AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

What comes in must come out,

durf je niet meer te eten omdat je dan meer moet poepen?
Dat ik “niet aankwam” ben ik meer maaltijden gaan eten. Niet persé meer kcal maar meer opnamemomenten. Heb je dat al geprobeerd?
 
Wat wil je nu precies van ons weten? Je weet waarom je niet aan komt blijkbaar, en je hebt alle expertise om de verdeling goed te leggen.
Waarom wil je niet meer eten?
 
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede is 3500 kcal niet uit de lucht gegrepen. Ten derde ben ik niet 'actief', ik heb een kantoorbaan en ik heb de afgelopen weken zelfs niet gesport wegens prive omstandigheden. En stoer dat je me er zou uit eten, maar ik betwijfel het! Op een dag dat ik niet sport kan ik zonder moeite 4500 kcal eten. Er bestaat gewoon zoiets als een goede metabolisme en snelle stofwisseling. Over en uit.
Beste vriend 3500 is al te hoog, je bent een troll of je bent zwaar aan het gokken wat je allemaal denkt binnen te krijgen. Je eet te weinig en grijpt onnodig naar supplementen.
 
Beste vriend 3500 is veel te hoog, je trollt of je bent zwaar aan het gokken wat je allemaal binnenkrijgt.
Ik geloof em wel, waarschijnlijk neemt zijn brein alleen al 1000 kcal op.
Dus hij zit eigenlijk maar op 2500..
Zijn hoofd ziet er ook zo uit:
1613562558492.png
 
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede is 3500 kcal niet uit de lucht gegrepen. Ten derde ben ik niet 'actief', ik heb een kantoorbaan en ik heb de afgelopen weken zelfs niet gesport wegens prive omstandigheden. En stoer dat je me er zou uit eten, maar ik betwijfel het! Op een dag dat ik niet sport kan ik zonder moeite 4500 kcal eten. Er bestaat gewoon zoiets als een goede metabolisme en snelle stofwisseling. Over en uit.
Beste vriend... Ik ben wel wat ouder, vrouw en veel lichter, momenteel op non actief qua sport helaas... en vreet je er zo uit... juist omdat ik stofwisselingsproblemen heb.... Dus heb wel een idee waar ik over praat.
Dat terzijde is gewoon t advies bij niet aankomen meer eten. Iedereen heeft een andere stofwisseling. Dus of t nu snel, langzaam of wat dan ook is. Niet aankomen betekent dat je niet genoeg eet voor jouw lijf (En stofwisseling). Dus doe er gewoon 500 kcal bij en Kijk of je dan aankomt. Zo niet verder ophogen.
 
Haha ongelofelijk. Je moet niet alleen je lichaam trainen, ook je brein hé! Ik ga toch niet meer dan 3500 kcal eten.... En ik eet zoveel eiwitten, meer kan je lichaam niet opnemen.
Geen wonder dat je 63kg weegt :roflol:
 
Ik had een vraag, wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft?
Ben sinds 4 april begonnen met cutten. Ik begon op 69.7kg en zat tot 4 dagen geleden week op ~67 kg. Ik at tot vorige week ongeveer 2-2.5 gram eiwitten per KG , en ongeveer 55-60 gram vetten per dag en de rest koolhydraten. Circa 1750-2000 kcal per dag, wat meestal neerkomtop 600-700 kcal onder onderhoud. 2 dagen per week eet ik op of rond onderhoud.

Sinds deze week heb ik mijn vetten iets omhoog gegooit om de "1gram vet per kg lichaamsgewicht" die ik wel eens op dit forum lees te halen. Vervolgens ben ik 3 dagen achter elkaar 300/400 gram afgevallen, en nu de 4de dag heb ik hetzelfde gewicht als gister (66kg).
Ik weeg mezelf echt elke dag voor maanden en mijn gewicht is meestal gewoon stabiel, ook tijdens het bulken. Natuurlijk weeg ik wel eens een halve kilo zwaarder of minder zwaar, maar nu ben ik 1.2kg lichter dan 4 dagen geleden, en dit is dagelijks geleidelijk gegaan. Heel apart.
Het enige wat is veranderd is wat meer vetten ( pindakaas & avocados ).

