XXL Nutrition

Meteen beginnen met supplementen?

Bezoekers in dit topic

Guest

verwijderd
20 jaar lid
Waardering
3
Ik ben al ongeveer een half jaartje gestopt met bb en ik ga begin maart weer beginnen..

Ik ben een ectomorf typeje.. dus aankomen is een big deal!

Als ik ga beginnen met bb, kan ik dan het beste gewoon meteen beginnen met supplementen nemen zoals creatine en eiwitten (ZMA ook??)
Ik hoorde namelijk dat je beter eerst zonder supplementen kan gaan bb'en en dan als je al lekker op weg bent dan pas supplementen er aan toe te voegen?

Ik ben 1.86m(ff binnenkort nog een xtje opmeten) en weeg 74 kilo. Kheb denk ik al een aardige basis..

eiwit is het allerbelangrijkst... maar of je dat nu in poedervorm neemt of in de vorm van eten... dat maakt niet zo veel uit. Kan dus best zonder.

De rest van de supps kun je best zonder (nou een multivitamine kan nooit kwaad). Eerst de basis, dan later eventueel de puntjes op de I.

Manuel19 zei:
Ik hoorde namelijk dat je beter eerst zonder supplementen kan gaan bb'en en dan als je al lekker op weg bent dan pas supplementen er aan toe te voegen?

maar, dan moet je wel zorgen dat je voedingsschema in orde is.
alleen ik zou toch wel meteen voor een goeie multivit i.c.m eiwitten.

Geen creatine/ZMA/HMB en de rest iniedergeval in het begin. Een fout die een hoop beginners maken is om zich gelijk helemaal vol met supplementen te gooien zonder naar hun training te kijken en voeding. In mijn ogen een slechte zaak....

Azrael zei:
Geen creatine/ZMA/HMB en de rest iniedergeval in het begin. Een fout die een hoop beginners maken is om zich gelijk helemaal vol met supplementen te gooien zonder naar hun training te kijken en voeding. In mijn ogen een slechte zaak....

Ben het eens met Azreal! En je kunt dat beter niet doen omdat je als je net weer begint en je eet, rust en traint goed dan ga je vaak als een speer vooruit en heb je dus helemaal geen supps nodig, misshien als je na een tijdje een plateau bereikt kun je met creatine beginnen of iets dergelijks. Een multivitamine sup is eigenlijk een must. En als je koppig bent en toch iets wilt nemen begin dan met een goed eiwitpoeder! Maar kijk eens rond op het forum er staan genoeg tips voor een goed eet/trainingsschema om een tijd vooruit te kunnen! :D

Whey en dextrose lijkt me het makkelijkst/effectiefste en goedkoopst om mee te beginnen.

Zou ook eerst met whey/koolhydraten beginnen, creatine is n optie voor later. Ben daar ook pas na n paar maand mee begonnen. HMB sucks naar mijn mening.

Greetzz

Mars zei:
Nou wat is whey tog goedkoop zeg :D

In vergelijking met creatine en die troep dan. ;)
Ik vind whey ook stik duur, ik hoop dat die troep van muscles.nl me wat bevalt, wat anders is het echt niet te betalen.

idd, crea pas mee beginnen als je eiwithuishouding goed is. met crea belast je je spieren dusdanig meer dat ze meer herstel nodig hebben. dus eerst de voeding goed en dan pas crea. wei, lijnzaad en multivit is zekers an te raden

Terug
Naar boven