Fitness Seller

Metabolisme goed opgang om te gaan cutten?

Bezoekers in dit topic

Joyce85

Cool Novice
Lid geworden
5 mrt 2014
Berichten
160
Waardering
5
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
20%
Hello

Ik ben sinds januari bezig om mijn kcal te verhogen naar onderhoud. Zat jarenlang op ongeveer 1200 kcal wat natuurlijk te weinig is.
Inmiddels zit ik twee weken op onderhoud 2100 kcal. Mijn gewicht blijft stabiel.

Ik wil graag gaan cutten om mijn vet te verliezen en echte resultaten te gaan zien :cool:
Maar hoe weet ik wanneer het goed is voor mijn lichaam om te gaan cutten. Hoe weet ik of mijn metabolisme werkt. Aangezien ik die verkloot heb natuurlijk in de loop der jaren.

Heb wel al zitten zoeken op internet maar kan daar niet echt wat vinden. In de tussentijd zoek ik rustig verder, maar ben wel benieuwd naar jullie meningen.

Dank alvast en fijn weekend!!1 :D
 
hoe ziet je voeding schema er uit ???
 
Ja sorry zat er net aan te denken. Vergeten bij te voegen dus heb je niets aan mijn vraag. t is nog vroeg he ;-)

hier mijn schema's
http://forum.dutchbodybuilding.com/f219/log-joyce-363194/

Mijn vet% ligt nog steeds rond de 26%. Dit verschilt wel per meting maar ligt meer aan mij...
Ik wil richting de 20%. Iig in juli/augustus wil ik echt een laag vet weg hebben.

Tweede vraag die op komt. Is het uberhaupt slim nu al te gaan cutten of moet ik eerst spiermassa kweken?

---------- Toegevoegd om 08:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:42 ----------

Ik houd overigens 2,5 gram eiwit per kilo aan en 1 gram vet, de rest aan koolhydraten.
 
Jaren lang 1200 kcal en je vet percentage is nog 26%? Een van die 2 klopt niet.
Ik zou gewoon een paar dagen of een week goed gaan eten, en daarna 500kcal onder je onderhoud eten.
Ik zorg altijd dat ik in de ochtend het meeste eet, om genoeg energie te hebben en je vertering op gang te helpen..
Succes!
 
Maar Vali hoe zo klopt een van die 2 niet? Wat bedoel je ermee?
Ik schommel bij de 26%.. Ik ga er van uit dat ik met de tang nog niet goed kan meten omdat ik een beginner ben.. Vandaag was mijn vet 24% en vorige week 25%
 
Maar Vali hoe zo klopt een van die 2 niet? Wat bedoel je ermee?
Ik schommel bij de 26%.. Ik ga er van uit dat ik met de tang nog niet goed kan meten omdat ik een beginner ben.. Vandaag was mijn vet 24% en vorige week 25%

Het is toch apart dat als je zolang 1200 kcal eet je nog een aardig hoog vet percentage hebt dat klopt niet
 
En mijn gewicht van 65 kilo met een lengte van 1,67 klopt dan ook zeker niet.
Het hoeft niet geloofd te worden en is totaal off topic, maar dit betekent dat het metabolisme beschadigd is.

Graag weer naar onderwerp zodat ik er wat aan heb. Dank is groot.
 
Ik zou nog even een tijdje doorgaan met verhogen en kracht training als je nu weer gaat cutten kom je alsnog weer zo laag met je calorieen bouw eerst nog wat massa op tot een kilotje of 68 met jou lengte en kijk dan even hoe je erbij staat.
 
Dankje Floor118. Wel iets om over na te denken ja..
 
Ik denk dat ze bedoelen dat kinderen in Afrika ook geen vet percentage van 26 hebben, vandaar is het moeilijk te begrijpen dat je daadwerkelijk altijd 1200 calorie inname hebt gehad. Elke dag. Zonder cheats.

Maar goed. In Juli wil je dus bikini-proof zijn? Dat wordt heel lastig als je nu eerst kracht gaat opbouwen... Als je aan langer termijn denkt kan je dat wel gaan doen.
 
Ik bedoel ermee te zeggen, dat als je 1200kcal per dag eet elke dag zonder tussendoortjes of snacks, uiteten te gaan of wat met vrienden eten kan je gewoon geen 26% BF hebben. Vele calorien worden al snel over het hoofd gezien als je er niet strikt mee bezig bent, of de vet meting klopt niet helemaal. Het is sowiezo onmogelijk om 1% vet te verliezen in 1 week als je gewoon op onderhoud eet. Als ik jou was zou ik nu gewoon gelijk in een keer 500kcal onder je onderhoud gaan eten, dan heeft je lichaam het minst te wennen. Als je hiermee niet afvalt, doe je iets niet goed.
Succes!
 
Back
Naar boven