Heeft iemand hier een verklaring voor ? Ik snap dat dit geen 1.2kg vet is, maar vooral watergewicht, echter vindt ik het toch apart, gezien ik maar ietjes meer vetten ben gaan eten.
 
Ik had een vraag, wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft?
Ben sinds 4 april begonnen met cutten. Ik begon op 69.7kg en zat tot 4 dagen geleden week op ~67 kg. Ik at tot vorige week ongeveer 2-2.5 gram eiwitten per KG , en ongeveer 55-60 gram vetten per dag en de rest koolhydraten. Circa 1750-2000 kcal per dag, wat meestal neerkomtop 600-700 kcal onder onderhoud. 2 dagen per week eet ik op of rond onderhoud.

Sinds deze week heb ik mijn vetten iets omhoog gegooit om de "1gram vet per kg lichaamsgewicht" die ik wel eens op dit forum lees te halen. Vervolgens ben ik 3 dagen achter elkaar 300/400 gram afgevallen, en nu de 4de dag heb ik hetzelfde gewicht als gister (66kg).
Ik weeg mezelf echt elke dag voor maanden en mijn gewicht is meestal gewoon stabiel, ook tijdens het bulken. Natuurlijk weeg ik wel eens een halve kilo zwaarder of minder zwaar, maar nu ben ik 1.2kg lichter dan 4 dagen geleden, en dit is dagelijks geleidelijk gegaan. Heel apart.
Het enige wat is veranderd is wat meer vetten ( pindakaas & avocados ).

Heeft iemand hier een verklaring voor ? Ik snap dat dit geen 1.2kg vet is, maar vooral watergewicht, echter vindt ik het toch apart, gezien ik maar ietjes meer vetten ben gaan eten.
Meer vetten en dan dus minder koolhydraten om op zelfde aantal calorien uit te komen?
 
Waarschijnlijk houden koolhydraten meer vocht aan zich gebonden.
Zie je verschil in de spiegel?
Voel je je beter of minder goed ?
 
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede is 3500 kcal niet uit de lucht gegrepen. Ten derde ben ik niet 'actief', ik heb een kantoorbaan en ik heb de afgelopen weken zelfs niet gesport wegens prive omstandigheden. En stoer dat je me er zou uit eten, maar ik betwijfel het! Op een dag dat ik niet sport kan ik zonder moeite 4500 kcal eten. Er bestaat gewoon zoiets als een goede metabolisme en snelle stofwisseling. Over en uit.
Nee iedereen heeft een adaptieve metabolisme. Er kan wel een medische abnormaliteit zijn zoals te snel of langzaam werkende schildklier maar dat komt minder dan 5% voor.
 
Ten eerste ben ik 20. Ten tweede is 3500 kcal niet uit de lucht gegrepen. Ten derde ben ik niet 'actief', ik heb een kantoorbaan en ik heb de afgelopen weken zelfs niet gesport wegens prive omstandigheden. En stoer dat je me er zou uit eten, maar ik betwijfel het! Op een dag dat ik niet sport kan ik zonder moeite 4500 kcal eten. Er bestaat gewoon zoiets als een goede metabolisme en snelle stofwisseling. Over en uit.
:popcorn:
 
Ik kom iets heel aparts tegen. Weet niet of dit het juiste topic is, misschien is de sectie spiritualiteit beter op zn plaats:
 
Heb die gast ook eens bij Jinek aan tafel gezien. was in coronatijd dat er ook artsen bij aan tafel zaten wie hem niet geloofden
 
Laatst bewerkt:
Iemand die duidelijk de weg kwijt is geraakt noem ik een wappie.
O ja, iemand die leeft volgens een meer spirituele filosofie die geheel anders is dan onze westerse levensstijl is een wappie.

PS. alleen de eerste 6-7 minuten kijken, vanaf daar wordt het inderdaad heel apart.
 
O ja, iemand die leeft volgens een meer spirituele filosofie die geheel anders is dan onze westerse levensstijl is een wappie.
Nee. Dat zeg ik niet. Ik heb niks tegen een meer spirituele (levens)filosofie. Helemaal prima zelfs.
Maar als je niks eet en drinkt, ben je binnen een paar dagen dood door uitdroging.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven