Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic

eiwit inname zou ik dagelijks proberen aan te houden; dus dagelijks je doel grammen halen. vetten kan je rustig schrappen voor een dagje om minder kcals binnen te krijgen. carbs schrappen is kut omdat je trainingen daar enorm onder lijden

Dan was vandaag gelukkig precies een goed voorbeeld van hoe ik zo'n compensatiedagje kan houden. Gelukkig ging ik nog lekker op 130 carbs, bijna allemaal voor de training ook toevallig. Thanks voor je antwoord!
 
http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-10-5 bespreekt en linkt veel over hierbij betrokken onderwerpen en studies.

Dat samen komt ook mooi uit op de minimale hoeveelheid proteine om massa te behouden, 1 gr/ kg zal dan al zat zijn. De resterende 2-3gr van 3-4gr / kg is er in een tekort dus eigenlijk alleen maar om die paar gr te beschermen in de energiebalans. En in een bulk om minder ruimte voor vet inname en dus leanere gains te hebben.

Heb je toevallig ook een studie welke dit bevestigd, van de 3-4 gr/kg (ik hanteer nu 2-2.5 gram de kg (off)) ? Bovenstaand artikel gaf idd weinig aanwijzingen over le anabolic window, en al helemaal voor onze doelgroep.
 
Mensen eten toch gewoon veel maaltijden omdat het niet doenbaar is om in 3 maaltijden zoveel Kcal op te nemen, laat staan te verteren, tenzij je de hele dag een dutje doet?

Carbs na training zijn toch vooral voor leverglycogeen (globaal) en spierglycogeen (locaal), maar dat laatste gewoon om te spier weer om te vullen voor de esthetische waarde?
 
Heb je toevallig ook een studie welke dit bevestigd, van de 3-4 gr/kg (ik hanteer nu 2-2.5 gram de kg (off)) ? Bovenstaand artikel gaf idd weinig aanwijzingen over le anabolic window, en al helemaal voor onze doelgroep.
Een studie die wat bevestigd over 3-4g/kg? Ken wel deze 2

https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-015-0100-0

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4022420/

Ik weet niet welke bevestiging je zoekt maar ik had het juist over dat veel lagere innames al genoeg zijn voor muscle protein synthesis en die zeer hoge inname dus vooral vanuit energiebalans beredeneerd is.

Deze http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-20 bespreekt ook nog wat hogere inname en er zijn wel wat case studies van bodybuilders waarvoor je hier nog even kunt spieken https://forum.bodybuilding.nl/topic...aining-tijdens-cut.396496/page-2#post-9476684 misschien dat je daar nog wat aan hebt.

En hoe bedoel je dat die studie weinig aanwijzingen geeft over anabolic window terwijl die daar van alles over bespreekt en een aanraden weet te doen obv wat beschikbaar wetenschappelijk bewijs?
 
Een studie die wat bevestigd over 3-4g/kg? Ken wel deze 2

https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-015-0100-0

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4022420/

Ik weet niet welke bevestiging je zoekt maar ik had het juist over dat veel lagere innames al genoeg zijn voor muscle protein synthesis en die zeer hoge inname dus vooral vanuit energiebalans beredeneerd is.

Deze http://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-20 bespreekt ook nog wat hogere inname en er zijn wel wat case studies van bodybuilders waarvoor je hier nog even kunt spieken https://forum.bodybuilding.nl/topic...aining-tijdens-cut.396496/page-2#post-9476684 misschien dat je daar nog wat aan hebt.

En hoe bedoel je dat die studie weinig aanwijzingen geeft over anabolic window terwijl die daar van alles over bespreekt en een aanraden weet te doen obv wat beschikbaar wetenschappelijk bewijs?


Wat jij dus bedoelde dat een hogere inname alleen bij een groot deficit noodzakelijk is? En bij onderhoud of daarboven je bij lage inname al voldoende hebt?

En voor zover ik het artikel kon begrijpen was er maar 1 studie (Cribb, Hayes) die aantoonde dat :

Significant increases in lean body mass and muscle CSA of type II fibers in immediate vs. delayed supplementation

En een andere studie die dit weer tegensprak (die van Hoffman). Ik heb dan niet naar de studies gekeken waarbij men of oud was en ongetraind of jong en ongetraind, maar wat een beetje overeen komt met een geoefende BB-er.

Dus , 'anabolic window'!

Dacht ik.


Daarna in discussion en limitations gedeelte:

The hypothesis is based largely on the pre-supposition that training is carried out in a fasted state.

Another important limitation is that the majority of chronic studies neglect to match total protein intake be- tween the conditions compared.



