XXL Nutrition

Methoxy 7 : Hype of doorbraak ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Swizzle

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
25
Waardering
0
Methoxy-7

Soms komen er nieuwe inventieve supplementen op de markt, Methoxy-7 (het anabolische 5-methyl-7-methoxy-isoflavone in een speciale vloeibaar transportsysteem.) Dit transportsysteem was eigenlijk bedoeld voor het transporteren van prohormonen in de bloedbaan. Dit systeem zorgt ervoor dat bijna 100% van de actieve stof in de bloedbaan komt.

Diep begraafd in het patentkantoor ...

De geschiedenis achter Methoxy-7 is niet oninteressant. Het patent op deze stof is in 1977 door een Hongaars bedrijf aangevraagd. Dit bedrijf had de bodybuilding en sport kunnen revolutioneren, maar helaas deden ze niks met het patent. Toen het patent in 1997 verliep, doken de onderzoekers van Biotest in de documenten van Methoxy-7. Zij stonden versteld van wat zij ontdekte, beter gezegd herontdekten, ze hadden de perfecte anabolische agent gevonden. Nu kan je misschien zeggen, dit komt me bekend voor, dit heb k vaker gehoord, dan kan dat kloppen. Maar dit verhaal heeft een ander einde - het is waar!.

Al tientallen jaren is men opzoek naar de perfecte anabolische supplement. Bodybuilders en atleten hebben gezocht naar een supplement dat drastisch de proteïnesynthese zouden vergroten, maar zonder de androgene bijwerkingen zoals, het vervroegd kaal worden, een vergrote prostaat, acne, gynecomastia en leverbeschadiging.

Voor het grootste gedeelte is deze zoektocht op niks uitgelopen, behalve dan voor misschien creatine. De naam van deze sterk anabolische stof is: 5-methyl-7-methoxy-isoflavone (Methoxy-7). Het was eigenlijk ontworpen om om de droge spiermassa in dieren en mensen te vergroten, zonder de negatieve bijwerkingen van anabole steroïden. Maar de flavone bleek niet alleen sterk anabolische te zijn - meestal resulterend in een meerdere kilo´s spiermassa in een paar weken - maar ook verminderd het beduidend de vetmassa, vermindert het het cholesterol en verhoogt het de opname van zuurstof. In andere woorden, het is niet alleen anabolisch, het is gezond!

Hoewel niemand echt weet hoe 5-methyl-7-methoxy-isoflavone werkt (wetenschappers weten zelfs niet precies hoe steroïden werken), is het wel zeker dat het beduidend de calcium, fosfaat en potassium, stikstofretentie verhoogt. Dit laat duidelijk zien hoe sterk het wel niet is.

Nu, nadat het 20 jaar in een patent was begraven, brengt Biotest Methoxy-7 — pure 5-methyl-7-methoxy-isoflavone in een transportsysteem dat ontworpen is om absorptie en aanwending tot een bijna 100% te brengen.

Elke serving van 2 theelepels (10 ml) bevat:
5-methyl-7-methoxy-isoflavone 400 mg

Elk flesje bevat 24 servings

Gebruiksaanwijzing: Plaats 1 serving (1 theelepel - 5 ml) onder je tong en wacht 30-60 seconden voordat je het doorslikt. Neem 1 serving 2 tot 3 maal per dag. Het verhogen van een serving tot 2 theelepels per keer (10 ml) zal de resultaten vergroten.

Is dit wat of ?
 
Methoxy 7 : Hype of doorbraak ?

Mijn antwoord vanuit een statistisch perspectief: Hype

De enige doorbraak in de geschiedenis van de Sportvoedingssupplementen tot nu toe vind ik creatine en eventuele analoge supplementen (excuses voor degenen bij wie creatine niet werkt).
Gainers en proteine poeders tel ik niet mee.
 
Methoxy werkt wel, ik weet dat hiervan wetenschappelijk studies zijn. Echter moet je wel goed rekening houden met de dosis. Uit die studies is gebleken dat het pas vanaf een bepaalde dosis effect zou hebben. Voor methoxy isoflavone geldt een hoeveelheid van 800mg
 
Originally posted by Robin
Methoxy werkt wel

Het zou zeker kunnen werken. Maar of we van een doorbraak kunnen spreken??

De buzz van creatine ging door de complete sportwereld heen en bleef niet beperkt tot de bodybuilders. Waarom? Omdat veel mensen een zeer duidelijke prestatieboost kregen. Vooral mensen die op de rand van hun kunnen zitten merken het gebruik van creatine (tenzij ze van nature al hoge creatine niveau's hebben).
 
Het probleem met bijna alle supplementen is idd zoals robin al aangeeft de doseringen. Er word een onderzoek gedaan na een stof en het komt positief naar voren. De meeste bedrijven stoppen een veel te lage doserin in hun producten en schrijven er dan de zelfde eigenschappen als hoge dosering aan toe.
 
Bij de juiste dosering zal een flesje 6 dagen meegaan als ik me niet vergis. Kunnen ze inderdaad beter wat grotere potjes maken daar bij Biotest. Grootverpakkingen zijn in ieder geval voordeliger. Of zijn er ander merken die het zelfde product wel verkopen in grootverpakkingen? Weet jij dat Robin?
 
Kris de doseringen van dymtaize en j tech komen al meer in richting.

Biotest is zo ie zo hoop relclame en beginnen beetje muscletech trekjes te krijgen.
 
Inderdaad. De methosterone force van J-Tech heeft een wetenschappelijke waarde van 800mg methosterone en daarnaast ook nog beta-ecdysterone (eveneens de juiste dosis).
 
Op de site van BIO-Test wordt aangeraden om 1500 mg per dag te nemen aangezien "lagere doseringen statistisch geen effect had", Op zich een baat het niet dan schaad het niet middel lijkt me. Jammer dat het zo duur is anders had ik het wel eens gewoon zelf willen proberen; Een combinatie met ectodysteron lijkt me dan niet handig aangezien je dan nog niet weet welk van de 2 werkt.
 
Back
Naar boven