in de grote steden m.n.

Typisch iets voor jou om er dan weer serieus op in te gaan :roflol:
Obesitas is iets van alle werelden, maar zou je inderdaad wel minder verwachten in ontwikkelingslanden.
 
  • Haha
Waarderingen: ACE
Die gaan het overtollige deel van de ontvangen ontwikkelingshulp terugstorten?

giphy.gif
Nee, het geld dat wij doneren is daar nooit aangekomen, maar aan de strijkstok blijven hangen.:p
 
Back
Naar boven