Hmm. Geen anobolic window (nogmaals voor de dbb-doelgroep). Want wij eten netjes onze macro's per dag/week. Als je niet eet, en opeens wel eet snap ik zelf ook wel dat dat beter is voor al je BB-doeleinden( als ze natuurlijk wel netjes hun macro's op orde hadden dan is het een ander verhaal. Maar aangezien daar niks over bekend is...)

(plz correct me if i'm wrong, ben niet helemaal thuis in de materie)

En thanks voor de studies en links. Ga ik even naar kijken!
Very leerzaam :)
 
Wat jij dus bedoelde dat een hogere inname alleen bij een groot deficit noodzakelijk is? En bij onderhoud of daarboven je bij lage inname al voldoende hebt?
Het ging mij er enkel en alleen om dat niet alle proteine die je eet in nieuwe spiermassa resulteert, aan de ene kant simpelweg omdat je maar grammen per dag aankomt en aan de andere kant omdat 1gr/kg/dag al genoeg kan zijn voor behoud. Maar er zijn wel redenen om meer dan dat te nemen. That's all. De rest is er dus om maar een paar gram winst mogelijk te maken. Of inderdaad indicaties dat in een tekort een hogere inname beschermend zou kunnen zijn, maar ook van voordelen tijdens een bulk door de energiebalans weg te schuiven van vet.

En voor zover ik het artikel kon begrijpen was er maar 1 studie (Cribb, Hayes) die aantoonde dat :

Significant increases in lean body mass and muscle CSA of type II fibers in immediate vs. delayed supplementation

En een andere studie die dit weer tegensprak (die van Hoffman). Ik heb dan niet naar de studies gekeken waarbij men of oud was en ongetraind of jong en ongetraind, maar wat een beetje overeen komt met een geoefende BB-er.

Dus , 'anabolic window'!

Dacht ik.


Daarna in discussion en limitations gedeelte:

The hypothesis is based largely on the pre-supposition that training is carried out in a fasted state.

Another important limitation is that the majority of chronic studies neglect to match total protein intake be- tween the conditions compared.



Hmm. Geen anobolic window (nogmaals voor de dbb-doelgroep). Want wij eten netjes onze macro's per dag/week. Als je niet eet, en opeens wel eet snap ik zelf ook wel dat dat beter is voor al je BB-doeleinden.

(correct me if i'm wrong, ben niet helemaal thuis in de materie)

En thanks voor de studies en links. Ga ik even naar kijken!
Very leerzaam :)
Ah ik snap je.. Ja zolang je geen idiote dingen zoals intermittent fasting doet maakt het allemaal niet zo veel uit. Anabolic window van 6 uur als je een beetje normaal eet :P Ze hebben er inderdaad geen geweldige data voor, maar ik wou ook geen punt maken over anabolic window en belang van timing hoor. Integendeel zelfs het ging me juist om de redenaties en links daarin naar weer andere studies over hoe weinig proteine al genoeg zou kunnen zijn om de anabole respons te maximaliseren en hoe verspreid over de dag dat kan zijn. Niet zozeer om de conclusie. Weer passende bij dat beeld dat niet al je proteine inname puur voor synthese is en dat de totale inname meer met een gunstige energiebalans te maken heeft.

Ging meer om de leerzaamheid van wat er allemaal in die studies besproken en gelinkt wordt waar ik mijn 'kennis' van haalde voor die redenering, niet om daarmee een punt te bewijzen :)
 
Mensen eten toch gewoon veel maaltijden omdat het niet doenbaar is om in 3 maaltijden zoveel Kcal op te nemen, laat staan te verteren, tenzij je de hele dag een dutje doet?

Ben juist het tegenovergestelde gaan doen haha, ging dood met die kleine maaltijden. Nu eet ik gewoon maar 3x op een dag. Waarvan een 'maaltijd' een pot kwark is.
 
Mensen eten toch gewoon veel maaltijden omdat het niet doenbaar is om in 3 maaltijden zoveel Kcal op te nemen, laat staan te verteren, tenzij je de hele dag een dutje doet?

Carbs na training zijn toch vooral voor leverglycogeen (globaal) en spierglycogeen (locaal), maar dat laatste gewoon om te spier weer om te vullen voor de esthetische waarde?
Opname en vertering is geen enkel probleem, mits je je vreten niet uitkotst.

Carbs aanvullen is inderdaad (deels) esthetisch, maar lage glycogeen waardes / lage carb inname zullen je trainingsintensiteit zeker naaien
 
Wat jij dus bedoelde dat een hogere inname alleen bij een groot deficit noodzakelijk is? En bij onderhoud of daarboven je bij lage inname al voldoende hebt?

En voor zover ik het artikel kon begrijpen was er maar 1 studie (Cribb, Hayes) die aantoonde dat :

Significant increases in lean body mass and muscle CSA of type II fibers in immediate vs. delayed supplementation

En een andere studie die dit weer tegensprak (die van Hoffman). Ik heb dan niet naar de studies gekeken waarbij men of oud was en ongetraind of jong en ongetraind, maar wat een beetje overeen komt met een geoefende BB-er.

Dus , 'anabolic window'!

Dacht ik.


Daarna in discussion en limitations gedeelte:

The hypothesis is based largely on the pre-supposition that training is carried out in a fasted state.

Another important limitation is that the majority of chronic studies neglect to match total protein intake be- tween the conditions compared.



Hmm. Geen anobolic window (nogmaals voor de dbb-doelgroep). Want wij eten netjes onze macro's per dag/week. Als je niet eet, en opeens wel eet snap ik zelf ook wel dat dat beter is voor al je BB-doeleinden( als ze natuurlijk wel netjes hun macro's op orde hadden dan is het een ander verhaal. Maar aangezien daar niks over bekend is...)

(plz correct me if i'm wrong, ben niet helemaal thuis in de materie)

En thanks voor de studies en links. Ga ik even naar kijken!
Very leerzaam :)
Correct yes; totale dag inname lijkt absoluut belangrijk, anabolic window bullshit, MITS je ergens in de uren rond je training vreet
 
chrisk goede toevoegingen man, tof!
 
Opname en vertering is geen enkel probleem, mits je je vreten niet uitkotst.

Carbs aanvullen is inderdaad (deels) esthetisch, maar lage glycogeen waardes / lage carb inname zullen je trainingsintensiteit zeker naaien
Met opname bedoelde ik eten. Als in de zin van: je kunt niet echt 600g rijst en 700g in een keer opeten.
 
Ik vind dat het per persoon verschilt, of je koolhydraten voor of na de training gebruikt.
Ik kan zelf heel goed functioneren op eiwitten en vetten, ook met KT.
En mijn carbs eet ik na mijn KT.
En dit gaat niet ten kosten van mijn trainingsintensiteit.
Zelf merk ik, dat mensen niet meer zonder koolhydraten kunnen, en hun energie niet meer uit vetten kan halen.

Vat dit niet te persoonlijk op.

Ik heb zelf een jaar lang bffm gedaan, en de eerste 2 maanden werkt dit voeding- patroon goed, maar daarna ging mijn VP omhoog
En ik werd dik. en kreeg een buik. Ik zat onder mijn onderhoud qua verbruik, en op 1 of ander manier bleven de Koolhydraten hangen.
Dus voor mijn geen bffm.
.
Internet heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Als de ene studie dit zegt, spreekt de ander dit weer tegen.

Er is altijd wat,morgen is vis slecht, en volgende week is brood weer slecht voor de mens.

Wat na jaren voor jou de ideale voeding is, voor of na het sporten, en je hebt er baad bij, hou dit lekker vol.
Wat een ideaal hulp middel is, is een dag boek.
 
Ik vind dat het per persoon verschilt, of je koolhydraten voor of na de training gebruikt.
Ik kan zelf heel goed functioneren op eiwitten en vetten, ook met KT.
En mijn carbs eet ik na mijn KT.
En dit gaat niet ten kosten van mijn trainingsintensiteit.
Zelf merk ik, dat mensen niet meer zonder koolhydraten kunnen, en hun energie niet meer uit vetten kan halen.

Vat dit niet te persoonlijk op.

Ik heb zelf een jaar lang bffm gedaan, en de eerste 2 maanden werkt dit voeding- patroon goed, maar daarna ging mijn VP omhoog
En ik werd dik. en kreeg een buik. Ik zat onder mijn onderhoud qua verbruik, en op 1 of ander manier bleven de Koolhydraten hangen.
Dus voor mijn geen bffm.
.
Internet heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Als de ene studie dit zegt, spreekt de ander dit weer tegen.

Er is altijd wat,morgen is vis slecht, en volgende week is brood weer slecht voor de mens.

Wat na jaren voor jou de ideale voeding is, voor of na het sporten, en je hebt er baad bij, hou dit lekker vol.
Wat een ideaal hulp middel is, is een dag boek.
Vat dit niet persoonlijk op maar dit is onzin. In een energie tekort zet je geen vet aan. Letterlijk onmogelijk. Dat heeft niks met studies te maken, en er zijn ook geen studies die dit ooit gaan tegenspreken. Je lichaam slaat vet op als reserve voor barre tijden. Een energie tekort is voor je lichaam een barre tijd, omdat een energietekort exact hetzelfde is als hongersnood voor je lichaam. En waarom zou je lichaam in een energie tekort vet opslaan in plaats van de calorieën die het wel binnenkrijgt gewoon verbruiken voor verbranding, en zo lichaamseigen reserves sparen? Ik zal je het goede antwoord vast verklappen : doet het niet.
(en ga er vanuit dat je eiwit inname gewoon prima was toen je carbs at?)
Ik denk dat jij opslag van glycogeen aanzag voor opslag van vet. Iedereen kan energie uit vetten halen, heeft niks met gewenning te maken, maar met een normaal functionerend lichaam. Er is echt iets GOED mis als je vet niet om kan zetten in beschikbare energie.

En waarom zou je, als je wel carbs eet, deze NA je training nemen? Als je ze dan toch neemt, zou ik ze VOOR je training doen zodat je intensiteit een boost krijgt en je pomps wat harder en voller zijn.
 
Als ik koolhydraten eet voor de training, of dit nu 1 uur ervoor is , of 3 uur ervoor is, kom ik in een dip, en is mijn training waardeloos.
Hoe ik mijn voeding gebruik, krijg ik de boost en de pomp ook.
Als ik na de training de koolhydraten eet, 500gr, en ik ga de dag erna, of 2 dagen erna trainen, zitten er nog genoeg glucose in om op te trainen.
Ik voel me er lekker bij ;)


Vat dit niet persoonlijk op maar dit is onzin. In een energie tekort zet je geen vet aan. Letterlijk onmogelijk. Dat heeft niks met studies te maken, en er zijn ook geen studies die dit ooit gaan tegenspreken. Je lichaam slaat vet op als reserve voor barre tijden. Een energie tekort is voor je lichaam een barre tijd, omdat een energietekort exact hetzelfde is als hongersnood voor je lichaam. En waarom zou je lichaam in een energie tekort vet opslaan in plaats van de calorieën die het wel binnenkrijgt gewoon verbruiken voor verbranding, en zo lichaamseigen reserves sparen? Ik zal je het goede antwoord vast verklappen : doet het niet.
(en ga er vanuit dat je eiwit inname gewoon prima was toen je carbs at?)
Ik denk dat jij opslag van glycogeen aanzag voor opslag van vet. Iedereen kan energie uit vetten halen, heeft niks met gewenning te maken, maar met een normaal functionerend lichaam. Er is echt iets GOED mis als je vet niet om kan zetten in beschikbare energie.

En waarom zou je, als je wel carbs eet, deze NA je training nemen? Als je ze dan toch neemt, zou ik ze VOOR je training doen zodat je intensiteit een boost krijgt en je pomps wat harder en voller zijn.
 
Als ik koolhydraten eet voor de training, of dit nu 1 uur ervoor is , of 3 uur ervoor is, kom ik in een dip, en is mijn training waardeloos.
Hoe ik mijn voeding gebruik, krijg ik de boost en de pomp ook.
Als ik na de training de koolhydraten eet, 500gr, en ik ga de dag erna, of 2 dagen erna trainen, zitten er nog genoeg glucose in om op te trainen.
Ik voel me er lekker bij ;)
Vijf. Honderd. Gram. Carbs.
Wat... =|
 
Jwdoetookmee zijn er dingen waar je op let dat ze aanwezig zijn in je voeding? Natuurlijk iifym enzo, maar elke dag x gr groente en fruit noten of andere bepaalde gezonde dingen? om te weten dat het wel goed zit en je niet wegvalt naar een whey en whinegums dieet ofzo... :$

(en zeker ook in de cut bij beperkte kcal)
 
Jwdoetookmee zijn er dingen waar je op let dat ze aanwezig zijn in je voeding? Natuurlijk iifym enzo, maar elke dag x gr groente en fruit noten of andere bepaalde gezonde dingen? om te weten dat het wel goed zit en je niet wegvalt naar een whey en whinegums dieet ofzo... :$

(en zeker ook in de cut bij beperkte kcal)
Fibers
 
Jwdoetookmee zijn er dingen waar je op let dat ze aanwezig zijn in je voeding? Natuurlijk iifym enzo, maar elke dag x gr groente en fruit noten of andere bepaalde gezonde dingen? om te weten dat het wel goed zit en je niet wegvalt naar een whey en whinegums dieet ofzo... :$

(en zeker ook in de cut bij beperkte kcal)
Probeer dagelijks wel wat fruit en groente te eten, maar lukt niet altijd. Vet probeer ik elke dag wel wat van noten of olijfolie binnen te krijgen. En inderdaad vezels.
 
Als je elke dag je macros uit diverse bronnen haalt zit je wel redelijk goed. Als je elke dag je witte rijst plus standaard kipfiletje eet dan is het wat eentonig.
Verse groenten en verschillende bronnen voor eiwitten en carbs.
 
Back
Naar boven